(Symfony) CMF media Bundle

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

06/08/2016 11:09:01
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik probeer mezelf het symfony CMF eigen te maken. Dat lukt steeds beter want ik ben inmiddels een beetje bekend met PHPCR en termen als blocks, dynamic routes, en kan ook een menu genereren. Echter zonder media beheer is een content-management-framework niet compleet. Daarom probeer ik nu De CMF MediaBundle te integreren. De installatie is een makkie maar er staan in de documentatie geen voorbeelden hoe je de bundle moet gebruiken.

Ter informatie: Ik heb wel de volgende routes:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
  cmf_media_download            GET        ANY      ANY    /media/download/{path}                          
  cmf_media_file_upload         POST       ANY      ANY    /media/file/upload/{editor}                    
  cmf_media_image_display       GET        ANY      ANY    /media/image/{path}                            
  cmf_media_image_upload        POST       ANY      ANY    /media/image/upload/{editor}                    
  liip_imagine_filter_runtime   GET        ANY      ANY    /media/cache/resolve/{filter}/rc/{hash}/{path}  
  liip_imagine_filter           GET        ANY      ANY    /media/cache/resolve/{filter}/{path}  


Maar ik zie niet in hoe ik hier iets mee kan. Het lijkt me logisch om eerst de cmf_media_file_upload route te gebruiken om een bestand te uploaden maar wat moet ik doen met de variabele {editor} ??
Wat moet ik doen om een simpel werkende file-upload te verkrijgen?
Wie heeft een voorbeeld voor me of geeft mij een duwtje?

Hartelijk dank!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:08:24
 
Wouter J

Wouter J

06/08/2016 17:33:31
Quote Anchor link
Goed om te horen dat je al iets van de CMF begrijpt :)

Ter informatie, de CmfMediaBundle is nu abandoned. We hebben geen resources om het huidige aantal bundles te onderhouden. CmfMediaBundle, samen met een paar anderen, krijgen nu geen nieuwe minor releases meer (totdat ons team weer gegroeid is of iemand er aan wilt werken).

Ik ken zelf de bundle totaal niet, maar misschien dat je wat hebt aan de functionele test applicatie in de bundle: https://github.com/symfony-cmf/media-bundle/tree/master/Tests/Resources
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

06/08/2016 19:17:27
Quote Anchor link
Hoi Wouter,

Jammer dat de CmfMediaBundle losgekoppeld is van de cmf-trein ... Ik ben er ondertussen wel wat verder mee uit de voeten gekomen. Ik heb heen (virtuele) directory en een image via de Fixtures aan de PHPCR tree toe kunnen voegen en deze image ook in een twig-template kunnen renderen. Nu blijft het uploaden en verwijderen (CRUD) nog over. Ik denk dat ik daar ook wel uit ga komen.

Ik had al het gevoel dat het hele CMF project wat moeite heeft om up-to-date te blijven hetgeen ik wel heel erg jammer vind omdat het een mooi project is. Ik denk wel dat er te veel afhankelijkheden zijn. Composer klaagt steen en been als je probeert de componenten in één project te gieten. Hierdoor blijf ik vooralsnog op de 1.2 / 1.3 versie hangen.

Ik hoop dat ik in de toekomst een klein steentje mag bijdragen. Waar of hoe communiceren jullie met elkaar? Tevens verbaasd het mij dat jij deze bundle niet kent. Gebruik je een andere bundle voor de media files of hoe ga je daar mee om?
 
Wouter J

Wouter J

06/08/2016 23:13:54
Quote Anchor link
Quote:
Ik had al het gevoel dat het hele CMF project wat moeite heeft om up-to-date te blijven hetgeen ik wel heel erg jammer vind omdat het een mooi project is. Ik denk wel dat er te veel afhankelijkheden zijn. Composer klaagt steen en been als je probeert de componenten in één project te gieten. Hierdoor blijf ik vooralsnog op de 1.2 / 1.3 versie hangen.

Versie 1.3 is de meest nieuwe versie, 2.0-dev zijn we nu hard mee bezig (met Symfony 3 support). Helaas heeft het project inderdaad iets te veel dependencies op andere projecten, waardoor alles flink vertraagt wordt (en een actief team van slechts 5 man helpt ook niet). Met 2.0 gaan we built-in Sonata support verwijderen, wat al een hoop gedoe zal schelen.

Quote:
Ik hoop dat ik in de toekomst een klein steentje mag bijdragen. Waar of hoe communiceren jullie met elkaar? Tevens verbaasd het mij dat jij deze bundle niet kent. Gebruik je een andere bundle voor de media files of hoe ga je daar mee om?

Via github, #symfony-cmf op IRC (niet echt actief overigens) en een mailing list: https://groups.google.com/forum/#!forum/symfony-cmf-devs Maar voornamelijk via GitHub issues en pull requests.

Ik ben nog steeds slechts een student, dus heb nog nooit een echt project met Symfony (of de CMF) gemaakt. Dat verklaard waarschijnlijk waarom ik nog nooit iets als de MediaBundle heb gebruikt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.