Table naast float in IE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Bo az

Bo az

09/12/2008 11:06:00
Quote Anchor link
Zoals de titel al doet vermoeden, loop ik tegen een CSS probleem aan wat in FF niet bestaat, maar in IE (7) wel.

Het probleem is als volgt, ik heb een lay-out met een menu met 'float: left;' Daar naast staat een div, met daar in o.a. een table er in. Dit gaat goed, zolang de table binnen de pagina past, zodra de table te breed wordt voor de pagina wordt deze in IE onder het menu geplaatst.

Een print screen van het probleem: (links ie - rechts ff)
print screen

Ik had gelezen dat het aanpassen van 'position' van de table het probleem oploste als de table en 100% width heeft, dat heeft de mijne niet en de oplossing werkte dan ook niet.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 10:09:04
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

09/12/2008 11:13:00
Quote Anchor link
En als je eens probeert met overflow: hidden;

Edit:
Ik zou ook graag de structuur van je HTML willen zien :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
 
Mitchell

Mitchell

09/12/2008 11:23:00
Quote Anchor link
Dit is een bekende fout (of juist fout van FF) in IE, wat Firefox doet is gewoon buiten ze parent treden. IE laat ze parent mee groeien.

Wat Dennis zegt zou je kunnen doen, maar als je pagina niet fluid is in breedte, kun je ook gewoon een vaste breedte geven aan je table.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Bo az

Bo az

09/12/2008 11:25:00
Quote Anchor link
De structuur komt op het volgende neer:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<div class="menu"> <!-- float: left -->
    <ul><li>menu</li></ul>
</div>
<div class="content">
    <table><!--inhoud--></table>
</div>


de volledige html:
http://shit.n3rd.nl/html.txt
css:
http://shit.n3rd.nl/css.txt

edit:
Quote:
Dit is een bekende fout (of juist fout van FF) in IE, wat Firefox doet is gewoon buiten ze parent treden. IE laat ze parent mee groeien.


Ik heb even met firebug gekeken en het klopt idd dat de table buiten de div komt. overflow: auto; lost het op, maar heeft zeer lelijke scrollbalken als gevolg, dat is nog erger.
Probleem is dat niet de gehele div onder het menu komt te staan, maar pas vanaf de table, de titel die je in de print screen ziet, staat ook in de div en die staat wel netjes naast het menu.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
 
Mitchell

Mitchell

09/12/2008 11:33:00
Quote Anchor link
Gebruik dit eens?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
div#content {
    margin-left: 210px;
}
Zelfs als het niet werkt, is een beetje ruimte altijd goed. :)
 
Bo az

Bo az

09/12/2008 11:40:00
Quote Anchor link
@Mitchell: Had ik al geprobeerd, helpt niet helaas. Toch bedankt!
 
Bo az

Bo az

10/12/2008 18:04:00
Quote Anchor link
Maar eens een schopje, wat het is een akelig probleem en ik ben er nog niet uit...

Nog maar even kort de vraag herhalen:
Hoe krijg ik een table die breder is dan de pagina, naast een div (float)?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.