Stem advies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tim

Tim

22/01/2006 23:27:00
Quote Anchor link
Hallo Allemaal,

Ik ben op mijn site bezig met een stem advies voor de gemeente verkiezingen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat het beste kan aanpakken.
de mensen moetten nar het beantwoorden van ongeveer 20 vragen een stem advies krijgen.

Iemand een idee?

Groetjes,
Tim
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 10:40:47
 
Jelmer -

Jelmer -

22/01/2006 23:31:00
Quote Anchor link
Ik zou zeggen, teken het op papier uit, de vragen. Ik denk dat je het beste iets met een soort van score kan doen. Dat waneer er een hele linkse vraag wordt gesteld, en er matig op wordt gereageerd, er bijv. 2 punten gaan naar een rechtse partij.

Ik neem aan dat je al een idee hebt over met welke antwoorden welk advies moet worden uitgerijkt...
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

22/01/2006 23:34:00
Quote Anchor link
Even snel (ga nu naar bed, wil er later wel op terugkomen). Het makkelijkste is werken met punten...

Afhankelijk van het antwoord verdeel je 100 punten over een politieke partij...

Vraag 1:

Antwoord: A

Betekend:

CDA: 25
D66: 40
PVDA: 15
SP: 20

Je telt deze getalletjes bij elkaar op:

$_SESSION['CDA'] = $_SESSION['CDA'] + 25;
$_SESSION['D66'] = $_SESSION['D66'] + 40;

En daarna ga je naar de volgende vraag, aan het einde heb je mooie getalletjes om te gebruiken voor je advies.
 
Tim

Tim

22/01/2006 23:34:00
Quote Anchor link
ik denk dat dat wel zou werken, is er al een vergelijkbaar script, ik ben nog maar een beginner in php
Gewijzigd op 22/01/2006 23:37:00 door Tim
 
Robert Deiman

Robert Deiman

22/01/2006 23:35:00
Quote Anchor link
Mogelijkheid 1
- Ga met radiobuttons werken, en met een database.
- Geef voor een vraag een paar mogelijke antwoorden
- Geef elk antwoord een puntenrating
- Tel alle punten bij elkaar op, en geef dan een advies

Mogelijkheid 2:
- Ga met radiobuttons werken, en met een database.
- Geef voor een vraag een paar mogelijke antwoorden
- Geef voor elk antwoord een partij/ richting aan
- Bepaal aan de hand van de richting de partij
 
Tim

Tim

23/01/2006 21:23:00
Quote Anchor link
Ik bven aan het zoeken geweest maar ik heb nog geen script gevonden wat er op lijkt, weet niemand nog een script?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

23/01/2006 21:28:00
Quote Anchor link
Had dan gelijk gezegt dat je naar een 'kant-en-klaar-snel-geld-verdienen'-script opzoek was, dan had ik de moeite niet eens genomen om een situatie te bedenken en te schetsen.
 

23/01/2006 21:31:00
Quote Anchor link
subtiel arjan, maar wel goed
 
Tim

Tim

23/01/2006 21:50:00
Quote Anchor link
Nou het is voor de lokale omroep dus daar wordt geen geld verdient. dit is puur vrijwilligers werk!
 
- SanThe -

- SanThe -

23/01/2006 22:11:00
Quote Anchor link
En wat is daarin de logica? Dus alles voor niks krijgen?

De jongens hebben al een stukje denkwerk voor je verricht. Dus ik zou zeggen ga eens iets proberen te maken. De kans is groot dat als je vast loopt je hier weer geheel vrijwillige hulp krijgt.

De hulp op dit forum die gegeven wordt is voor iedereen vrijwilligerswerk.
 
Tim

Tim

23/01/2006 23:36:00
Quote Anchor link
Daar heb je gelijk in, maar er wordt geen geld verdient en dat wil ik toch gaag duidelijk hebben!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.