String opdelen in arrays

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jochem

Jochem

28/08/2009 17:39:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een script dat een afbeelding genereert van 120x120 pixels, het genereert een plaatje met citaten van personen, hun naam staat daarboven.

Nu heb ik die citaten zo ingesteld:

$naam="Bjarne Stroustrup";
$citaat="C makes it eazy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder but when you do it your whole leg blows off.";

Mijn probleem:
Op de afbeelding krijg ik nu dit te zien:

---
Bjarne Stroustrup:
"C makes it eazy to shoot yourse




---

Oftewijl, de string gaat niet verder op de volgende regel, wat logisch is omdat het geen /n of /r bevat..

Nu heb ik dat wel geprobeerd maar dat werkte niet en er kwam een vaag teken te staan op de plaats van \n.

Ik heb een script nodig dat een string input (argument) returnt in arrays met de lengte van x tekens, maar het liefst natuurlijk op een " " (spatie) of "-" (verbindings-streepje) gescheiden, niet midden in een woord.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 21:15:16
 
Willem vp

Willem vp

28/08/2009 18:38:00
Quote Anchor link
Dit is je vriend.

Althans, zo'n goeie vriend is het ook weer niet, want hij doet maar een deel van het werk. Je krijgt een string met \n's op de juiste plaats. Die kun je vervolgens met explode converteren naar een array.
 
Jochem

Jochem

29/08/2009 13:23:00
Quote Anchor link
Ah, bedankt.

Dit is precies wat ik zocht. :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.