SQL count(*) op wat is uitgesloten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Onbekend onbekend

onbekend onbekend

10/11/2009 20:34:00
Quote Anchor link
Hi

Ik heb een redelijk complexe database met miljoenen records. Ik maak voor marketingdoeleinden wat selecties.

Stel ik heb een simpele sql query. Geef het aantal mensen die 10 euro hebben gestort.

select count(*)
from mensen
where (select sum(bedrag) from stortingen where storting_mens_id = mens_id) = 10

Nu ben ik heel erg benieuwd hoeveel mensen er zijn uitgesloten. Dus, iedereen die minder of meer dan 10 euro heeft gestort. Ik kan natuurlijk dezelfde query ombouwen zodat ik dat aantal krijg, maar ik wil een andere oplossing.

De queries die ik in werkelijkheid gebruik zijn vele malen complexer en duren soms enkele uren. Ik heb geen zin om die dingen om te bouwen en ze vervolgens 2x uit te voeren.

Is er een eenvoudigere manier om te zien wat/hoeveel sql heeft "uitgesloten" in een bepaalde query?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:42:44
 
- SanThe -

- SanThe -

10/11/2009 20:52:00
Quote Anchor link
Selecteer iedereen_die_meedeed - (minus) de_mensen_van_het_tientje.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.