Tekst kleur veranderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »
Menno Huizinga

Menno Huizinga

28/08/2012 02:02:07
Quote Anchor link
Ik veranderde eerst tekst kleuren met deze codes erom <h3> </h3>
Maar nu ik aangezien deze code (<h1> </h1>) erom zet omdat ik dan een pagina krijg werkt die niet meer dus mijn vraag is hoe verander ik mijn tekst in php inplaats van CSS?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 00:30:18
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

28/08/2012 02:07:04
Quote Anchor link
Om tekst aan tepassen kwa kleuren letter grootte enzo zal ik toch css gebruiken
 
Menno Huizinga

Menno Huizinga

28/08/2012 02:37:16
Quote Anchor link
Nick van der heijden op 28/08/2012 02:07:04:
Om tekst aan tepassen kwa kleuren letter grootte enzo zal ik toch css gebruiken


hoe moet ik dit dan gebruiken want het kan niet meer met <h1> </h1>
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

28/08/2012 02:39:07
Quote Anchor link
In php zo

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php

echo'<h1>je tekst hier </h1>';
?>


Toevoeging op 28/08/2012 02:42:03:

En bekijk even je pm
Gewijzigd op 28/08/2012 02:42:38 door nick van der heijden
 
Menno Huizinga

Menno Huizinga

28/08/2012 03:06:21
Quote Anchor link
Nick van der heijden op 28/08/2012 02:39:07:
In php zo

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php

echo'<h1>je tekst hier </h1>';
?>


Toevoeging op 28/08/2012 02:42:03:

dat ik dat niet bed8 heb natuurlijk in een vorm van echo

En bekijk even je pm




Toevoeging op 28/08/2012 03:11:17:

Nu heb ik hetvolgende
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
include "thema.php";
?>

<h2>
<?php
echo "<h6>Beste, Bezoeker</br>
</br>
De opgevragen pagina is niet gevonden</br>
Mogelijk is deze verwijderd of er wordt aan gewerkt</b>
Onze excuses voor het ongemak<br>
</br>
MVG,</br>
</br>
Het UG team</h6>"
;
?>

</h2>


[size=xsmall][i]Toevoeging op 28/08/2012 03:12:06:[/i][/size]

H2 staat voor waar het op meot h6 is de kleur maar het werkt niet
 
Chris PHP

Chris PHP

28/08/2012 08:02:15
Quote Anchor link
Dat is omdat je nu een <h> in een <h> zet, waarom zou je dat willen?

Je opent in HTML de <h2> tag, vervolgens ga je in die <h2> tag een <h6> tag openenen.

Kun je duidelijk uitleggen wat je nu precies wil bereiken? En waarom je 2 <h> tags gebruikt over de zelfde tekst?

Tevens zet je dit soort stukken tekst tussen <p> tags, aangezien het een paragraaf is. Nu kun je dus een class maken in je css en die aan de <p> meegeven en daar je kleur aanpassen.

CSS
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
.pagina_error { color: #FF0000; }


PHP
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
include "thema.php";

echo '<p class="pagina_error">Beste, Bezoeker<br>
<br>
De opgevragen pagina is niet gevonden<br>
Mogelijk is deze verwijderd of er wordt aan gewerkt<br>
Onze excuses voor het ongemak<br>
<br>
MVG,<br>
<br>
Het UG team</p>'
;
?>


Zo zou het moeten werken zoals je het wilt, mits ik goed begrijp wat je wil. Nu wordt deze tekst rood.

Tevens raad ik je aan om echo's tussen enkele quotes ' te zetten, dan hoef je niet continu te gaan escapen wanneer je HTML in je php echo's gebruikt.
Gewijzigd op 28/08/2012 11:51:40 door Chris PHP
 
Eddy E

Eddy E

28/08/2012 10:35:53
Quote Anchor link
Een <h.> is alleen maar voor kopjes. Niet voor lappen tekst. In de regel: 1 kleine regel of zin.

