stempagina aanpassen

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 volgende »

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2018 18:21:19
Anchor link
Oude mysql_***() functies?
En één query die je uitvoert en de ander overschrijft? Je maakt nu twee opdrachten als string aan, en voert enkel de laatste uit.
Gewijzigd op 09/11/2018 18:22:48 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:18:30
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

09/11/2018 18:38:04
Anchor link
Arien,

ik heb mijn query even greyed out en nu werkt het feilloos. de Last_login = now() werkt en wordt steeds geupdated.

ik heb gezocht en nu werkt het wel.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$query = " UPDATE ".$SETTINGS["USERS"]." SET last_login = NOW(), pogingen = pogingen+1 WHERE id=".$user['id'];


https://www.w3resource.com/mysql/update-table/update-table.php
Gewijzigd op 09/11/2018 18:38:25 door Hans Zijlstra
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2018 18:41:42
Anchor link
Ja, je kan het ook in een query combineren, zoal je nu doet. Veel makkelijker.

Eerst maakte je twee opdrachten aan waarvan je enkel de laatste uitvoerde.

Maar let erop dat mysql_*** functies verouderd zijn en niet meer in PHP 7 werken. Gebruik liever de mysqli-functies.
Gewijzigd op 09/11/2018 18:42:11 door - Ariën -
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

09/11/2018 18:46:31
Anchor link
aah dat was de fout, hij voert de laatste uit.

Ik heb hier veelvuldig gelezen dat msql verouderd is, maar de stempagina moet donderdag werken :-)

aangezien ik beginner ben moet het eerst maar even zo, de andere optie is mij ook nog te hoog gegrepen.

ik heb nu de inlog geregeld (zij het in msql en het kan zeker nog verbeterd worden qua beveiliging) en ga na inlog verwijzen naar stempagina waarbij ik ook een kolom en deze update van 0 naar 1 zodat de gebruiker maar een keer kan stemmen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2018 18:50:15
Anchor link
De overstap van mysql functies naar mysqli is niet heel groot.
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

12/11/2018 11:27:26
Anchor link
ik heb dankzij jullie hulp het aantal inlogpogingen in de msql tabel. Ook heb ik een pagina aangemaakt met twee kandidaten en een submit button.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
  <?php
@session_start();

error_reporting(0);
include("config.php");


    ?>


    <html>
    <head>
      <title>MR stempagina</title>
    </head>
    <body>

      <?php echo $_SESSION['user_info']['name']  ?>, u kunt hier stemmen.
      <form action="stemmen.php" method="POST">
        <p>Welke ouder wilt u als vertegenwoordiger van de ouders van de HBK afdeling in de medezeggenschapsraad?</p>
        <input type="radio" name="kandidaat" value="piet"> piet<br>
        <input type="radio" name="kandidaat" value="hein"> hein<br>
        <p><input type="submit" name="stem" value="stem"></p>

     <?php
      if(isset($_POST['kandidaat'])){
        $kandidaat = $_POST['kandidaat'];
        header("Location: vote.php");
      }

      else{
        $kandidaat = NULL;
        echo "kies uw kandidaat";
      }

      ?>


          <?php
  $error
= '';
  if(isset($_POST['stem'])){
    $sql = "SELECT * FROM ".$SETTINGS["kandidaat"]."";
    $sql_result = mysql_query ($sql, $connection ) or die ('request "Could not execute SQL query" '.$sql);
    $kandidaat = mysql_fetch_assoc($sql_result);
    if(!empty($kandidaat)){
      $_SESSION['user_info'] = $user;
      $query = " UPDATE ".$SETTINGS["kandidaat"]." SET aantal = aantal+1 WHERE id=".$kandidaat['id'];
      //$query = " UPDATE ".$SETTINGS["USERS"]." SET pogingen = pogingen+1 WHERE id=".$user['id'];
      mysql_query ($query, $connection ) or die ('request "Could not execute SQL query" '.$query);
      
    }

    else{
      $error = 'u heeft niet gestemd';
    }
  }

 
?>


          </form>
    </body>
    </html>


als ik stem wordt het aantal van de eerste kandidaat in de tabel kandidaten geüpdatet ondanks dat er op de andere kandidaat is gestemd. Waar gaat dit fout?

is het mogelijk om twee een kolommen in twee tabellen te updaten zodra er is gestemd.

ik wil graag een stem bij de geselecteerde kandidaat en bij de user een 1 in het vakje gestemd. Dan wilde ik bij de stemknop de controle doen of bij die user een 1 staan en dan de melding geven dat hij heeft gestemd. Echter de user info wordt niet onthouden?

graag uw helpende hand.

