statisch

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

IT-traineeship Low Code Developer

Vind jij het leuk om veel contact te hebben met een klant en je te verdiepen in een domein? Lijkt het je interessant om enerzijds met de klant mee te denken, maar tegelijkertijd ook zelf een bijdrage te leveren aan de implementatie van een IT oplossing? Wij zijn op zoek naar starters die aan de slag willen als low-code engineer. In deze functie bouw je aan applicaties met behulp van een low-code platform, zoals Outsystems, Blueriq, Mendix of Pega. Dergelijke platformen stellen je in staat om snel een werkende applicatie te ontwikkelen en zijn hierdoor heel geschikt voor maatwerk projecten.

Bekijk vacature »

Tech Lead Application Developer

UPS is looking for a Tech Lead Application Developer For our Europe development center in Eindhoven we’re looking for an Application Tech Lead that is able to work on enterprise type applications deployed across the world. As a tech lead at UPS you work on enabling the delivery of functionality for highly complex IT Systems. More than 500,000 UPSers move goods, capital and information across the world and deliver over 22 million items to their destinations every day. And our IT Systems make sure this can be done as efficient as possible. What You’ll Do You collaborate with internal customers

Bekijk vacature »

Javascript Developer (Angular/Node.js)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een JavaScript developer en zoek je een nieuwe uitdaging binnen een inspirerende omgeving waarbij innovatie een belangrijke rol speelt? Dan ga je je hier zeker thuisvoelen! Deze organisatie zorgt dat bedrijven efficiënter en commercieel succesvoller worden. Dat doen ze door de combinatie van data en IT optimaal te gebruiken. Je komt terecht in een gepassioneerd team van 12 die allemaal een passie hebben voor data en IT. Je komt terecht in een prettige, informele en flexibele organisatie waar je met veel plezier aan de slag zal gaan. Door het succes zal het team de komende tijd/jaren verder

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Medior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little C# or JavaScript. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you.” You enjoy doing this Writing PHP code, but can also find your way in

Bekijk vacature »

Python Developer / Data Engineer / data pipelines

2021-04-26 iSense Python Developer / Data Engineer / data pipelines Ben jij een junior / medior Python Developer die enthousiast wordt van Big Data en Microservices? Werk jij graag met grote hoeveelheden data vanuit verschillende bronnen? Dan is dit de vacature voor jou! ISMO49727 Organisatie Bij dit grote, innovatieve technische bedrijf wil men graag flink groeien dit jaar, namelijk van zo'n 100 naar 120 mensen. In de afgelopen jaren is er hard gewerkt om een nieuw software product op de markt te zetten ter ondersteuning van hun fysieke producten en omdat dit een groot succes is, wordt het nu uitgerold

Bekijk vacature »

Software Developer / Python / React / Big Data @ R

2021-05-06 iSense Software Developer / Python / React / Big Data Ben jij een ervaren Software Developer die Big Data gaaf vindt en graag bij een groot, technisch bedrijf wil werken? Werk je graag in een innovatieve omgeving met zo'n 15 scrum teams die samen een volledig product opzetten? Dan is dit de vacature voor jou! ISMO49813 Organisatie Bij dit grote, innovatieve technische bedrijf wil men graag flink groeien dit jaar, namelijk van zo'n 100 naar 120 mensen. In de afgelopen jaren is er hard gewerkt om een nieuw software product op de markt te zetten ter ondersteuning van hun

Bekijk vacature »

Senior Applicatieontwikkelaar

UPS zoekt een Senior Applicatieontwikkelaar *Thuiswerken is mogelijk voor deze functie Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en

Bekijk vacature »

Team Lead Applicatie Developers

UPS zoekt een Team Lead Applicatie Developers *THUISWERKEN IS MOGELIJK VOOR DEZE FUNCTIE Heb jij ruime ervaring als applicatieontwikkelaar? En vind je het leuk om boven op de laatste ontwikkelingen in je vak te zitten, mede-developers aan te sturen en altijd te blijven leren? Als Team Lead C# bij UPS werk je aan projecten die in veel verschillende landen worden gebruikt en maak je deel uit van een grote en internationale gemeenschap van agile teams. Dit ga je doen Je gaat aan de slag met het leveren van functionaliteiten voor zeer complexe IT-systemen. Je werkt samen met verschillende agile teams

Bekijk vacature »

C#.NET Fullstack Developer - MKB/Grootbedrijven -

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is gevestigd in het noorden van Den Haag, op een uitstekend bereikbare locatie nabij het Prins Clausplein. Momenteel werken hier ruim 50 medewerkers, waarvan er zo'n 8 samen de ontwikkelafdeling vormen. In verband met de huidige groei door een flinke groei in het klantenbestand is er behoefte aan uitbreiding van het team in de vorm van een ervaren Software .NET Developer. De sfeer in de organisatie is professioneel, maar toch ook informeel. Dit laatste geldt zeker voor de ontwikkelafdeling. Er wordt hier namelijk gewerkt aan software die zowel intern als extern gebruikt wordt, ter ondersteuning van de

