stempagina aanpassen

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 volgende »

Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

31/10/2018 10:03:59
Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
public function updateVote($pollVoteData) {
if(!isset($pollVoteData['username']) || isset($_COOKIE[$pollVoteData['username']])) {
return false;
}
$pollVoteDetails = $this->getVotes($pollVoteData['username']);
$votes = explode("||||", $pollVoteDetails['votes']);
$votes[$pollVoteData['pollOptions']] += 1;
implode("||||",$votes);
$pollVoteDetails['voters'] += 1;
$sqlQuery = "UPDATE ".$this->pollTable." set votes = '".implode("||||",$votes)."' , voters = '".$pollVoteDetails['voters']."' where id = '".$pollVoteData['username']."'";
mysqli_query($this->dbConnect, $sqlQuery);
return true;


Toevoeging op 31/10/2018 10:16:15:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<?php
session_start();
class Poll{
private $host = 'localhost';
private $user = '';
private $password = '';
private $database = '';
private $pollTable = 'poll';
private $dbConnect = false;
public function __construct(){
if(!$this->dbConnect){
$conn = new mysqli($this->host, $this->user, $this->password, $this->database);
if($conn->connect_error){
die("Error failed to connect to MySQL: " . $conn->connect_error);
}
else{
$this->dbConnect = $conn;
}
}
}

private function getData($sqlQuery) {
$result = mysqli_query($this->dbConnect, $sqlQuery);
if(!$result){
die('Error in query: '. mysqli_error());
}

$data= array();
while ($row = mysqli_fetch_array($result, MYSQLI_ASSOC)) {
$data[]=$row;
}

return $data;
}

public function getPoll(){
$sqlQuery = 'SELECT id, question, options, votes, voters FROM '.$this->pollTable;
return $this->getData($sqlQuery);
}

public function getVotes($id){
$sqlQuery = 'SELECT votes, voters FROM '.$this->pollTable.' where id = '.$id;
$result = mysqli_query($this->dbConnect, $sqlQuery);
return mysqli_fetch_array($result, MYSQLI_ASSOC);
}

public function updateVote($pollVoteData) {
if(!isset($pollVoteData['username']) || isset($_COOKIE[$pollVoteData['username']])) {
return false;
}

$pollVoteDetails = $this->getVotes($pollVoteData['username']);
$votes = explode("||||", $pollVoteDetails['votes']);
$votes[$pollVoteData['pollOptions']] += 1;
implode("||||",$votes);
$pollVoteDetails['voters'] += 1;
$sqlQuery = "UPDATE ".$this->pollTable." set votes = '".implode("||||",$votes)."' , voters = '".$pollVoteDetails['voters']."' where id = '".$pollVoteData['username']."'";
mysqli_query($this->dbConnect, $sqlQuery);
return true;
}
}

?>


volledigheidshalve de gehele poll.php
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 11:11:03
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/10/2018 10:41:11
Anchor link
Ik heb al een vermoeden. Je kijkt of de $_COOKIE bestaat. Maar als je een setcookie() gebruikt om de cookie aan te maken, dan bestaat de cookie in $_COOKIE pas na een refresh.

php.net/setcookie:
Common Pitfalls:

Cookies will not become visible until the next loading of a page that the cookie should be visible for. To test if a cookie was successfully set, check for the cookie on a next loading page before the cookie expires. Expire time is set via the expires parameter. A nice way to debug the existence of cookies is by simply calling print_r($_COOKIE);.


Verder kan het geen kwaad om je class even netjes te identen met de TAB ;-)
Spaghetti vind ik wel lekker, maar code-spaghetti niet zo ;-)
Gewijzigd op 31/10/2018 10:44:20 door - Ariën -
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

31/10/2018 13:25:55
Anchor link
Ik heb de print_r($_COOKIE); even toegevoegd en hij geeft Array ( [PHPSESSID] => vv9ahs21jbcd1s1nl86fkvhl51 ) terug.

deze houdt hij vast tot hij expired?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/10/2018 13:32:36
Anchor link
Dat is je sessie die in een cookie wordt opgevraagd, en dus niet je cookie-data die je in je cookie opslaat.
Dus die 'pitfall' lijkt me inderdaad van toepassing.
Gewijzigd op 31/10/2018 13:33:11 door - Ariën -
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

31/10/2018 15:38:22
Anchor link
ik heb de session destroyed en de set cookie staat uit. Toch krijg ik steeds de melding dat ik al heb gestemd. Moet je de database verwijderen en opnieuw aanmaken?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/10/2018 15:42:22
Anchor link
Dat lijkt me erg voorbarig.

