Tekst over plaatje met GD Lib

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joeri

Joeri

14/04/2007 11:28:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik gebruik een simpele code om een bepaalde tekst over een plaatje te zetten met GD als volgd:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
  header('content-type: image/jpg');
  $image = imagecreatefromjpeg('Algemeen-beach_Stranden.jpg');
  $x = imagesx($image);
  $y = imagesy($image);
  $tekst = imagecolorallocate($image, 0, 0, 255);
  imagestring($image, 5, $x - ((strlen($tekst) * 9) + 100), $y - ($y / 4), "Hello World", $tekst);
  imagejpeg($image);
  imagedestroy($image);
?>


nu vraag ik me af of het mogelijk is om de tekst een beetje scheef te plaatsen zodat de tekst dus lager of hoger begint dan hij eindigd?

voorbeeld op:
http://www.jb-web.net/scripts/php/GD/gdwatermerk.php

Alvast bedankt voor de hulp.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joeri
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 07:49:06
 
Thijs X

Thijs X

14/04/2007 11:37:00
Quote Anchor link
Met de functie imagettftext kan je instellen hoeveel graden je de tekst kan laten staan, let wel op dat je server die functie wel moet ondersteunen!
 
PHP Newbie

PHP Newbie

14/04/2007 11:39:00
Quote Anchor link
Kijk even naar mijn captcha script, daar gebruik ik verschillende grotes, verschillende lettertypes en verschillende draaihoeken.
 
Joeri

Joeri

14/04/2007 11:54:00
Quote Anchor link
Thx voor de voorstellen, ze werken allemaal. Tof ga ze inbouwen dat de gebruiker bij het uploaden van zijn aviater zijn naam er kan opzetten hoe hij zelf wil.

Grtz.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.