Toevoeging op 12/11/2018 12:24:43:

hallo inmiddels heb ik de user info op de nieuwe pagina opgelost.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/11/2018 13:20:22
Anchor link
Ik weet niet of je zelf de server beheert waar je site op staat.
Maar zodra deze mogelijk door je webhosting-beheerder van PHP 7 wordt voorzien zal je script niet meer werken, omdat je oude mysql_xxx()-functies gebruikt. Ik raad aan om dit zo snel mogelijk aan te passen.

Verder hoort er na een location-header een exit(); te staan. Je script wil je dan natuurlijk ook graag laten stoppen.
Gewijzigd op 12/11/2018 14:21:10 door - Ariën -
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

12/11/2018 13:26:07
Anchor link
op dit moment werkt het nog. Ik ga het bijwerken nadat ik het werkend heb gekregen :-)

de exit(); heb ik toegevoegd. Dank daarvoor.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/11/2018 13:38:42
Anchor link
- Ariën - op 12/11/2018 13:20:22:
...
Maar zodra deze mogelijk door je webhosting-beheerder van PHP 7 wordt voorzien zal je script niet meer werken, omdat je oude mysqli-functies mysql-functies gebruikt. Ik raad aan om dit zo snel mogelijk aan te passen.

...
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

12/11/2018 14:02:57
Anchor link
Thanks ozzie. Het was mij duidelijk hoor. Arien had het al eerder gezegd????
Nog een idee waarom het niet werkt?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/11/2018 14:23:00
Anchor link
Potjandorie, ik ben MySQLi zo gewend dat ik bijna geen mysql meer kan typen... :+)
Mijn excuses voor de verwarring, omdat mijn interne spellingscontrole onbedoeld ingreep ;-)

Wat gaat er nu eigenlijk precies nog fout? Je had al het een en ander opgelost, zag ik?
Gewijzigd op 12/11/2018 14:24:49 door - Ariën -
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

12/11/2018 14:56:07
Anchor link
ik heb een tweede tabel gemaakt met daarin de kandidaten en een kolom aantal. als je de kandidaat hebt gekozen en op stemt drukt wordt er steeds een getal bij het aantal van de 1e kandidaat opgeteld ook al stem je op de tweede kandidaat.

verder heb ik bij de users een kolom gestemd aangemaakt die van 0 naar 1 moet gaan zodra er op de stem knop wordt gedrukt. Hiermee kan ik dan ook controleren of de user al gestemd heeft
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/11/2018 15:43:16
Anchor link
Als dit een eenmalige stemming is dan zou ik gezien het voorgaande gaan voor een bestaand online pollsite waar mensen hun stem kunnen uitbrengen, naar alle waarschijnlijkheid zijn er genoeg gratis sites.

Als dit geen eenmalige stemming is dan zou ik het systeem zo opzetten dat je ook makkelijk meerdere stemmingen kunt houden.

Zoals eerder aangegeven is een loginsysteem overbodig. Je kunt mensen rechtstreeks toegang geven met een token wat eenmalig te gebruiken is. Dit is laagdrempeliger voor de eindgebruiker en minder complex voor de ontwikkelaar.

Het nadeel van systemen die door, excusez le mot, hobbyisten in elkaar worden gezet is dat deze mogelijk bepaalde nuances missen. Ik neem aan dat de correcte werking van zo'n stemsysteem buiten kijf moet staan, ik zou dan op zijn minst database-transacties verwachten als je een trits queries uitvoert, die garandeert dat een stemactie één ondeelbaar geheel vormt.

Enfin, dit is een herhaling van zetten.
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

12/11/2018 15:55:42
Anchor link
Thomas,

ik had al aangegeven dat jouw voorstel voor mij nog boven de pet ging. Verder heb ik nu meerdere gratis pollssites geprobeerd die niet voor deze stemming werken omdat mensen dan maar een keer kunnen stemmen waar beide ouders dit moeten kunnen. Bij mij eerste versie was dat ook al een issue en bij de gratis en betaalde onlines ook.

dat is de reden dat is voor een hele basic versie ga waar alle ouders random een username en pass krijgen waarmee ze in moeten loggen zodat de anonimiteit is gewaarborgd. De database bevat deze inlogs zodat anderen niet kunnen stemmen. vervolgens moeten ze stemmen. Ik kan aantal inlogs zien en als ze stemmen volgt er een 1 in de database zodat ze daarna niet meer kunnen stemmen (deze code moet ik nog voor elkaar krijgen.) verder krijgt de gekozen kandidaat ook een teller die oploopt. Ook dit werkt nog niet.