Het is al een kopje (letterlijk) boven tekst.
Je behoort niet meerdere zinnen in een <h.> te zetten. En in een <h.> hoort zeker geen <p>.

Let op, waar ik <h.> type kan je <h1> of <h2> of <h3> etc lezen.
Daarnaast: als je alleen maar statische HTML hebt, hoef je dat niet door PHP te laten echoen.
Ook zijn al die <br>'s niet nodig. In je CSS kan je aangeven dat een new-line gewoon als 'enter' gepakt wordt.

Ook is je interpunctie niet goed. Je mist namelijk punten.

Jouw code, zoals het wel hoort:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
include "thema.php";
?>

<h2>Helaas...</h2>
<p class="pagina_error">Beste, Bezoeker
De opgevragen pagina is niet gevonden.
Mogelijk is deze verwijderd of er wordt aan gewerkt.
Onze excuses voor het ongemak.

M.v.g.,

Het UG team</p>


Toevoeging op 28/08/2012 10:37:50:

Die CSS-code die je nodig hebt: white-space: pre; op p.pagina_error.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

28/08/2012 10:41:26
Quote Anchor link
Eddy Erkelens op 28/08/2012 10:35:53:
... Ook zijn al die <br>'s niet nodig. In je CSS kan je aangeven dat een new-line gewoon als 'enter' gepakt wordt....


Hoe doe je dat?

(never mind)
Gewijzigd op 28/08/2012 10:41:56 door Kris Peeters
 
Eddy E

Eddy E

28/08/2012 10:43:19
Quote Anchor link
Die CSS-code die je nodig hebt: white-space: pre; op p.pagina_error.



En je weet wel hoe je CSS toevoegt aan je pagina?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/08/2012 10:55:16
Quote Anchor link
Gebruik dan op z'n minst white-space: pre-line.

Ik vind dit sowieso geen aanrader, want als je je code netjes wilt houden (door in te springen) dan levert dit onjuiste resultaten op. Gewoon <br> gebruiken als je een regeleinde wil forceren.
 
Chris PHP

Chris PHP

28/08/2012 11:14:41
Quote Anchor link
@Eddy,

Daarom vroeg ik ook waarom hij <h> tags gebruikte voor dit soort meldingen. Aangezien het header tags zijn, en niet voor teksten. Vandaar mijn verbetering door de <p> en de class voor zijn andere kleur.

Als hij een groter font wil en bold, kan dit gewoon eenvoudig aangepast worden in de .pagina_error class. Natuurlijk weet ik dat jij dit weet, is meer ter info voor de TS.

@Ozzie,

Mee eens, ik gebruik white-space eigenlijk alleen maar voor lappen tekst in een div. Zodat hij daar netjes nieuwe linebreaks maakt, en binnen de div's blijft. Ik zou voor dit gedeelte, ook voor </br> gaan.
 
Eddy E

Eddy E

28/08/2012 11:17:04
Quote Anchor link
pre-line; is inderdaad een nette optie!
Even niet nagekeken, maar uit het hoofd gezet.

Of je <br> gebruikt of niet kan voorkeur zijn. Ik gebruik het vaak niet omdat je met tekst-editors soms wel en soms geen <br> krijg.
Je kan ook nl2br() gebruik voor dit.


Marktplaats op Chrome/Opera iemand???
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/08/2012 11:31:15
Quote Anchor link
Chris NVT op 28/08/2012 11:14:41:
Ik zou voor dit gedeelte, ook voor </br> gaan.

Of voor <br> of voor <br />.

</br> bestaat niet ;-)
 
Chris PHP

Chris PHP

28/08/2012 11:51:06
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 28/08/2012 11:31:15:
Chris NVT op 28/08/2012 11:14:41:
Ik zou voor dit gedeelte, ook voor </br> gaan.

Of voor <br> of voor <br />.

</br> bestaat niet ;-)



LOL, ja copy/paste vanuit het script van de TS haha. Ik had beter moeten lezen!!!
 
