Stored procedures in MySQL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank -

Frank -

01/11/2007 14:11:00
Quote Anchor link
Een korte tutorial over stored procedures in MySQL kun je hier vinden:
- deel 1
- deel 2

Het is niet hetzelfde als bv. PL/SQL in Oracle of PL/pgSQL in PostgreSQL, maar het is tenminste iets.

Veel plezier ermee.

Ps. alle minpunten van MySQL versie 5 blijven van kracht, gebruik dus wel de STRICT-mode om deze risico's te beperken. Op je bek gaan met een sp is niet anders dan met een gewone query...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 15:58:09
 
Simon Blok

Simon Blok

01/11/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Inderdaad zeer nuttig!
Maar kun je mij nu eens duidelijk uitleggen wat er beter is aan pgSQL?
Ik ben in mijn programmeer-carriëre nog geen onmoglijkheden of problemen tegengekomen. Reden hiervoor is waarschijnlijk dat ik nooit echt grote systemen, met ingewikkelde grote databases heb gebouwd.
Maar, momenteel ben ik wel bezig met een vrij groot systeem, waar veiligheid absoluut voorop staat. Dus ik hoor graag wat tips.
 
Frank -

Frank -

01/11/2007 14:23:00
Quote Anchor link
Zie Yapf.net voor een fraai overzicht van de problemen voor de diverse versies van MySQL.

In het kort komt het er op neer dat je nooit voor 100% zeker weet of de data die in de database staat, ook de data is die je wilde opslaan. In een kolom van het type VARCHAR(255) staat een tekst met een lengte van 255 karakters. Was dat de bedoeling of is een deel van de data verdwenen? In een tinyint staat een waarde 230. Komt dat omdat je 230 hebt ingevoerd of komt dat omdat je met een oude waarde bent gaan aftrekken en zo via 0 ineens aan de andere kant van de telling terecht bent gekomen? 2007-03-01 of was dit eigenlijk 2007-02-29 ? Je ziet het al, grote onduidelijkheid over de geldigheid van gegevens.

Een DBMS is er nu juist voor om dit te voorkomen, hopelijk wordt MySQL nog eens een echte DBMS en gaat dit ook keihard afdwingen. STRICT is een stap in de goede richting, maar ze zijn er nog lang niet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.