Swift forumlier problemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »
Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 16:10:00
Quote Anchor link
Hey allen,

Ik heb Swift aan de praat en het werkt TOPPIE!
Wat me wel opvalt is dat wanneer iemand zijn e-mail verkeerd invult of een verld vergeet je de melding netjes krijgt dat ie iets fout gedaan hebt of bent vergeten MAAR... de velden zijn allemaal leeg!

Op zich bij een standaard formulier niet zo'n mega probleem maar grote forumlieren minder fijn.

Is daar een optie voor om dit te activeren?

Stef
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 07:42:50
 
Joren de Wit

Joren de Wit

19/02/2008 16:15:00
Quote Anchor link
Er valt niet zoveel te activeren. Je zult er zelf voor moeten zorgen dat je de reeds ingevulde waarden opslaat in bijvoorbeeld een sessievariabele en deze weer in de inputvelden neerzet als er een foutmelding opgetreden is...

Formuliercontrole

Je zou eens naar dit script kunnen kijken. Daar pas ik onder andere dat principe toe.
 
Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 16:17:00
Quote Anchor link
Hoi blanche,

Bedankt voor je reactie.. ik zal eens kijken of ik dat voor elkaar krijg ;)

UPDATE
VEEEL te veel werk voor een simpel forumlier wat ik nu heb. Ik skip het maar... Geen idee hoe ik dit script moet combineren met Swift.. ben al blijf dat ik dat na 2 dagen aan de praat heb.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stef Segers
 
Joren de Wit

Joren de Wit

19/02/2008 16:19:00
Quote Anchor link
De regels waar het om gaat in dat script zijn 39, 51 en 62 en het formulier op regel 153-268. De variabele $_SESSION['input'] bevat na verzenden van het formulier de ingevulde gegevens en deze wordt weer gebruikt om ze in het formulier weer te geven...

ps. Je hoeft uiteraard niet het hele script over te nemen, enkel de belangrijke onderdelen eruit te pikken. Het is alleen een voorbeeld waarin je kunt zien hoe dat werkt.

pps. Contactformulier met Swift Mailer, in dit script pas ik het ook toe. Zie regel 35.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 16:23:00
Quote Anchor link
Ik snap het wel, maar is dit wel te combineren met het Swift script zonder problemen??

Hier mijn form:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
                    <table border="0" width="100%">
                        <tr>
                            <td>
                             <?php
 
                            //Display an error if something went wrong
                            if (!empty($_GET["error"]))
                            {

                                switch ($_GET["error"])
                                {
                                    case
"not_enough_info": ?>

                                        <strong style="color: red;">U bent vergeten een veld in te vullen<strong><?php
                                        break;
                                    case
"invalid_email": ?>

                                        <strong style="color: red;">U heeft een verkeerd email address opgegeven</strong><?php
                                        break;
                                }
                            }

                            
                            ?>

                            
                            <form action="form_handle.php" method="post">
                                  <table width="100%" border="0" cellspacing="2" cellpadding="2">
                                  <tr>
                                    <td valign="top">Volledige naam:</td>
                                    <td valign="top"><input type="text" name="naam" /></td>
                                  </tr>
                                  <tr>
                                    <td valign="top">E-mailadres:</td>
                                    <td valign="top"><input type="text" name="email" /></td>
                                  </tr>
                                  <tr>
                                    <td valign="top">Telefoon:</td>
                                    <td valign="top"><input type="text" name="telefoon" /></td>
                                  </tr>
                                  <tr>
                                    <td valign="top">Datum trouwerij:</td>
                                    <td valign="top"><input type="text" name="datum_trouwerij" /></td>
                                  </tr>
                                  <tr>
                                    <td colspan="2" valign="top"><input type="submit" value="Verstuur de email" /></td>
                                    <td valign="top">&nbsp;</td>
                                  </tr>
                                 </table>
                                
                            </form>    
                    </table>
                </td>
            </tr>
        </table>


En hier mijn formhandler.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<?php
 
//Check if the required fields were sent
// Redirect back to the form if not

if (empty($_POST["naam"]) || empty($_POST["email"])
    ||
empty($_POST["telefoon"]) || empty($_POST["datum_trouwerij"]))
{

    //redirect back to form
    header("Location: ./index.php?error=not_enough_info"); //This should really be an absolute URL if you know it
    exit();
}

