Tekst in form verdwijnt onMouseClick

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Piet Jansen

Piet Jansen

10/09/2011 15:59:53
Quote Anchor link
Beste mensen,


Ik ben bezig met een website en ik wil graag mooie forms hebben. Het maken van een background image voor mijn forms met CSS lukt wel, maar nu wil ik tekst in de form hebben waar de naam van de form in staat. Dus als je de form username hebt, moet er in de form in het zilver, met lettertype Arial 13 'username' staan. Als je op de form klikt om het in te vullen, moet de tekst meteen verdwijnen en kun je de form invullen.

Een voorbeeld is: spele.nl. Bij het zoekveld verdwijnt de tekst in de form waarna je als gebruiker je zoekopdracht kan geven.

Zover ik weet wordt dit gedaan met JavaScript, vandaar dat ik het hier heb geplaatst. Als het fout is, mijn excuses hiervoor.


Mvg,
Piet
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 12:53:13
 
Ivo K

Ivo K

10/09/2011 16:15:59
Quote Anchor link
Iets van dit?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<form method="post" action="login.php">
    <label for="username">Username:</label>
    <input type="text" id="username" name="username" value="username" onClick="this.value='';" />
    <input type="submit />
</form>
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

10/09/2011 16:16:26
Quote Anchor link
Bedoel je dit?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="text" value="Zoeken" onblur="if (this.value == '') {this.value = 'Zoeken';}" onfocus="if (this.value == 'Zoeken') {this.value = '';}" />
 
Piet Jansen

Piet Jansen

10/09/2011 16:26:33
Quote Anchor link
Heel erg bedankt jongens, met jullie hulp is het weer gelukt!
 
Gerhard l

gerhard l

10/09/2011 16:37:37
Quote Anchor link
als je je website in html 5 maakt kan je ook gebruik makrn vam de functie placeholder
 
Piet Jansen

Piet Jansen

10/09/2011 16:47:37
Quote Anchor link
Ik heb nu een klein probleempje. Ik heb nu drie velden: username, password and email. Bij username en email kan ik gewoon <input type="text"... typen, maar bij password wordt het <input type="password"... Het probleem nu is dat omdat de input type bij wachtwoord password is, komt de label, dus de tekst die de naam van de form laat zien ook in wachtwoord vorm, dus er komen puntjes. Bij het wachtwoord veld moet er met normale letters password staan, maar als de gebruiker op de form klikt waarna de tekst password verdwijnt, moet de tekst die de gebruiker invoert in password vorm in beeld komen, dus met balletjes.
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

10/09/2011 16:54:52
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="text" value="Wachtwoord" onblur="if (this.value == '') {this.value = 'Zoeken'; this.type = 'password';}" onfocus="if (this.value == 'Zoeken') {this.value = ''; this.type = 'text';}" />
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.