Stappenteller data van Android en IOS gebruiken na toestemming
Goedenavond,
Is er iemand die ervaring heeft met het uitlezen van stappenteller data uit Android en/of IOS?
Ik vraag niet wat wel en niet mag qua AVG maar meer, is er een APP nodig als doorgeefluik of kan dit ook binnen de browser (safari/chrome/...).
Lang verhaal kort:
De gebruiker gaat naar de website in zijn/haar browser, doet daar inloggen en kan daar op een knop klikken om de data uit de stappenteller te halen en laat aantal stappen zien.
Gr. Jop
Is er iemand die ervaring heeft met het uitlezen van stappenteller data uit Android en/of IOS?
Ik vraag niet wat wel en niet mag qua AVG maar meer, is er een APP nodig als doorgeefluik of kan dit ook binnen de browser (safari/chrome/...).
Lang verhaal kort:
De gebruiker gaat naar de website in zijn/haar browser, doet daar inloggen en kan daar op een knop klikken om de data uit de stappenteller te halen en laat aantal stappen zien.
Gr. Jop
Kijk eens of dit je op weg helpt.
https://id.nl/zekerheid-en-gemak/veilig-online/beveiligingssoftware/apple-health-en-google-fit-data-exporteren-doe-je-zo-2
Toevoeging op 06/03/2025 22:09:01:
Ik had een iPod touch liggen.
Even gekeken of dat werkte volgens artikel.
En ja, er zit een Health.app in en de data kan je exporteren naar een zip bestand.
Als je dat uitpakt heb je een xml bestand met veel data.
Dit is één regel met stappen. Op 14 augustus 2024 heb ik 9 stappen gezet.
https://id.nl/zekerheid-en-gemak/veilig-online/beveiligingssoftware/apple-health-en-google-fit-data-exporteren-doe-je-zo-2
Toevoeging op 06/03/2025 22:09:01:
Ik had een iPod touch liggen.
Even gekeken of dat werkte volgens artikel.
En ja, er zit een Health.app in en de data kan je exporteren naar een zip bestand.
Als je dat uitpakt heb je een xml bestand met veel data.
Dit is één regel met stappen. Op 14 augustus 2024 heb ik 9 stappen gezet.
Code (php)
1
<Record type="HKQuantityTypeIdentifierStepCount" sourceName="iPodtouch" sourceVersion="15.8.3" device="<<HKDevice: 0x28387e5d0>, name:iPod touch, manufacturer:Apple Inc., model:iPod, hardware:iPod9,1, software:15.8.3>" unit="count" creationDate="2024-08-14 16:13:59 +0100" startDate="2024-08-14 15:35:42 +0100" endDate="2024-08-14 15:36:00 +0100" value="9"/>