Bekijk vacature »

Front-end Ontwikkelaar @ Delft

2020-12-23 iSense Front-end Ontwikkelaar Ben jij een ervaren Front-end ontwikkelaar? Heb je daarbij ervaring op het gebied van Javascript en .Net Core? Lees dan verder! ISPO48555 Nieuw Organisatie Bij het accepteren van dit aanbod kom je terecht binnen een veelzijdige organisatie waar een goede sfeer hangt. Zij zijn gewend dagelijks met elkaar te lunchen en ruimte is voor een potje Mario. Als Front-end ontwikkelaar ga je je op projectbasis bezighouden met het ontwikkelen van content voor diverse opdrachtgevers. De projecten waar je aan gaat werken zullen verschillende qua omvang. Hierbij kan je rekening houden met een gemiddelde doorlooptijd van een

Bekijk vacature »

System Engineer/ Developer

Role: System Engineer/ Developer Location: The Netherlands (Remote) Salary: €90,000-€110,000 + Great Benefits Must have a valid Dutch work permit to apply! I am working with a multinational corporation who are working on various renewable energy solutions to improve the world and their business operations! They are now in the market for a system engineer/ developer to contribute to their energy platform in accordance with their mission to assist with sustainable energy. What they can offer you: • Incredible salary €90,000-€110,000 (based on experience) • Endless career opportunities • 30 days holiday + 8% (option to buy an additional 10

Bekijk vacature »

Senior Functioneel Beheerder Exact Globe

Vanwege de behoefte naar de verdere professionalisering van de interne processen is Ducky Dons op zoek naar een senior functioneel beheerder Exact. Aan jou de taak om de huidige processen rondom orderverwerking, productie en logistiek verder te optimaliseren. Je ziet daarbij mogelijkheden om de bedrijfsprocessen continue te verbeteren en kan deze vertalen naar concrete functionele vereisten en wijzigingsverzoeken. Wat ga je precies doen? Als senior functioneel Exact beheerder binnen Ducky Dons ben je de verbindende schakel tussen de verschillende Exact gebruikers, het management en de verschillende IT-partners. Je gaat aan de slag met het optimaliseren van het huidige ERP-pakket: Exact

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Medior PHP Developer bij Coolblue? Als Medior PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, ben je niet vies van een beetje C# of Javascript. Ook Medior PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP code schrijven, maar kan je weg ook vinden in C#,

Bekijk vacature »

IT-traineeship Low Code Developer

Vind jij het leuk om veel contact te hebben met een klant en je te verdiepen in een domein? Lijkt het je interessant om enerzijds met de klant mee te denken, maar tegelijkertijd ook zelf een bijdrage te leveren aan de implementatie van een IT oplossing? Wij zijn op zoek naar starters die aan de slag willen als low-code engineer. In deze functie bouw je aan applicaties met behulp van een low-code platform, zoals Outsystems, Blueriq, Mendix of Pega. Dergelijke platformen stellen je in staat om snel een werkende applicatie te ontwikkelen en zijn hierdoor heel geschikt voor maatwerk projecten.

Bekijk vacature »

Tijdelijke Outsystems Developer @ Regio Den Haag

2021-05-27 iSense Tijdelijke Outsystems Developer Heb jij ervaring als OutSystems Developer en ben je graag in contact met de eindgebruikers? Binnen deze rol krijg jij de vrijheid om dit te doen, dus lees snel verder! ISS50020 Spoed Organisatie Onze opdrachtgever in de regio Den Haag is een jonge speler binnen de dienstverlenende sector. Duurzaamheid, service en flexibiliteit hebben zij hoog in het vaandel staan. Als organisatie zijn zij flink aan het groeien en staan zij inmiddels bekend als een sterke en vooruitstrevende speler binnen de markt. Doordat een Outsystems Developer de organisatie gaat verlaten, zijn zij tijdelijk op zoek naar

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/03/2012 20:04:48
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Een simpele vraag, met waarschijnlijk een minder simpel antwoord.
Ik vraag me af wanneer je een class eigenlijk volledig statisch behoort te maken. Ik heb mijn Registy volledig statisch gemaakt, vanuit de gedachte dat er maar 1 Registry is.

Echer, nu ben ik dus een Router aan het maken. Deze hebt ik niet statisch gemaakt, maar eigenlijk vraag ik me nu af of ik dat wellicht wel had moeten doen. Je hebt immers ook maar 1 router.