$pollVoteData['username'] is gewoon niet geset, of $_COOKIE[$pollVoteData['username'] is leeg. Maar als je geen cookies hebt, dan moet het wel in de database zijn opgeslagen dat je gestemd hebt.
Gewijzigd op 31/10/2018 15:43:27 door - Ariën -
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

31/10/2018 15:48:59
Anchor link
bij de beschrijving van de poll.php staat dit

We are using php cookie to identify the user has been voted or not, You can use other mechanism as well to identify user session.

ik heb die cookie op time () -3600 gezet waarmee deze niet gemaakt zou worden. Echter nadat ik en keer gestemd heb.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

31/10/2018 16:40:26
Anchor link
Ik denk dat je even een rustpauze in moet lassen. Als ik bovenstaande code zie, in combinatie met allerlei dingen met cookies (zijn vaak van tijdelijke / middellange aard) om zaken permanent te onthouden... dit gaat 'em niet worden vrees ik.

Een ander probleem van bovenstaande opzet is dat je geen enkele historie of "getuigen" hebt van een stem, je weet enkel dat er iemand gestemd heeft, maar niet (precies) wie.

En ik huiver bij de gedachte wat er gebeurt met jouw data op het moment dat twee mensen parallel aan het stemmen zijn, wat als al die SELECTs en UPDATEs en implodes en explodes op een verkeerde manier met elkaar worden verweven, want er is op dit moment niets wat de ondeelbaarheid van zo'n stemactie garandeert. In het ergste geval blaas je letterlijk je poll op vrees ik :). Iets minder dramatisch wellicht: bij de bovenstaande code bestaat misschien het gevaar dat er stemmen verloren gaan. En vervolgens heb je dan geen idee wiens stem verloren is gegaan omdat je hier geen "getuigen" van hebt (en de rest van het systeem zal je gewoon vertellen dat er niets aan de hand is dus mogelijk heb je een hele lange tijd of gewoon helemaal niet in de gaten dat er stemmen verloren zijn gegaan).

Dus. Is dit een eenmalig iets: dan kan je code simpel blijven (maar niet simpeler zoals bovenstaande opzet). Is dit een terugkerend fenomeen (meerdere stemmingen) dan wordt het tijd om even goed na te gaan denken hoe je e.e.a. organiseert en hoe stemmingen er uit kunnen zien.

En dan nog een stukje gebruiksvriendelijkheid: zoals eerder aangegeven kun je iemand gewoon een linkje sturen met een unieke code zodat iemand direct kan stemmen zonder login, wachtwoorden en al dat soort moeilijke poeha - ain't nobody got time fo dat. Dit kun je doen door die code te koppelen aan een stemming + een e-mailadres. Dan kan iemand meteen stemmen en klaar. Scheelt een hoop gedoe lijkt mij en geeft het stemmen een stuk lagere drempel.

Eerder werd ook iets gezegd over stemgeheim: het lijkt mij voor de administratie wel handig/belangrijk dat je kunt zien dat iemand ergens op gestemd heeft (om de kloppendheid van de gegevens en het systeem verder te waarborgen). Zolang de database verder afgeschermd blijft en deze precieze informatie niet gedeeld wordt lijkt mij dat niet zo'n probleem?
Gewijzigd op 31/10/2018 16:48:59 door Thomas van den Heuvel
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

31/10/2018 21:56:42
Anchor link
Hoi Thomas,

ik weet wie er mogen stemmen, ivm het stemgeheim moet men anoniem kunnen stemmen. Het is getest door meerdere mensen die allemaal gestemd hebben en dat werkte prima. De beschrijving van de poll pagina geeft aan dat er meerdere polls zouden kunnen moeten draaien. Ben natuurlijk beginner dus zou het niet weten met im- en explodes.

https://www.phpflow.com/php/simple-poll-example-using-php-bootstrap-mysql/

Ik heb dit gebruikt en er een login systeem aan gekoppeld welke ik hier gevonden had

https://www.allphptricks.com/simple-user-registration-login-script-in-php-and-mysqli/

ik heb dus alles werkend maar zit met het feit dat twee ouders met eigen code moeten kunnen stemmen vanaf een pc. Nu begrijp ik dat ik via emailadres kan inregelen of de user gestemd heeft. nu gebeurd dat via het cookie waardoor je maar een keer kan stemmen. en dat geldt volgens mij voor de pc en niet de user. Ik heb nieuwe users toegevoegd die nog niet gestemd hadden en krijg de melding dat ze al gestemd hadden.

vandaar mijn vraag of ik de database opnieuw moet maken om van de reeds gezette cookie af te komen?

en ik wil die cookie weglaten dus heb deze met // en time() -3600 m.i. gedeactiveerd maar hij blijft zeggen u heeft al gestemd. die vote=2 staat icm cookie staat dus ergens.

heb je een linkje voor mij voor zo'n stemsysteem via email met unieke code? zal ook zoeken hoor.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/10/2018 22:34:55
Anchor link
Die cookie lijkt mij ook niet eens nodig, als het account gebaseerd wordt opgeslagen.
In de database kan je prima opslaan of er gesteld is, en dat is dan voldoende.
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

31/10/2018 22:39:18
Anchor link
alleen hoe verwijder ik deze cookie. Ik heb inmiddels de database leegemaakt de cookie op -3600 gezet maar hij blijft aangeven dat er al gestemd is van deze pc.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/11/2018 00:39:58
Anchor link
Cookies staan op je PC, en kan je in je browser wissen.
Download anders een Cookie Manager als add-on voor je browser, als je er meer inzicht in wilt hebben.
Gewijzigd op 01/11/2018 00:40:33 door - Ariën -
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

