switch ($_GET['pagina'])

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 22:37:08
Quote Anchor link
Hallo,


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
switch ($_GET['pagina'])
{
    case
home:
        include 'home.php';
        break;
    case
contact:
        include 'contact.php';
        break;
    case
over:
       include 'over.php';
        break;
}

?>


switch, include

home.php kan er dan zo uitzien:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo 'hallo, ik ben jasper';
?>


ik zal alvast gaan zoeken naar constant en string

Het probleem is dus dat ik nu een constant gebruik in de case en dit mag alleen een string zijn.. (of zo heb ik het begrepen). Hoe zorg ik er nu voor dat ik een string krijg?
Gewijzigd op 08/03/2011 22:59:19 door Jasper DS
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 00:06:16
 

08/03/2011 22:45:57
Quote Anchor link
wtf moet dit voorstellen?
Klik eens op je eigen links.
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 22:48:17
Quote Anchor link
Ja, ik heb nu een constant in mijn case staan. Dit mag niet dat moet een string zijn. Een string is bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo 'this is a simple string'; // van php.net
?>


hoe zorg ik er nu voor dat mijn includes een string worden?
Gewijzigd op 08/03/2011 22:48:54 door Jasper DS
 
Wouter J

Wouter J

08/03/2011 22:50:37
Quote Anchor link
Je hebt nu:
case home:
Home is hierin dus een constante. Als je een string wilt kun je dit gewoon tussen quotes zetten:
case 'home':

En als je wilt dat je include gedeelte in een string staat kun je file_get_contents gebruiken.
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 22:53:13
Quote Anchor link
haha dus zo is het juist?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
switch ($_GET['pagina'])
{
    case
'home':
        include 'home.php';
        break;
    case
'contact':
        include 'contact.php';
        break;
    case
'over':
       include 'over.php';
        break;
}

?>


Dat hadden ze me wel eerder mogen zeggen. Was ik maar aan het denken dat het aan de include lag
Bedankt.
 
Wouter J

Wouter J

08/03/2011 22:59:26
Quote Anchor link
Je had dit trouwens ook best kunnen lezen op de links die jij je gaf, maar ja mensen willen nu eenmaal kant en klare code...
Gewijzigd op 08/03/2011 22:59:44 door Wouter J
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 22:59:59
Quote Anchor link
ja zo gaat dat tegenwoordig.. ;)

(ik had er gewoon stomweg overgelezen)
Gewijzigd op 08/03/2011 23:00:33 door Jasper DS
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/03/2011 23:08:06
Quote Anchor link
Toevoeging :)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
switch ($_GET['pagina'])
{
case
home:
include 'home.php';
break;
case
contact:
include 'contact.php';
break;
case
over:
 include 'over.php';
break;
    default:

      // de standaart pagina
      // kun je vergelijken met else

      break;
}

?>
Gewijzigd op 08/03/2011 23:08:45 door Jordi Kroon
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 23:10:20
Quote Anchor link
je vergeet de quotes het is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
switch ($_GET['pagina'])
{
    case
'home':
        include 'home.php';
        break;
    case
'contact':
        include 'contact.php';
        break;
    case
'over':
       include 'over.php';
        break;
    default:

      // de standaard pagina
      include 'default.php';
      break;
}

?>


en het is standaard niet standaard. ik heb het even aangepast. :)
Gewijzigd op 08/03/2011 23:13:42 door Jasper DS
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/03/2011 23:12:49
Quote Anchor link
Ja ik had even je begin post gekopieerd
T gaat er ook om dat je het begrijpt :)
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 23:14:00
Quote Anchor link
ik begrijp het. Bedankt :)
Het ging me vooral om die string :p
Gewijzigd op 08/03/2011 23:14:28 door Jasper DS
 

08/03/2011 23:15:25
Quote Anchor link
Ik vind het best wel erg dat er in zoiets simpels best wel grote fouten worden gemaakt.
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 23:16:54
Quote Anchor link
Ja ik was juist die quotes vergeten.. Te snel willen zijn.. ;s Sorry karl het zal niet meer gebeuren :)
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/03/2011 23:17:44
Quote Anchor link
Ik gebruik het zelf best veel . Omdat er veel overzicht in zit
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 23:19:14
Quote Anchor link
Ik heb het niet veel nodig.. Maar laten we niet teveel offtopic gaan.. het probleem is opgelost. :)
 
Sander A

Sander A

08/03/2011 23:25:27
Quote Anchor link
Wat is het voordeel van een switch ten opzichte van te werken met

if
elseif

enzovoort

(excuus als dit een domme vraag is)
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 23:26:48
Quote Anchor link
er zal waarschijnlijk wel een snelheidsverschil zijn. switch zal iets sneller zijn maar ik ben niet zeker.
Gewijzigd op 08/03/2011 23:29:18 door Jasper DS
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/03/2011 23:31:06
Quote Anchor link
Snelheid zou dan 0,0001 ofzo zijn maar ik gebruik hem voor overzicht switch ziet er veel netter uit
Dat is 1 heelgroot voordeel
 
Roel -

Roel -

08/03/2011 23:33:36
Quote Anchor link
Met switch is het makkelijker om nieuwe statements toe te voegen. Je vergelijkt dus één waarde met een hoop anderen, ipv dat je steeds elseif moet gebruiken.

Scheelt enorm veel tijd. (edit: qua programmeren dan)

Overigens open je een switch zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
switch($_GET['test']):
    case
1: default:
        echo 1;
        break;
    case
2:
        echo 2;
        break;
endswitch;

?>
Gewijzigd op 08/03/2011 23:34:17 door Roel -
 

08/03/2011 23:34:47
Quote Anchor link
PHP Jasper op 08/03/2011 23:26:48:
er zal waarschijnlijk wel een snelheidsverschil zijn. switch zal iets sneller zijn maar ik ben niet zeker.



Nee. Snelheid is ongeveer gelijk aan die van een if constructie.
Het gaat om de netheid.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/03/2011 23:42:27
Quote Anchor link
@roel ik wist niet dat je ook zo een switch kon openen/sluiten
@karl precies wat ik net dus zij veel overzichtelijker
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.