Stored procedures are evil

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

M Ypma

M Ypma

23/07/2007 22:26:00
Quote Anchor link
ik kwam een interressant artikel tegen die ik jullie niet wilde onthouden.
Ik wil niet zeggen dat ik het helemaal mee eens ben met deze beweringen.
ik vind wel dat hij goede punten heeft waar ik nog niet bij stil gestaan had... lees hem gerust eens zelf en laat eens weten wat je er van vind...

Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door M Ypma
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:53:52
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/07/2007 22:28:00
Quote Anchor link
Linkje?
 
M Ypma

M Ypma

23/07/2007 22:33:00
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/07/2007 22:48:00
Quote Anchor link
Interessant artikel wel. Ik zou graag een artikel lezen dat de andere kant belicht.
 
Frank -

Frank -

23/07/2007 22:58:00
Quote Anchor link
Kwam het artikel een tijdje geleden ook al tegen, erg interessant. Lees overigens wel overal 'php-developer' en niet gewoon 'developer', dat geeft een andere kijk op de zaken. Verder wordt er niet ingegaan op OOP, daar heeft bv. PostgreSQL geen enkel probleem mee: PostgreSQL is een object-relational database management system.

Het is een eeuwige strijd tussen de php/asp/java/etc.-programmeurs en de dba's. De programmeurs willen alles zelf doen en dus geen sp's gebruiken en de dba's willen alle input tot in detail in eigen hand hebben en dus alles via sp's doen.

Tja, wat is dan het beste?

Ik denk dat 'het beste' eigenlijk alleen bestaat voor jouw/jullie eigen situatie. Heb je een goede php-er en een matige dba, dan zo veel mogelijk in php oplossen. Heb je een goede dba en een matige programmeur, dan meer werk via sp's laten verlopen. Zo zul je dus een balans moeten vinden tussen flexibiliteit (code is eenvoudiger aan te passen dan een sp) en veiligheid. Veiligheid is voor een dba toch wel het allerbelangrijkste punt, data-integriteit mag nooit en te nimmer ter discussie staan, zijn baan hangt daar vanaf. Programmeurs hebben de neiging om daar minder belang aan te hechten: 'dan fixen we dat wel weer even'...

Verder ben ik wel van mening dat er voor menig programmeur een wereld open zal gaan op het moment dat ze zelf eens serieus met sp's aan de slag gaan. Iets nieuws leren kan nooit kwaad, je wordt er alleen maar beter van.

Zelf probeer ik tegenwoordig zoveel mogelijk de logica in sp's af te handelen en eigenlijk alleen maar interactie met de buitenwereld (html, pdf en email) en filehandling (bv. images) via php af te handelen.

Waarom? Vind het leuk en leerzaam.
 
Frank -

Frank -

28/07/2007 22:21:00
Quote Anchor link
***schop***

Is er nog iemand die wat zinnigs heeft te melden over stored procedures?
 
M Ypma

M Ypma

28/07/2007 22:33:00
Quote Anchor link
bedankt pgFrank voor je schopje...daar ben ik weer te bescheiden voor... vond het idd wel matig qua aantal reacties...maar zeker niet matig in de onderbouwing van de wel reagerenden:) ik vond het een interessant artikel en vind het daarom ook interessant hoe andere nhierover denken.
Dus zijn er nog mensen met verstand hierover en een mening betreffende het artikel?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.