Tabelstructuur webshop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Liefhebber Laravel

Liefhebber Laravel

01/02/2017 15:42:28
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een website en daarbij hoort een toekomstige webshop. Daarom ben ik nu al aan het nadenken over de tabelstructuur van deze webshop.

Het gaat over een webshop van reclame artikelen: Een aantal voorbeelden van artikelen zijn: Een spandoek, een sticker, een naamkaartje, een t-shirt, een zitzak, een foto bedrukt op hout, een publitrailer, enz... Alles kan dus bedrukt worden. Het bedrijf heeft een eigen ontwerpteam.

Nu zou ik graag een databank bouwen waarin al deze artikelen kunnen bewaard worden. Maar hoe bewaar ik al de 'product eigenschappen' en 'extra's'?

Bv. Een T-shirt heeft een kleur en een maat. Maar men moet ook kunnen kiezen of deze een V-hals of een ronde hals heeft.
Bv. Een spandoek heeft een hoogte en lengte, en bepaald materiaal, een afwerking, enz...
Bv. Een publitrailer (een aanhangwagen met een frame waarin een spandoek kan gehangen worden) kan dan weer voor 1 week, 1 weekend en 1 maand gehuurd worden, en daaraan moet dan weer de optie gekoppeld worden dat men er een spandoek kan bijbestellen.

Hoe bewaar ik best al die eigenschappen en extra's? Bestaat er een standaard structuur voor zo'n artikelen? Alle artikelen moeten ook geordend zijn per categorie/subcategorie...

Ik weet niet of een kant en klare shop zoals Prestashop of Woocommerce deze mogelijkheden heeft.

Heeft iemand hiermee ervaring, en wilt u dit dan delen?

Zou een enorme hulp zijn!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 03:31:49
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

01/02/2017 16:14:28
Quote Anchor link
Pak pen en papier en ga alles turven wat je wilt bewaren.

Dan ga je schrappen, vereenvoudigen, samenvoegen en splitsen.

Hier een datamodel :

http://www.databaseanswers.org/data_models/inventory_and_sales/index.htm

Meer datamodellen :

http://www.databaseanswers.org/data_models/index.htm
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/02/2017 08:26:34
Quote Anchor link
Het databaseschema van PrestaShop zit mooi tussen het technocratische kijk-mij-nou-ik-ben-de-slimste-van-de-klas van Magento en de we-doen-maar-wat van OpenCart.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.