 
$name = $_POST['naam'];
$email = $_POST['email'];
$title = "Trouwreportage aanvraag";
$body = "Trouwreportage aanvraag via de landingspagina:\n\n";
$body .= "\n\n";
$body .= 'Naam: '.$_POST['naam']."\n\n";
$body .= 'Tel: '.$_POST['telefoon']."\n\n";
$body .= 'Email: '.$_POST['email']."\n\n";
$body .= 'Datum trouwerij: '.$_POST['datum_trouwerij']."\n\n";
 
if (!preg_match("/[a-zA-Z0-9_\\.-]+@[a-zA-Z0-9_\\.-]+/", $email))
{

    header("Location: ./index.php?error=invalid_email");
    exit();
}

 
require_once "Swift.php";
require_once "Swift/Connection/SMTP.php";
 
if (is_writable("/tmp"))
{

    Swift_CacheFactory::setClassName("Swift_Cache_Disk");
    Swift_Cache_Disk::setSavePath("tmp");
}

$swift =& new Swift(new Swift_Connection_SMTP("mail.xxx.nl"));
$sender =& new Swift_Address($email, $name);
 
$message =& new Swift_Message("Trouwreportage aanvraag");
$message->attach(new Swift_Message_Part($body));

$sent = $swift->send($message, "[email protected]", $sender);
$swift->disconnect();
 
if ($sent)
{

    header("Location: ./success.php");
    exit();
}

else
{
    header("Location: ./index.php?error=sending_failed");
    exit();
}
[
/code]
 
Joren de Wit

Joren de Wit

19/02/2008 16:28:00
Quote Anchor link
Uiteraard. Voordat je de gebruiker weer terugstuurt naar het formulier, moet je zorgen dat je de reeds ingevulde waarden in een sessievariabele opslaat.

In je formulier ga je vervolgens voor ieder inputveld bekijken of er al een waarde voor ingevuld is en zo ja, dan zet je deze in het value attribuut...
 
Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 16:34:00
Quote Anchor link
Oke.. ik snap m ... maar de vraag hoe dit uit te voeren.. waar pas ik de code toe en hoe...

Gebeurt dit in het forumlier of in de formhandler....
En wat en waar vul ik in....
 
Joren de Wit

Joren de Wit

19/02/2008 16:39:00
Quote Anchor link
En dat is precies waar je eens naar zou kunnen kijken in die voorbeelden. Zowel in je afhandeling als in je formulier zelf zul je een deel moeten toepassen. Maar goed, dat komt dus allemaal duidelijk naar voren in die voorbeeldjes.

Als je het eerste te uitgebreid vindt, kijk dan eens naar het tweede dat ik gaf. Die is een stuk korter en is bovendien ook een mail script met Swift Mailer.
 
Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 16:42:00
Quote Anchor link
Ik heb alleen 1 link met een heel lang document gezien.

Verder draait mijn server php4 ... is dat een probleem?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

19/02/2008 16:46:00
Quote Anchor link
Dan is sowieso het gebruik van Swift niet mogelijk aangezien php4 geen exceptions kent. En Swift gebruik die dingen voor de foutafhandeling...
 
Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 16:56:00
Quote Anchor link
Swift werkt helemaal TOp bij mij!
Ik heb de versie 4 van Swift welke gewoon goed z'n werk doet....


Probleem is dat ik al meerdere malen getrecht heb over te stappen op PHP5.... maar IIS hangt wanneer ik dat wil doen en mijn productiemachine is al meerdere malen de dupe ervan geweest...

Maar goed.. ik laat het maar even voor wat het is... Swift werkt.. formhadeling met onthouden van gegevens helaas niet op een klein formulier.. jammer dan
 
Joren de Wit

Joren de Wit

19/02/2008 17:43:00
Quote Anchor link
Oh je werkt natuurlijk met de PHP4 versie van Swift. Ik heb eigenlijk geen idee hoe het daar met de foutafhandeling zit...

Maar goed, Swift is helemaal niet van invloed op jouw probleem. Ik had het over dit script dat een stuk korter is.
 
Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 18:54:00
Quote Anchor link
Hey Blanche,

Dan had ik toch hetzelfde script.. dat is GROOOOOOOOOOOOT

Ik dacht aan 2 regels ofzo;)

Stef
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.