str_replace, preg_replace, strtr enz.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

04/11/2011 20:14:50
Quote Anchor link
Hallo iedereen

Ik heb een probleem. Ik zou graag nieuwe lijntjes (returns) veranderen in de <br /> code. Dit is wat ik nu heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
              // Replace all the newlines:
            $Remove             = array("\n", "\r\n", "\r");
            $MessageNewlines    = str_replace($Remove, "<br />", $_POST['Bericht']);
            $Message            = htmlentities(strip_tags($MessageNewlines));    
?>

Ik heb dit ook al veranderd in preg_replace, nl2br, strtr enz. Maar niets schijnt te werken.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 04/11/2011 20:15:05 door
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 03:00:48
 
Niels K

Niels K

04/11/2011 22:34:39
Quote Anchor link
Beste,

Dit werkt bij mij.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

echo str_replace(array('\n', '\r'), '<br />', '<p>test test test \n test \n test \r \r \r test </p>');

?>
Gewijzigd op 04/11/2011 22:34:56 door Niels K
 

04/11/2011 23:49:30
Quote Anchor link
Alvast bedankt voor de reactie, maar spijtig genoeg moet ik je teleurstellen.
Het werkt niet.

Dit is de code die ik er van gemaakt heb en die dus ook niet werkt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
        // Replace all the newlines:
        $Message            = str_replace(array('\n', '\r'), '<br />', $_POST['Bericht']);
        $Message            = htmlentities(strip_tags($Message));
?>

Ja, je zou denken dat dat moet werken. Maar ik vind het maar heel raar!
Gewijzigd op 04/11/2011 23:51:25 door
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/11/2011 01:09:18
Quote Anchor link
Dit gaat ook niet werken.

Je zegt eerst ik wil /n naar <br /> maken
en ten slotte zeg ik wil geen tags/html dus haal ze maar weer weg.
Gewijzigd op 05/11/2011 01:09:31 door Jordi Kroon
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/11/2011 01:11:14
Quote Anchor link
$Message = htmlentities(strip_tags($Message, '<br />'));
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/11/2011 01:15:06
Quote Anchor link
Dat gaat ook niet werken.

htmlentities maakt er &lt;br /&rt van

Omwisselen moet lukken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
        $Message
            = htmlentities(strip_tags($Message));
        $Message           = str_replace(array('\n', '\r'), '<br />', $_POST['Bericht']);

// Dit moet ook gewoon lukken:

        $Message            = htmlentities(strip_tags($Message));
        $Message             = nl2br($_POST['Bericht']));
?>
Gewijzigd op 05/11/2011 01:17:28 door Jordi Kroon
 

05/11/2011 01:26:52
Quote Anchor link
Dan nog loopt er iets mis. Er wordt een nieuwe lijn genomen, maar daarbij worden de \r\n tags als rn getoond. Wie kan er mij helpen?
Gewijzigd op 05/11/2011 01:34:39 door
 
Yannick -

Yannick -

05/11/2011 20:08:14
Quote Anchor link
Om even een voorbeeld te laten zien wat ons probleem is heb ik een screenshot genomen om het probleem iets te verduidelijken dit hoorde nog bij het bericht van Aäron.

Afbeelding
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

05/11/2011 20:10:03
Quote Anchor link
$message = nl2br(htmlspecialchars($message));
 

05/11/2011 20:29:32
Quote Anchor link
Sorry Jacco Brandt, maar het geeft nog altijd dezelfde input als hierboven op de foto.
Weet er echt niemand hoe ik dit kan oplossen?
Anders moet ik alle tekens handmatig omvoeren en dat lijkt geen leuke klus.
 
Niels K

Niels K

05/11/2011 21:05:30
Quote Anchor link
Ik heb mijn code hier lokaal getest, en het werkte gewoon..
Werk je met een bepaalde editor (browser) die de karakters omzet naar de ANSI codes?
 

05/11/2011 21:11:05
Quote Anchor link
Nee, dat doe ik niet. Ik heb het ergens elders getest en hij deed het ook gewoon. Maar de vraag is dan waarom hij het niet doet.
 
- SanThe -

- SanThe -

05/11/2011 21:18:42
Quote Anchor link
Zet je de data wel puur in de database?
 

05/11/2011 21:20:46
Quote Anchor link
Alleen een mysqli_real_escape_string erover?
Gewijzigd op 05/11/2011 21:20:59 door
 
- SanThe -

- SanThe -

05/11/2011 21:22:06
Quote Anchor link
Ik heb het idee daar daar ook een addslashes bij zit.
 

05/11/2011 21:23:11
Quote Anchor link
Vergeten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
             // Magic quotes:
            (get_magic_quotes_gpc()) ? $Subject = stripslashes($Subject) : false;
            (
get_magic_quotes_gpc()) ? $Message = stripslashes($Message) : false;
?>

Maar dat komt wel pas later.
Gewijzigd op 05/11/2011 21:23:46 door
 
- SanThe -

- SanThe -

05/11/2011 21:25:26
Quote Anchor link
Stripslashes moet voordat het in de database wordt gezet.
 

05/11/2011 21:28:08
Quote Anchor link
Staat voor mysqli_real_escape_string, maar achter het omvormen van het bericht.
 
- SanThe -

- SanThe -

05/11/2011 21:32:22
Quote Anchor link
Aaron - op 05/11/2011 21:28:08:
Staat voor mysqli_real_escape_string, maar achter het omvormen van het bericht.


Omvormen?
 

05/11/2011 21:44:30
Quote Anchor link
-SanThe-, het was omgekeerd, maar toch de gouden tip! Merci! Maar kan er nog iemand vlug hiermee helpen.
Geëist moet niet geëist worden. Kan er iemand de goede code voor tonen, nu gebruik ik htmlspecialchars.
Gewijzigd op 05/11/2011 21:46:50 door
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.