Dus ik begrijp jouw "herhaling van zetten" maar deze hobbyist denkt dat als dit werkbaar is het goed is voor het doel. (daarna php7 en beveiliging)

ik dank je evenwel voor jouw feedback maar ben benieuwd of je mij ook de juiste weg in kunt duwen om wat ik nu heb werkend te krijgen ;-)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/11/2018 13:40:27
Anchor link
Ik denk dat je het jezelf nogal moeilijk maakt doordat je extra complexiteit toevoegt met een loginsysteem. Daarnaast is een pollsysteem gevoelig voor fraude als je geen gebruik maakt van database-transacties, en hiervoor heb je een relationele database nodig, en hiervoor dien je de tabellen aan te maken met de juiste database engine.

Laat ik wat codesnippets erbij pakken.

Allereerst dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
  <?php
@session_start();
?>

Op regel 1 ga je al de mist in door "output" te produceren - die twee spaties voor het <?php blok. Vervolgens onderdruk je op regel 2 eventuele foutmeldingen die bij het starten/voortzetten van een sessie ontstaan. Mogelijk hebben deze twee regels tot gevolg dat de sessie niet succesvol gestart is, dus eigenlijk begin je hier al op de verkeerde voet.

Dan op regel 37 en 42 voer je de volgende twee queries uit:
SELECT * FROM ".$SETTINGS["kandidaat"]
UPDATE ".$SETTINGS["kandidaat"]." SET aantal = aantal+1 WHERE id=".$kandidaat['id']

En dit illustreert het belang van database-transacties.
Op het moment van het opvragen van informatie uit de tabel $SETTINGS['kandidaat'] - ontbreekt hier trouwens niet een argument in de trant van WHERE id = <huidige gebruiker> ofzo? Ik neem aan dat die tabel meerdere records bevat? - op dat moment zouden eigenlijk de gegevens van die tabel vergrendeld moeten worden totdat de mutatie (de UPDATE) afgerond is. Want wat nu als ik dit drie keer snel achter elkaar, en parallel, aanroep? Dan is de volgorde worst case zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT * FROM <tabel>
SELECT * FROM <tabel>
SELECT * FROM <tabel>
UPDATE <tabel> SET ... WHERE id = <id>
UPDATE <tabel> SET ... WHERE id = <id>
UPDATE <tabel> SET ... WHERE id = <id>

En halverwege worden daar controles uitgevoerd of de UPDATE mag plaatsvinden, maar op dat moment was alle informatie al binnengehaald nog voordat een andere proces een UPDATE heeft uitgevoerd!
Eigenlijk zouden regel 2 en regel 3 moeten wachten totdat de UPDATE die in wezen geïnitieerd werd in regel 1 klaar is met zijn bijbehorende UPDATE op regel 4 waarna de controles van de tweede en derde SELECT waarschijnlijk falen omdat dan (na afronding van de eerste UPDATE) niet meer voldaan kan worden aan de controles voor de UPDATEs.

Je opzet is ook zodanig dat je niet na kunt gaan wie er dubbel stemt? En als dat hetgene is wat je hierboven hardnekkig probeert te tellen, ook dat is helemaal niet nodig met de juiste voorzieningen.

Een mechanisme die dit waarborgt zijn transacties.

Zoals ik het zie wordt dit pollsysteem in zijn simpelste vorm zoiets (tabeldefinitie):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
poll_polls
----------
id
active
name
description


poll_options
------------
id
poll_id
description
order


poll_votes
----------
poll_id
poll_option_id


poll_participants
-----------------
id
email
token
voted


poll_polls - kapstoktabel voor stemrondes
id - een auto_increment id voor unieke identificatie van stemmen
active - geeft aan of de poll "aan" of "uit" staat
name - titel van de poll
description - omschrijving van de poll, hier zou je ook informatie in kunnen zetten als openings- en sluitingsdatum van de poll, waar je later bijvoorbeeld aparte kolommen voor kunt maken

