Systeem voor meerdere filialen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Jop B

Jop B

15/01/2019 21:06:20
Quote Anchor link
De titel zegt het al, ik wil een systeem opzetten voor meerdere filialen met 1 database

Het idee

- 1 centrale database
- 1 admin dashboard waar alle afspraken in te vinden zijn en welk filiaal de afspraak voor is
- 1 aanvraag pagina voor de afspraak te maken en filiaal te kiezen.
- Voor elk filiaal een dashboard met eigen aanvragen

Wat ik dacht was elk filiaal een ID nummer te geven welke word meegestuurd met een aanvraag.

Het dashboard van het filiaal kan dan alleen de aanvragen zien van het filiaal zelf.

Mijn gedacht is simpel maar zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden puur op het koppelen aan filiaal?

Gr. Jop
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:43:57
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/01/2019 21:17:03
Quote Anchor link
De opzet ziet er goed uit.
Je zou bijvoorbeeld voor de identificatie en de makkelijkheid een subdomein kunnen maken, zodat ze direct kunnen inloggen.

Zoals: https://woerden.winkelbeheer.nl, https://amsterdam.winkelbeheer.nl etc...
Het is misschien handig om ook soort dashboard te maken voor het hoofdkantoor, waarbij ze ook werknemers kunnen verplaatsen aan andere filialen. Mogelijk zou een één-op-meer koppeling handig zijn, want een personeelslid kan misschien wel in meerdere filialen werken.
 
Jop B

Jop B

15/01/2019 21:20:46
Quote Anchor link
Is zeker iets om over na te denken:) qua beveiliging zou ik de ID’s moeten hashen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/01/2019 21:22:54
Quote Anchor link
Ik zou geen reden zien waarom? Ze worden toch enkel gebruikt om te koppelen. En wat maakt het uit als iemand het zou zien (als ze het zouden zien?)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/01/2019 23:56:02
Quote Anchor link
Dit zit sowieso achter een login lijkt mij? Koppel het filiaal (dus wat je ziet / kunt zien / mag zien) aan deze gebruikers?

Desnoods maak je hier een recht of rol ("medewerker filiaal X") van.

Oftewel, als je je aanmeldt zit je meteen op de goede plek, hoeft een gebruiker niets voor te doen, en ze kunnen zichzelf bij de login allemaal via dezelfde voordeur aanmelden.
 
Aad B

Aad B

17/01/2019 17:08:43
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 15/01/2019 23:56:02:
Dit zit sowieso achter een login lijkt mij? Koppel het filiaal (dus wat je ziet / kunt zien / mag zien) aan deze gebruikers?

Desnoods maak je hier een recht of rol ("medewerker filiaal X") van.

Oftewel, als je je aanmeldt zit je meteen op de goede plek, hoeft een gebruiker niets voor te doen, en ze kunnen zichzelf bij de login allemaal via dezelfde voordeur aanmelden.

Dan ook wel denken aan een oplossing voor medewerker A die gebruikelijk in filiaal A werkt maar wegens veel zieken in filiaal B moet invallen maar met zijn login in eerste instantie in filaal A uitkomt. Maak dat ook flexibel, ook op het moment dat de rollen beheerder even niet aanwezig is....
Gewijzigd op 17/01/2019 17:09:25 door Aad B
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/01/2019 17:35:16
Quote Anchor link
Als dat behoort tot de mogelijkheden klinkt het eerder als een door een gebruiker instelbare optie inderdaad.

Of je laat dit helemaal achterwege, waarbij het systeem voor jou kiest, kun je ook geen fouten maken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.