Stuk uit datum halen?
Ik heb een probleempje, waar ik even niet uitkom.
Ik wil de tijd, uit deze var halen:
$datum = date("Y-m-d H:i:s" ,time());
Dit geeft dus:
2010-10-21 21:18:50
Hoe kan ik nu de 2010-10-21 uit deze string halen?
Als je alleen de datum wilt, waarom dan niet $datum = date("Y-m-d");
door H:i:s weg te laten
staat, en ik de tijd er alleen van nodig heb.
Ik snap dat het anders kan, ik weet precies wat je bedoelt,
Maar ik wil juist NIET de functie date() aanpassen. Ik wil er gewoon de tijd uithalen.
hoezo juist NIET!?
Dennis Smink op 21/10/2010 21:32:15:
Omdat de datum in mijn mysql table als $datum = date("Y-m-d H:i:s" ,time());
staat.
staat.
Is het nou mogelijk, of niet?
maar ik zou ook door H:i:s weg te laten!!
Dit laatste is alleen maar een format functie, ik begrijp niet met wat je bedoelt met de datum in mijn mysql table en nog meer crap. Volgens mij ontbreekt er bij jou wat logica.
Gewijzigd op 21/10/2010 21:41:43 door Aad B
Aad B op 21/10/2010 21:40:31:
$datum_wat_jij_wil = substr($datum,0,10);
Dit laatste is alleen maar een format functie, ik begrijp niet met wat je bedoelt met de datum in mijn mysql table en nog meer crap. Volgens mij ontbreekt er bij jou wat logica.
Dat ishem inderdaad, alleen wil ik de datum weg hebben. En de tijd moet blijven, tis nu andersom..
Blanche PHP op 21/10/2010 21:50:00:
Oh hey, dat is zelfs nog beter. Jij begrijpt mij! Dankjewel!
@Dennis: graag gedaan.
Het werd dus Y-m-d weglaten in de query. Hoezo wie begrijpt wie wel/niet en dan boos vette letters intypen???
@Aad: zo'n reactie is niet nodig. Het is niet constructief en geeft geen antwoord op de vraag. In het vervolg hoef je hem niet te maken...
Gewijzigd op 21/10/2010 22:08:19 door Joren de Wit
@Blanche PHP: zie pm.
Blanche PHP op 21/10/2010 21:57:50:
@SanThe: zo'n oplossing zou niet mijn voorkeur zijn. Werk met data en tijden zoals ze bedoeld zijn, dus met datum en tijdfuncties in PHP (of liever SQL).
Uiteraard.
Ik begreep niet echt wat er precies gezocht werd, dus ik heb slechts een poging gedaan om de string te splitten. Ik had het idee dat de string het uitgangspunt was.