Mijn vraag is dus wanneer je een class volledig statisch maakt.

PHP hulp

PHP hulp

13/06/2021 22:13:26

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

28/03/2012 21:43:34
Quote Anchor link
Wat is je vraag?
"Mijn vraag is dus wanneer je een class volledig statisch maakt."???

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/03/2012 21:48:36
Quote Anchor link
Bas... wat bedoel je????

Ik wil weten wanneer je uitsluitend statische functies in een class gebruikt.
Gewijzigd op 28/03/2012 22:09:33 door Ozzie PHP

Wouter J

Wouter J

28/03/2012 23:18:05
Quote Anchor link
Ik denk dat Bas zijn vraag komt omdat a) hij OO (nog) niet begrijpt b) je een vraagteken vergeten bent. Maar toch stelt hij een goede vraag. Een statische klasse kan namelijk niet in PHP, in JAVA bijv. wel.

Ik ga dus maar even gokken dat je met statische klasse een klasse bedoelt die alleen uit statische properties bestaat en dus eigenlijk meer een verzameling functies is dan een object.

In dat geval haal je 2 dingen door elkaar:
- Statische klasse gebruik je als je meer een verzameling functies wilt. Een statische klasse heeft geen eigenschappen en wordt niet gezien als objecten. Het is meer een functie met een namespace ervoor, met als enige uitbouw dat de methods van deze klasse wel toegang hebben tot protected/private static variabele van de klasse en andere methods niet.
- Een klasse 1 keer aanroepen doe je met een singleton pattern, dit heeft totaal niks te maken met static klassen.

Je maakt een klasse dus volledig statisch als de klasse geen object is, maar een verzameling. Een registery bijv. je kan niet echt spreken over een object, een Registery is meer een wrapper of globale variabele en methods om die aan te passen.
Een route is wel een echt object en geen verzameling. Deze hoort dus niet volledig static te maken.

Pim -

Pim -

28/03/2012 23:48:41
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je het hebt over objecten die in elk geval, bij elke request hetzelfde moeten zijn. Ik zou zeggen: nooit.

Waarom zou je jezelf ooit die beperking opleggen als dat (via DI) niet nodig is en ook onhandig kan zijn. Neem bijvoorbeeld het SF framework. Daar kan je heel mooi request doorsturen van kernel naar kernel (HTTP kernel interface) die compleet verschillend (of hetzelfde) kunnen zijn en toch op dezelfde manier een request in een response omzetten. Elke kernel kan dan zijn eigen componenten opzetten, evt op basis van dezelfde klassen.
Ook kan je zo met functionele tests heel goed herhaaldelijk een echte request nabootsen. Dit alles kan niet wanneer je statische velden of singletons gebruikt.

Soms kunnen statische velden heel nuttig zijn, maar probeer zo veel mogelijk eigenschappen aan de instance te binden, niet aan het object.

Dit alles is op 'schoonheid', op een soort purisme gebaseerd en niet altijd relevant. Soms (/vaak/altijd) wil je van je code geen kunstwerk maken, maar wil je het simpel houden en gewoon laten werken. Dan hoeft er helemaal niets mis mee te zijn. Er zijn bijvoorbeeld hele nuttige microframeworks die veel gebruikmaken van statische velden/methods en in die context is er eigenlijk niets mis mee. Ik vind het alleen niet zo mooi ;)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 00:23:29
Quote Anchor link
Haha.. mooi die laatste alinea van jou Pim. Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het wel een beetje begrijp. Eigenlijk dus altijd met instances werken en uitsluitend statische classes maken als zijnde een soort van verzameling van functies.

Wel leuk, ik begin het allemaal steeds beter onder de knie te krijgen. Toen ik ooit begon met programmeren en met OOP toen dacht ik altijd dat alles maar op 1 manier kon. Maar inmiddels weet ik wel beter. Als jullie en ik dezelfde class zouden maken, bijv. een Registry dan zou het (daar ga ik van uit) prima werken, maar toch zouden alle 3 de classes verschillend zijn. Ik vergelijk het wel eens met het schrijven van een boek. De hoofdlijn van het boek is duidelijk (pietje wordt vermoord door keesje en uiteindelijk wordt keesje door jantje gearresteerd en in de cel gestopt) maar iedere schrijver zal het verhaal op zijn eigen manier schrijven. Zo is het met programmeren ook vaak. Interessant :)

Wouter J

Wouter J

30/03/2012 14:52:00
Quote Anchor link
Ik vind het altijd ook leuk dat je die verschillen ook kunt zien in frameworks. ZF bevat bijv. heel wat singletons, terwijl SF Framework juist is opgebouwd via Unit Testing en daardoor bevat het geen één singleton.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.