poll_options - bevat de verschillende stemopties voor de polls
id - auto_increment id voor unieke identificatie van de stemoptie
poll_id - de poll waar deze optie bijhoort
description - omschrijving van de optie, bijvoorbeeld de naam van een verkiesbare kandidaat
order - kolom waarmee je de opties een alternatieve sorteervolgorde kunt geven

poll_votes - houdt de stemmen per poll(optie) bij
poll_id - de poll waarop gestemd wordt
poll_option_id - de poll optie waarop gestemd wordt
Aan deze tabel kun je nog veel meer informatie hangen, zoals de datum van stemming en wellicht ook een "witness", dus de persoon die stemde op deze optie; het is dan de verantwoordelijkheid van de beheerder van deze data om deze informatie te strippen op het moment dat deze hierover een rapportage uitbrengt

poll_participants - tabel die minimale informatie bevat van personen die zijn uitgenodigd voor deelname
id - auto_increment id
poll_id - poll waarop je mag stemmen
email - contact e-mail adres
token - activatiecode voor deelname aan stemming
voted - boolean die aangeeft of er gestemd is

Dit is een minimale opzet die alle informatie bevat die je initieel nodig hebt om een eenvoudig pollsysteem te bouwen. Je zult dan dus nog wel op een of andere manier activatiecodes moeten genereren en mailen naar een lijst van gebruikers, maar ook dat is redelijk eenvoudig te bouwen.

Het blijft echter wel zaak dat wat voor aanpak je ook kiest dat er haast een "zero margin for errors" is. Dit is immers een administratief systeem, en het is zaak dat je administratie te allen tijde klopt. Ik denk niet dat dat gaat lukken zonder een opzet met een relationele database of zonder gebruikmaking van eerdergenoemde transacties.
Gewijzigd op 14/11/2018 14:08:03 door Thomas van den Heuvel
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

13/11/2018 15:28:21
Anchor link
hoi thomas,

bedankt voor deze uitleg weer.

de inlogpagina werkt dus dat is niet het probleem.

vanuit deze pagina gaat de user naar de stempagina met session user.
deze bevat 2 radiobuttons en submit. hier moet er een gekozen worden. dat werkt ook.
na submit moet de $-POST kandidaat in de tabel kandidaten in de kolom aantal met een vermeerderd worden. de tabel bestaat uit

id
kandidaat
aantal

daarnaast moet er na submit door de bekende user het vakje gestemd in de tabel users
id
email
pass
name
lastlogin
pogingen
gestemd

de kolom gestemd van 0 naar 1
en bij de submit knop op de stempagina een check. indien gestemd op 1 echo u heeft al gestemd
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/11/2018 16:04:37
Anchor link
En waar loop je vast?
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

13/11/2018 16:24:06
Anchor link
na submit moet de $-POST kandidaat in de tabel kandidaten in de kolom aantal met een vermeerderd worden. op dit moment wordt alleen het nummer van kandidaat 1 vermeerderd met 1.

de user tabel gestemd wordt niet met 1 vermeerderd.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/11/2018 16:56:05
Anchor link
Gebruik je in het stemformulier het id van de kandidaat? Dat lijkt mij het makkelijkste.

Dus zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
UPDATE kandidaten
SET aantal = aantal + 1
WHERE id = <id kandidaat uit formulier in $_POST>


En dan dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
UPDATE users
SET gestemd = 1
WHERE id = <id gebruiker uit $_SESSION>
 
Hans Zijlstra

Hans Zijlstra

13/11/2018 17:21:31
Anchor link
Thomas, dat is wel zoals het bij de aantal logins werkte.

Is jouw notatie ook zoals het zou moeten? WHERE id = <id gebruiker uit $_SESSION>

Toevoeging op 13/11/2018 17:38:35:

nu heb ik de code zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
      if(isset($_POST['stem'])){
        $kandidaat = $_POST['kandidaat'];
        echo $_POST['kandidaat'];
        $query = " UPDATE ".$SETTINGS["kandidaat"]." SET aantal = aantal+1 WHERE id=".$_POST['id'];
        $query = " UPDATE ".$SETTINGS["USERS"]." SET gestemd = gestemd+1 WHERE id=".$_SESSION['id'];

        //header("Location: vote.php");
      }
      else{
        $kandidaat = NULL;
        echo "kies uw kandidaat";
      }

 ?>


zowel stem als aantal worden niet vermeerderd met 1
Gewijzigd op 13/11/2018 17:21:56 door Hans Zijlstra
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.