01/11/2018 00:43:40
Anchor link
Ik heb de cookies gewist via de browser. Meerdere keren maar schijnbaar werkt dat niet.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/11/2018 01:51:16
Anchor link
Dan is de controle in het script fout, of staat in de database nog aangegeven dat er gestemd is.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

01/11/2018 03:03:06
Anchor link
Mijn brein loopt echt vast als ik die code probeer te volgen. Magische constanten voor toestanden, nummers voor de naam van een cookie, inline verwerking van een POST formulier... Als dit nu een script van 10 jaar terug was alas, maar deze code is dit jaar geschreven... Dit pollscript is echt complete bagger.

Indien ergens een melding wordt gegeven dat je al gestemd hebt zul je daarvandaan terug moeten werken in de code. Dit script maakt dit nogal moeilijk omdat alles zo'n beetje door elkaar loopt. Als $voted gelijk is aan 2 zoals je aangeeft, betekent dit dat updateVote() false was, en dus waarschijnlijk dat er ergens nog een cookie met een numerieke waarde rondzwerft.

Ik heb zou gauw geen code liggen maar kan wel het principe uitleggen. Allereerst is het zaak dat je op een of andere manier een random string kunt genereren, bijvoorbeeld als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
function getRandomToken() {
    return sha1(uniqid(mt_rand(), true));
}

?>

Vervolgens koppel je deze code aan een poll-id en en e-mailadres, waarbij je tevens bijhoudt of iemand heeft gestemd, een mogelijke tabel wordt dus zoiets (schematisch):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
poll_voted      // naam van de tabel
------------------------------------------------
poll_id        // id van de poll
email_address  // e-mail adres van de gebruiker
token          // toegekend token
voted          // of iemand gestemd heeft

Vervolgens stuur je iemand een link naar het script, waarbij in elke aanroep het poll-id en het token worden meegegeven, bijvoorbeeld poll.php?poll=5&token=8324e62297135f29f483caa0f9d66d01047ab4c7.

En dan controleer je dus in de overzichtspagina of iemand gestemd heeft (poll_voted.voted = 1). Op grond daarvan toon je resultaten -als daar correspondentie over is- of geef je een boodschap dat iemand al gestemd heeft, en anders een overzicht met keuzes. In de verwerkstap sla je dan de gemaakte keuze op en pas je poll_voted.voted aan naar 1 voor het record waar het poll id en het token overeen komen. Hier komt dus geen login aan te pas.

Dit "werkt" dus omdat het token "geheim" is en alleen aan de ontvanger van het e-mailadres bekend wordt gemaakt en tevens omdat dit token slechts eenmalig bruikbaar is.
Gewijzigd op 01/11/2018 03:05:30 door Thomas van den Heuvel
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

09/11/2018 15:10:58
Anchor link
ik ben gestopt met deze code omdat ik er niet uitkom. Maar tijdens deze thread triggerde jullie mij dat je met een unieke id (email) konden zeggen of iemand gestemd had. dat handel je dus af door de user id nadat hij op de knop heeft gedrukt een veld te vullen in de tabel en bij inlog te checken of dit veld is gevuld zodat de stemknop verdwijnt.

Klopt dit?

kun je ook het aantal logins registreren in database. ik vond wel last_login = now(), maar ik zou ook graag aantal logins willen zien.

wie kan mij op weg helpen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2018 16:24:55
Anchor link
Dat kan, je kan bij elke succesvolle login zo een query uitvoeren :

UPDATE gebruikers SET pogingen = pogingen+1 WHERE e-mail = '[email protected]'
Zet ze ten tijden van je registratie standaard op een default waarde van 0.
Gewijzigd op 09/11/2018 17:52:59 door - Ariën -
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

09/11/2018 17:46:25
Anchor link
waarbij pogingen een kolomnaam is in de tabel toch?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2018 17:52:02
Anchor link
Correct. Vergeet de WHERE niet. Die was ik even vergeten, en heb ik net toegevoegd.
Gewijzigd op 09/11/2018 17:53:50 door - Ariën -
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

09/11/2018 18:03:51
Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
if(!empty($user)){
            $_SESSION['user_info'] = $user;
            $query = " UPDATE ".$SETTINGS["USERS"]." SET last_login = NOW() WHERE id=".$user['id'];
            $query = " UPDATE ".$SETTINGS["USERS"]." SET pogingen = pogingen+1 WHERE id=".$user['id'];
            mysql_query ($query, $connection ) or die ('request "Could not execute SQL query" '.$query);
        }


hij update nu wel het aantal pogingen maar de last_login wordt niet meer geupdated en als deze op null staat word de now()ook niet ingevuld. dit klopt niet.

ik heb het gevoel dat er een fout in mijn code ligt.
Gewijzigd op 09/11/2018 18:16:12 door Hans Zijlstra
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.