[SQL] naam van id ophalen uit andere tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kay Kay

Kay Kay

24/03/2009 21:19:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
        SELECT
                DATE_FORMAT(pm.datum,'%d-%m-%Y %H:%i') as datum,
                pm.bericht,
                pm.read,
                pm.ond,
                pm.van,
                pm.voor
            FROM
                pm
            LEFT JOIN
                users as u
                ON pm.van = u.userid
            WHERE
                pm.id='".$id."'

Ik ben een pb systeempje aan het maken en dit is van de inbox. 'pm.van' en 'pm.voor' zijn de id's van de personen die in de tabel 'users' staan. Nu wil ik de username van 'pm.voor' en 'pm.van' uit de tabel 'users' halen. Maar hoe?

Ik weet wel hoe ik van 1 veld, bijvoorbeeld alleen van van, zoals in de sql hierboven, de naam kan ophalen. Maar ook nog de naam van 'voor' weet ik niet
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:04:19
 
Kay Kay

Kay Kay

24/03/2009 21:48:00
Quote Anchor link
Ik ga het anders doen. Ik maak het PB systeem op de zelfde manier als een forum, dus met een id per 'gesprek'
Dit topic kan verwijderd worden :)

Shit, dat kan helemaal niet :o Hoe kan ik dan laten weten voor wie het bestemd was?

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kay Kay
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

24/03/2009 22:29:00
Quote Anchor link
SELECT SUBQUERY.

Voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
SELECT
  pm.bericht,
  (SELECT naam FROM gebruikers.......) AS van_naam
FROM
  pm
WHERE
  pm.id = $id


Denk er wel aan dat een id numeriek is, quotes zijn dus niet nodig. Dat geeft nog eens een extra beveiliging op SQL injection, de query zal dan nl. altijd mislukken (een string op een gekke plek kan je database niks mee).
 
Kay Kay

Kay Kay

25/03/2009 12:29:00
Quote Anchor link
Thnx! Ik wist niet eens dat dat kon :D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.