Stamboom design
Goede Avond (tijdstip: 18:00) PHPhulpers
Ik heb dit keer geen PHP-vraag, maar een CSS-vraag/request. Het zit eigenlijk zo: Ik heb een mooi systeem waarmee je een stamboom kan maken, maar het is mij niet gelukt om het netjes te desigen.
Ik heb wel een idee hoe het eruit (moet) komen te zien.
Mijn grootste probleem is dat het dynamisch moet zijn, maar alles wel netjes op elkaar moet aansluiten. En dat is juist mijn grootste opstakel.
Daarom vraag ik mij af of iemand zin heeft mij hierbij op weg te helpen, of een voorbeeld te maken zodat ik een goed idee krijg hoe ik het zou moeten doen. (Ik weet het lijkt een request...)
Noot: Ik heb het over een stamboom, maar het gaat niet verder als de ouders en kinderen, dus niet 10 generaties die ik wil laten zien. Het enige is dat kan verschillen is het aantal kinderen en wel of geen partner.
Ik heb dit keer geen PHP-vraag, maar een CSS-vraag/request. Het zit eigenlijk zo: Ik heb een mooi systeem waarmee je een stamboom kan maken, maar het is mij niet gelukt om het netjes te desigen.
Ik heb wel een idee hoe het eruit (moet) komen te zien.
Mijn grootste probleem is dat het dynamisch moet zijn, maar alles wel netjes op elkaar moet aansluiten. En dat is juist mijn grootste opstakel.
Daarom vraag ik mij af of iemand zin heeft mij hierbij op weg te helpen, of een voorbeeld te maken zodat ik een goed idee krijg hoe ik het zou moeten doen. (Ik weet het lijkt een request...)
Noot: Ik heb het over een stamboom, maar het gaat niet verder als de ouders en kinderen, dus niet 10 generaties die ik wil laten zien. Het enige is dat kan verschillen is het aantal kinderen en wel of geen partner.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Zim Zim
Dus eigenlijk 3 generaties als ik het goed begrijp? (jij hebt het over niet verder dan ouders en kinderen, maar in je tekening gaat het van grootouders tot kleinkinderen)
Ik zal hier eens goed over na moeten denken.
Ik zal hier eens goed over na moeten denken.
@Robert, niet meer als 3 generaties. Dus dat scheelt een hoop werk), mijn eerste streven was allemaal, maar ik ging eerst maar eens kijken of ik dit kon bewerkstelligen.
Maar alvast bedankt voor je denken, ik ben benieuwd.
Maar alvast bedankt voor je denken, ik ben benieuwd.
Maar dan heb ik nog wel een vraag eerst, waardoor het misschien al wat moeilijker kan gaan worden: Je hebt nu weergegeven van de grootouders van de 1e kant van het gezin, wil je ze beide doen, of alleen:
Dus maar van 1 familie bij de grootouders beginnen?
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
Vader | Moeder
Kind1 | Schoonkind1 Kind2 | Schoonkind2
Kleinkind1 |Kleinkind2 Kleinkind3
Kind1 | Schoonkind1 Kind2 | Schoonkind2
Kleinkind1 |Kleinkind2 Kleinkind3
Dus maar van 1 familie bij de grootouders beginnen?
Iets zegt mij dit dat wellicht eenvoudiger te maken is met PHP_GD, omdat je zodoende wat meer de mogelijkheid hebt om berekeningen te maken...
@ Robert: nee het zit zo: Je kijkt een bepaald persoon van de stamboom: Dus jij staat centraal en dan ziet Jou ouders, en kinderen.
@Arjan De stamboom veranderd nog wel eens, omdat ik bezig ben met het invullen, en volgens mij is het sneller om het op deze manier te doen, alleen het css...
@Arjan De stamboom veranderd nog wel eens, omdat ik bezig ben met het invullen, en volgens mij is het sneller om het op deze manier te doen, alleen het css...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<table width="75%" border="1">
<tr>
<td width="25%"></td>
<td width="25%">Grootvader</td>
<td width="25%">Grootmoeder</td>
<td width="25%"></td>
</tr>
<tr>
<td width="25%"></td>
<td width="25%">Moeder2</td>
<td width="25%">Ik</td>
<td width="25%"></td>
</tr>
<tr>
<td width="25%">Kind1</td>
<td width="25%">Kind2</td>
<td width="25%">Kind3</td>
<td width="25%">--GEEN--</td>
</tr>
</table>
<tr>
<td width="25%"></td>
<td width="25%">Grootvader</td>
<td width="25%">Grootmoeder</td>
<td width="25%"></td>
</tr>
<tr>
<td width="25%"></td>
<td width="25%">Moeder2</td>
<td width="25%">Ik</td>
<td width="25%"></td>
</tr>
<tr>
<td width="25%">Kind1</td>
<td width="25%">Kind2</td>
<td width="25%">Kind3</td>
<td width="25%">--GEEN--</td>
</tr>
</table>
Goed en wel beschouwd kan het dan zo:
Je kiest mij, ik heb 3 kinderen (hypothetisch, niet echt zo :P)
Je krijgt een even aantal kolommen, om ervoor te kunnen zorgen dat
de ouders en grootouders worden gecentreerd. Tjah, en analyseer het
voor de rest maar. Denk dat je er wel uit komt
Edit:
Aanpassing, had je laatste post nog niet gelezen.
Aanpassing, had je laatste post nog niet gelezen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
@Robert; dit wat jij nu hebt was mijn oorsponkelijke versie, maar (no offence) ik wou het wat meer op een stamboom laten lijken, dus met juist van de strepen, maar het probleem is dat die door een tabel heen gaan, en je met de tabellen erg veel rowspan's moet uitvoeren. Dus ik was al bezig voor elke regel een tabel, maar dat wou ook niet.
Dus ten einde raad kwam ik hierzo het maar vragen of iemand het voor kan doen.
Ik vraag me nu af of zoiets wel mogelijk is.
Dus ten einde raad kwam ik hierzo het maar vragen of iemand het voor kan doen.
Ik vraag me nu af of zoiets wel mogelijk is.