strftime maand nummer onder de 10 in 1 cijfer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Massimo W

Massimo W

03/07/2006 17:44:00
Quote Anchor link
Hallo,

is het mogelijk om bij strftime() de maand als 1 cijfer te krijgen i.p.v. 2?

ik heb nu namelijk alle data in de database staan als 2007-1-1 en wil verschillen gaan berkenen met strftime. maar volgens mij gaat dat niet omdat strftime geen maanden kan laten zien met 1 cijfer of kan dit wel? strftime kent namelijk alleen maar %m en dat zet hij een 0 ervoor als het onder de 10 is.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:37:52
 
Frank -

Frank -

03/07/2006 18:14:00
Quote Anchor link
De data staat in de database, ik neem in in een DATE of DATETIME, dan kun je toch de database het rekenwerk laten doen? Dat is vele malen handiger dan lopen kloten met de php-functies om met datums en tijden te rekenen.

Zie de handleiding van MySQL, hoofdstuk 12.5.
 
Massimo W

Massimo W

03/07/2006 18:30:00
Quote Anchor link
nee dat staan ze niet. ze staan in 3 kolommen. jaar maand en dag. en de maand is 1 cijfer als deze onder de 10 is.
 
Bo az

Bo az

03/07/2006 18:35:00
Quote Anchor link
Je hoort een datum altijd als een DATE of een DATETIME is een database te zetten.

Euhm evt. kan je er met sprintf() een 0 voorplakken in het geval het 1 cijfer betreft.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

03/07/2006 18:42:00
Quote Anchor link
En wederom een database verkracht...
 
Roy Bongers

Roy Bongers

03/07/2006 19:07:00
Quote Anchor link
Boaz:
Je hoort een datum altijd als een DATE of een DATETIME is een database te zetten.

Euhm evt. kan je er met sprintf() een 0 voorplakken in het geval het 1 cijfer betreft.


Timestamp heeft bij mij nog altijd de voorkeur hoor. Niks is zo dynamisch als een timestamp.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.