SQL Interval error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Raymond ---

Raymond ---

17/02/2009 13:17:00
Quote Anchor link
Hey,
Ik zit met een probleem wat betreft een interval in mijn query.
Dit is het stukje waar het om draait:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
DATE_FORMAT(datum + INTERVAL 3 WEEK, '%d-%m-%Y') AS newdatum


Deze bevind zich in een SELECT query, ongeveer zo (versimpelde versie):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
SELECT
    id,
    DATE_FORMAT(datum + INTERVAL 3 WEEK, '%d-%m-%Y') AS newdatum
FROM
    projects
WHERE
    userid=1


Als ik deze query uitvoer krijg ik de volgende error:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WEEK, '%d-%m-%Y') AS newdatum FROM projects WHERE userid=1'

Ik heb het een en andere geprobeerd, en heb oa. de interval weggehaald, zodra die weg was werkte het script goed, het probleem zit dus in de interval.
Ik heb daarna nog het ea. opgezocht over interval, maar ik kom er niet achter wat er fout is.

Misschien heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt.

Edit:

Het probleem is opgelost, het werkte niet met WEEK (waarom ben ik niet achter), ik heb nu 21 DAY ipv 3 WEEK en dat werkt wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond ---
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:55:19
 
Frank -

Frank -

17/02/2009 17:42:00
Quote Anchor link
WEEK is sinds versie 5.0 beschikbaar. Die is pas in juli 2004 uitgekomen, vrij logisch dat je (of jouw hostingprovider) de afgelopen 4, 5 jaar nog geen tijd hebt gehad om een update uit te voeren...
 
Raymond ---

Raymond ---

17/02/2009 19:46:00
Quote Anchor link
Ok, bedankt voor de info.
Het is voor iemand anders, die het op een gratis host wil, mijn eigen host houd het wel up to date.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.