Taal veranderd niet op dynamische paginas

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Snelle Jaap

Snelle Jaap

07/02/2017 15:39:10
Quote Anchor link
Joakim Broden op 07/02/2017 15:20:10:
Ozzie PHP op 07/02/2017 15:00:16:
Probeer in je htaccess eens dit dan ...

... content.php?alias=$1 [QSA, L]

Als de GET waarde gewoon weer gegeven word werkt dit dus, neem dus aan dat het niet aan .htaccess ligt.

Joakim Broden op 07/02/2017 14:45:38:
Waar word je content geset? Je haalt teksten uit lang.php maar waar word dit gedaan, werken de sessies wel in je dynamische pagina's (geen header allready sent)? Heb je een fout melding?

Nogmaals, misschien dat we dan wat kunnen vinden.


Ik include mijn lang.php onder mijn connection.php in de header.php. Dan op de paginas zelf zet ik gewoon de variabelen op de juiste plek. In lang.php check ik wat de inhoud van de sessie is.

De sessie werkt op dynamische paginas in de zin dat er nog een waarde in de sessie zit en ik die ook kan echoen, aanpassen kan alleen niet. Ik heb verder nergens een foutmelding, error log is ook leeg.

Wanneer ik op index.php de taal zet op EN en de sessie waarde echo, dan laat hij EN zien op index.php en ook op alle dynamische paginas, maar op de index kan ik hem aanpassen naar een andere taal en op dynamische paginas niet, zet ik hem daar op bijvoorbeeld FR dan blijft de ge-echode waarde EN.
Gewijzigd op 07/02/2017 15:41:32 door Snelle Jaap
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 16:24:05
 
Joakim Broden

Joakim Broden

07/02/2017 15:44:34
Quote Anchor link
In je .htaccess staat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule            ^(.*).html content.php?alias=$1 [L]

Hier word je 'lang' parameter niet geset voor de content.php pagina. Waardoor je dus altijd de 'lang' waarde van de sessie hebt of standaard NL krijgen.
Gewijzigd op 07/02/2017 15:45:42 door Joakim Broden
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

07/02/2017 15:46:54
Quote Anchor link
Dit zorgt ook weer voor een 500 internal server error.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
RewriteRule            ^(.*).html dienst.php?alias=$1 [L, QSA]
?>


Edit: laat maar er moest geen spatie tussen L en QSA.

Met die aanpassing werkt het eindelijk! Bedankt voor de hulp.
Gewijzigd op 07/02/2017 15:51:46 door Snelle Jaap
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.