Swift forumlier problemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »
Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 16:10:00
Quote Anchor link
Hey allen,

Ik heb Swift aan de praat en het werkt TOPPIE!
Wat me wel opvalt is dat wanneer iemand zijn e-mail verkeerd invult of een verld vergeet je de melding netjes krijgt dat ie iets fout gedaan hebt of bent vergeten MAAR... de velden zijn allemaal leeg!

Op zich bij een standaard formulier niet zo'n mega probleem maar grote forumlieren minder fijn.

Is daar een optie voor om dit te activeren?

Stef

PHP hulp

PHP hulp

07/10/2024 15:55:01

Joren de Wit

Joren de Wit

19/02/2008 16:15:00
Quote Anchor link
Er valt niet zoveel te activeren. Je zult er zelf voor moeten zorgen dat je de reeds ingevulde waarden opslaat in bijvoorbeeld een sessievariabele en deze weer in de inputvelden neerzet als er een foutmelding opgetreden is...

Formuliercontrole

Je zou eens naar dit script kunnen kijken. Daar pas ik onder andere dat principe toe.

Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 16:17:00
Quote Anchor link
Hoi blanche,

Bedankt voor je reactie.. ik zal eens kijken of ik dat voor elkaar krijg ;)

UPDATE
VEEEL te veel werk voor een simpel forumlier wat ik nu heb. Ik skip het maar... Geen idee hoe ik dit script moet combineren met Swift.. ben al blijf dat ik dat na 2 dagen aan de praat heb.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stef Segers

Joren de Wit

Joren de Wit

19/02/2008 16:19:00
Quote Anchor link
De regels waar het om gaat in dat script zijn 39, 51 en 62 en het formulier op regel 153-268. De variabele $_SESSION['input'] bevat na verzenden van het formulier de ingevulde gegevens en deze wordt weer gebruikt om ze in het formulier weer te geven...

ps. Je hoeft uiteraard niet het hele script over te nemen, enkel de belangrijke onderdelen eruit te pikken. Het is alleen een voorbeeld waarin je kunt zien hoe dat werkt.

pps. Contactformulier met Swift Mailer, in dit script pas ik het ook toe. Zie regel 35.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 16:23:00
Quote Anchor link
Ik snap het wel, maar is dit wel te combineren met het Swift script zonder problemen??

Hier mijn form:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
                    <table border="0" width="100%">
                        <tr>
                            <td>
                             <?php

//Display an error if something went wrong
                            if (!empty($_GET["error"]))
                            {

switch ($_GET["error"])
                                {
                                    case
"not_enough_info": ?>

<strong style="color: red;">U bent vergeten een veld in te vullen<strong><?php
                                        break;
                                    case
"invalid_email": ?>

<strong style="color: red;">U heeft een verkeerd email address opgegeven</strong><?php
                                        break;
                                }
                            }

?>

<form action="form_handle.php" method="post">
                                  <table width="100%" border="0" cellspacing="2" cellpadding="2">
                                  <tr>
                                    <td valign="top">Volledige naam:</td>
                                    <td valign="top"><input type="text" name="naam" /></td>
                                  </tr>
                                  <tr>
                                    <td valign="top">E-mailadres:</td>
                                    <td valign="top"><input type="text" name="email" /></td>
                                  </tr>
                                  <tr>
                                    <td valign="top">Telefoon:</td>
                                    <td valign="top"><input type="text" name="telefoon" /></td>
                                  </tr>
                                  <tr>
                                    <td valign="top">Datum trouwerij:</td>
                                    <td valign="top"><input type="text" name="datum_trouwerij" /></td>
                                  </tr>
                                  <tr>
                                    <td colspan="2" valign="top"><input type="submit" value="Verstuur de email" /></td>
                                    <td valign="top">&nbsp;</td>
                                  </tr>
                                 </table>

</form>    
                    </table>
                </td>
            </tr>
        </table>

En hier mijn formhandler.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<?php

//Check if the required fields were sent
// Redirect back to the form if not

if (empty($_POST["naam"]) || empty($_POST["email"])
    ||
empty($_POST["telefoon"]) || empty($_POST["datum_trouwerij"]))
{

//redirect back to form
    header("Location: ./index.php?error=not_enough_info"); //This should really be an absolute URL if you know it
    exit();
}