Eddy E

Eddy E

28/08/2012 12:15:45
Quote Anchor link
<br /> is toch xhtml?
Bij gewoon html (html 4 of 5) is het gewoon <br>.

http://stackoverflow.com/questions/1946426/html-5-is-it-br-br-or-br
 
Chris PHP

Chris PHP

28/08/2012 12:17:26
Quote Anchor link
Eddy Erkelens op 28/08/2012 12:15:45:
<br /> is toch xhtml?
Bij gewoon html (html 4 of 5) is het gewoon <br>.

http://stackoverflow.com/questions/1946426/html-5-is-it-br-br-or-br


Klopt helemaal, normaal gebruik je in reguliere HTML alleen maar <br>, echter beide werken maar <br> is correct volgens de HTML standaard. Sommige auto_filling editors zoals Dreamweaver maken er standaard <br /> van.
 
Menno Huizinga

Menno Huizinga

28/08/2012 14:17:26
Quote Anchor link
Owke er is een beetje een vergissing mijn <h2></h2>
is voor de pagina oftewel een css waar de tekst op staat

Toevoeging op 28/08/2012 14:34:09:

Chris NVT op 28/08/2012 08:02:15:
Dat is omdat je nu een <h> in een <h> zet, waarom zou je dat willen?

Je opent in HTML de <h2> tag, vervolgens ga je in die <h2> tag een <h6> tag openenen.

Kun je duidelijk uitleggen wat je nu precies wil bereiken? En waarom je 2 <h> tags gebruikt over de zelfde tekst?

Tevens zet je dit soort stukken tekst tussen <p> tags, aangezien het een paragraaf is. Nu kun je dus een class maken in je css en die aan de <p> meegeven en daar je kleur aanpassen.

CSS
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
.pagina_error { color: #FF0000; }


PHP
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
include "thema.php";

echo '<p class="pagina_error">Beste, Bezoeker<br>
<br>
De opgevragen pagina is niet gevonden<br>
Mogelijk is deze verwijderd of er wordt aan gewerkt<br>
Onze excuses voor het ongemak<br>
<br>
MVG,<br>
<br>
Het UG team</p>'
;
?>


Zo zou het moeten werken zoals je het wilt, mits ik goed begrijp wat je wil. Nu wordt deze tekst rood.

Tevens raad ik je aan om echo's tussen enkele quotes ' te zetten, dan hoef je niet continu te gaan escapen wanneer je HTML in je php echo's gebruikt.


Beste,


Deze code werkt goed maar hoe boeg ik in deze vorm meer text toe in een andere kleur?
 
Chris PHP

Chris PHP

28/08/2012 15:25:36
Quote Anchor link
@Menno,

Je maakt meerdere classes aan, waar je de kleur aanpast.

Bijvoorbeeld

.pagina_error { color: #FF0000; }
.pagina_warning { color: andere kleur hier; }
.pagina_succes { color: andere kleur hier; }
etc.

En zo kun je dus een verschillende class geven aan verschillende type meldingen.

En dat pas je dan zo toe.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
include "thema.php";

if ($query == false) {
echo '<p class="pagina_error">Beste, Bezoeker<br>
<br>
De opgevragen pagina is niet gevonden<br>
Mogelijk is deze verwijderd of er wordt aan gewerkt<br>
Onze excuses voor het ongemak<br>
<br>
MVG,<br>
<br>
Het UG team</p>'
;
}
else {
echo '<p class="pagina_succes">Beste, Bezoeker<br>
<br>
De invoer is met succes uitgevoerd!<br>
MVG,<br>
<br>
Het UG team</p>'
;
}

?>


Wordt het uitgebreider en heb je meer verschillende meldingen, kun je eens gaan kijken naar een switch statement en verschillende cases.
Gewijzigd op 28/08/2012 15:29:50 door Chris PHP
 
Menno Huizinga

Menno Huizinga

28/08/2012 15:32:20
Quote Anchor link
Dankjewel dit is precies wat ik nodig had
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.