SQL Error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robin S

Robin S

07/06/2012 15:13:45
Quote Anchor link
Beste leden,

Ik ben al een tijdje bezig een SQL error op te lossen, echter lukt me dit nog steeds niet...
Dit is de query waar ik op vastloop:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$update_partner = mysql_query("UPDATE partner SET naam = '".$_POST['name']."', desc = '".$_POST['description']."', url = '".$_POST['url']."' WHERE id = '".$_POST['id']."'")or die(mysql_error());


En deze geeft mij de volgende error:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'desc = 'Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut at purus qui' at line 1


Iemand enig idee wat ik hier fout doe?
Alvast bedankt!

Mvg
Robin.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:17:25
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/06/2012 15:16:53
Quote Anchor link
'desc' is een reserved field. Hernoemen dus naar wat anders (descending)?

Oh ja, SQL injection is mogelijk. Een waar feest voor hackers, dus wees ze voor.
Gewijzigd op 07/06/2012 15:17:21 door - Ariën -
 
Erwin H

Erwin H

07/06/2012 15:17:47
Quote Anchor link
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/reserved-words.html

'desc' is een reserved word in mysql, niet gebruiken als kolomnaam dus.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

07/06/2012 15:18:21
Quote Anchor link
desc is een gereserveerde naam van SQL en je mag dus geen desc als column gebruiken. Verzin een andere naam of maak gebruik van `` (geloof dat het dan wel werkt). Maar dat is een vieze en onjuiste oplossing! Dus gewoon een andere column naam verzinnen.
 
Erwin H

Erwin H

07/06/2012 15:21:47
Quote Anchor link
Kan er niet een knop op het forum komen zodat het 'reserverd word' antwoord automatisch gegeven kan worden, inclusief link. Ik zie het zo vaak voorbij komen....
 
Robin S

Robin S

07/06/2012 15:22:12
Quote Anchor link
Enorm bedankt! Heb desc verandert naar description en nu werkt het weer naar behoren :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/06/2012 15:24:01
Quote Anchor link
- Aar - op 07/06/2012 15:16:53:
'desc' is een reserved field. Hernoemen dus naar wat anders (descending)?

Oh ja, SQL injection is mogelijk. Een waar feest voor hackers, dus wees ze voor.


Erwin H op 07/06/2012 15:17:47:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/reserved-words.html

'desc' is een reserved word in mysql, niet gebruiken als kolomnaam dus.


Hertog Jan op 07/06/2012 15:18:21:
desc is een gereserveerde naam van SQL en je mag dus geen desc als column gebruiken. Verzin een andere naam of maak gebruik van `` (geloof dat het dan wel werkt). Maar dat is een vieze en onjuiste oplossing! Dus gewoon een andere column naam verzinnen.


Hahaha... cool :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.