$name = $_POST['naam'];
$email = $_POST['email'];
$title = "Trouwreportage aanvraag";
$body = "Trouwreportage aanvraag via de landingspagina:\n\n";
$body .= "\n\n";
$body .= 'Naam: '.$_POST['naam']."\n\n";
$body .= 'Tel: '.$_POST['telefoon']."\n\n";
$body .= 'Email: '.$_POST['email']."\n\n";
$body .= 'Datum trouwerij: '.$_POST['datum_trouwerij']."\n\n";

if (!preg_match("/[a-zA-Z0-9_\\.-]+@[a-zA-Z0-9_\\.-]+/", $email))
{

header("Location: ./index.php?error=invalid_email");
    exit();
}

require_once "Swift.php";
require_once "Swift/Connection/SMTP.php";

if (is_writable("/tmp"))
{

Swift_CacheFactory::setClassName("Swift_Cache_Disk");
    Swift_Cache_Disk::setSavePath("tmp");
}

$swift =& new Swift(new Swift_Connection_SMTP("mail.xxx.nl"));
$sender =& new Swift_Address($email, $name);

$message =& new Swift_Message("Trouwreportage aanvraag");
$message->attach(new Swift_Message_Part($body));

$sent = $swift->send($message, "[email protected]", $sender);
$swift->disconnect();

if ($sent)
{

header("Location: ./success.php");
    exit();
}

else
{
    header("Location: ./index.php?error=sending_failed");
    exit();
}
[
/code]

Joren de Wit

Joren de Wit

19/02/2008 16:28:00
Quote Anchor link
Uiteraard. Voordat je de gebruiker weer terugstuurt naar het formulier, moet je zorgen dat je de reeds ingevulde waarden in een sessievariabele opslaat.

In je formulier ga je vervolgens voor ieder inputveld bekijken of er al een waarde voor ingevuld is en zo ja, dan zet je deze in het value attribuut...

Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 16:34:00
Quote Anchor link
Oke.. ik snap m ... maar de vraag hoe dit uit te voeren.. waar pas ik de code toe en hoe...

Gebeurt dit in het forumlier of in de formhandler....
En wat en waar vul ik in....

Joren de Wit

Joren de Wit

19/02/2008 16:39:00
Quote Anchor link
En dat is precies waar je eens naar zou kunnen kijken in die voorbeelden. Zowel in je afhandeling als in je formulier zelf zul je een deel moeten toepassen. Maar goed, dat komt dus allemaal duidelijk naar voren in die voorbeeldjes.

Als je het eerste te uitgebreid vindt, kijk dan eens naar het tweede dat ik gaf. Die is een stuk korter en is bovendien ook een mail script met Swift Mailer.

Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 16:42:00
Quote Anchor link
Ik heb alleen 1 link met een heel lang document gezien.

Verder draait mijn server php4 ... is dat een probleem?

Joren de Wit

Joren de Wit

19/02/2008 16:46:00
Quote Anchor link
Dan is sowieso het gebruik van Swift niet mogelijk aangezien php4 geen exceptions kent. En Swift gebruik die dingen voor de foutafhandeling...

Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 16:56:00
Quote Anchor link
Swift werkt helemaal TOp bij mij!
Ik heb de versie 4 van Swift welke gewoon goed z'n werk doet....

Probleem is dat ik al meerdere malen getrecht heb over te stappen op PHP5.... maar IIS hangt wanneer ik dat wil doen en mijn productiemachine is al meerdere malen de dupe ervan geweest...

Maar goed.. ik laat het maar even voor wat het is... Swift werkt.. formhadeling met onthouden van gegevens helaas niet op een klein formulier.. jammer dan

Joren de Wit

Joren de Wit

19/02/2008 17:43:00
Quote Anchor link
Oh je werkt natuurlijk met de PHP4 versie van Swift. Ik heb eigenlijk geen idee hoe het daar met de foutafhandeling zit...

Maar goed, Swift is helemaal niet van invloed op jouw probleem. Ik had het over dit script dat een stuk korter is.

Stef Segers

Stef Segers

19/02/2008 18:54:00
Quote Anchor link
Hey Blanche,

Dan had ik toch hetzelfde script.. dat is GROOOOOOOOOOOOT

Ik dacht aan 2 regels ofzo;)

Stef

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.