Symfony Poll

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

24/10/2016 22:44:10
Quote Anchor link
Hallo community leden,

Zo af en toe wordt er op dit forum een Symfony vraag gesteld. En soms blijft het weer lang stil.
Ik heb een hele simpele Poll aangemaakt. Zou jij die willen invullen?

https://goo.gl/g5TKtK

Hartelijk dank,
Frank.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:23:30
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/10/2016 22:49:08
Quote Anchor link
Leuke poll, maar waar is de optie: "Ja, ik ken het, maar heb er (nog?) geen behoefte aan!" ?

Mijn reden daarvoor is dat ik het te complex vindt werken, met bundels, en en dus een grote leercurve kent. CakePHP is daarentegen een stuk simpeler, maar wel lekker robuust met namespaces en dergelijke.
Gewijzigd op 24/10/2016 22:51:24 door - Ariën -
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

24/10/2016 22:53:41
Quote Anchor link
Dank je Ariën,

Aanvullingen zijn natuurlijk van harte welkom en ik zal de uitslag over een paar dagen bekend maken.
 
Michael -

Michael -

24/10/2016 23:36:56
Quote Anchor link
Ik heb niet gestemd, want voor mij geldt het zelfde antwoord als Arien.
Ik heb een workshop gevolgd over Symfony en het is een prachtig framework, maar de leercurve is groot en ik heb nog geen toepassingen gehad die ik perse in Symfony zou willen doen.
 
Pg Vincent

Pg Vincent

25/10/2016 08:52:09
Quote Anchor link
Quote:
ik heb nog geen toepassingen gehad die ik perse in Symfony zou willen doen.


De toepassing is niet bepalend voor welk framework je kiest, jouw kennis van het framework is bepalend. Vroeger wilden mensen nog wel eens roepen dat "dit framework is veel te zwaar", wat meestal neerkwam op "ze hebben heel veen functies en als ze veel functies hebben dan *moet* het wel traag zijn".

Ik denk dat het bijzonder leerzaam zou zijn als er gewoon tutorials over symfony zouden zijn die uit de echte wereld komen. Dus niet theoretische gevallen, maar echte praktijk. Het is heel leuk dat een of ander gigantisch bedrijf het toepast voor zijn miljarden-website, maar daar heeft de bakker op de hoek niets aan.
Gewijzigd op 25/10/2016 13:22:23 door Pg Vincent
 
Remco nvt

Remco nvt

25/10/2016 11:44:03
Quote Anchor link
Het is ook maar waar je gewend aan bent en wat je style is. Zelf gebruik ik bijna enkel Symfony, voor werk en voor hobby projecten.

http://knpbundles.com/ is in dat opzicht erg mooi.

Je kan Symfony (componenten) gebruiken hoe jij dat wilt, het ligt totaal aan jouw architectuur, en dar komt denk ik ook een deel van de leercurve vandaan. Hoe meer ervaring je hebt met PHP en oplossingen hoe sneller je denk geneigd bent om Symfony te pakken.
 
Wouter J

Wouter J

25/10/2016 21:47:24
Quote Anchor link
Merk op dat er al een gebruikersgroep met bijeenkomsten is in Nederland. deze heeft een tijdje stil gelegen, maar is dit jaar weer opgepakt: https://www.meetup.com/Symfony-User-Group-NL/
 
Pg Vincent

Pg Vincent

26/10/2016 08:38:53
Quote Anchor link
Beetje off-topic, maar ligt de hele PHP wereld zo'n beetje p z'n gat in Nederland?
 
Remco nvt

Remco nvt

26/10/2016 10:47:33
Quote Anchor link
Dan denk ik dat je op de verkeerde plekken bent / niet de juiste contacten hebt.
Ik heb eerder het idee dat steeds actiever wordt.
Thans, de meetups en slack channels waar ik in zit dan.
 
Pg Vincent

Pg Vincent

26/10/2016 11:18:47
Quote Anchor link
Ah, slack. Ik ben gewoon te oud voor die rotzooi, dat is het :-)
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/11/2016 09:48:48
Quote Anchor link
Uitslag:
6x Nee, ik ken Symfony niet
5x Ja, ik heb Symfony in het verleden geprobeerd maar ik ben afgehaakt
5x Ja ik ken Symfony een beetje en ik zou er graag meer over leren
3x Ja, ik ken Symfony en ik weet genoeg
2x Ja, ik ken Symfony redelijk goed
2x Ik zou graag naar een Symfony gebruikers bijeenkomst komen

Bedankt voor de input. Voor de mensen die er meer over zouden willen leren zou ik best een dagje willen investeren maar dan moet iemand dit organiseren. Wouter, ik ga eens een kijkje nemen in die gebruikersgroep.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.