Tekst webpagina wordt pas na uitvoer getoond...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Swaenie -

swaenie -

31/12/2014 12:41:42
Quote Anchor link
Hallo,
Nadat op de verzendknop van een webform wordt geklikt, wordt, vóór het uiteindelijke verzenden, eerst een tekst vermeld. Na het verzenden wordt het resultaat van die verzending onder eerdergenoemde tekst vermeld.
Echter bewuste tekst + resultaat worden pas getoond nádat de verzending heeft plaatsgevonden.
Is hier een oplossing voor?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:49:46
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/12/2014 12:54:19
Quote Anchor link
Controleren of een formulier is verstuurd, en dan de tekst tonen?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
    // Je formulier is via POST verstuurd.
} else {
    // je formulier is niet via POST verstuurd.
}
?>
 
Swaenie -

swaenie -

31/12/2014 13:06:50
Quote Anchor link
Dank voor je reactie.
Nadat een formulier is bevestigd, wordt het gepersonaliseerd naar verschillende e-mailadressen gestuurd. Ik verstuur met phpmailer via smtp. Omdat het verzenden enkele seconden duurt, blijft het webform in beeld.
Ik wil daarom eerst de melding 'Heb even geduld...' tonen. Pas daarna moet de verzending plaatsvinden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/12/2014 13:23:47
Quote Anchor link
Dan zou ik persoonlijk voor een AJAX-request gaan, waarmee een uitvoer a-synchroon wordt uitgevoerd.
Dat kan heel makkelijk met jQuery's $.ajax()-functie. Je kan dan ook het formulier meteen weghalen.

Ook raad ik aan om per mail-adres op te slaan of diegene al in de ronde is gemaild. Dit om te voorkomen dat je mensen dubbel gaat mailen als de browser wordt beëindigd.
Gewijzigd op 31/12/2014 13:25:06 door - Ariën -
 
Swaenie -

swaenie -

31/12/2014 13:56:42
Quote Anchor link
Snelle reactie. Dank je wel voor de tips.
Ik ben niet zo bekend met AJAX, maar zal het eens gaan bestuderen.
 
Eddy E

Eddy E

01/01/2015 19:47:09
Quote Anchor link
Swaenie - op 31/12/2014 13:06:50:
Dank voor je reactie.
Nadat een formulier is bevestigd, wordt het gepersonaliseerd naar verschillende e-mailadressen gestuurd. Ik verstuur met phpmailer via smtp. Omdat het verzenden enkele seconden een duizendste seconde duurt, blijft het webform in beeld.
Ik wil daarom eerst de melding 'Heb even geduld...' tonen. Pas daarna moet de verzending plaatsvinden.


Het versturen van mail duurt echt net niets... hooguit 2 á 3 milliseconden. Zo lang kunnen mensen nog wel wachten. Dus geen extra pagina: gewoon versturen en (als dat gelukt is) tonen dat de bestelling klaar is.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2015 21:48:25
Quote Anchor link
Ik raad wel aan om er een na een aantal mails sleep() er tussen te gooien, om te voorkomen dat mailservers het kerkennen als spam.
 
Swaenie -

swaenie -

01/01/2015 22:34:40
Quote Anchor link
@Eddy E: als ik gewoon met mail() verstuur duurt het verzenden inderdaad zeer kort. Maar maak ik gebruik van de class phpmailer en van gmail-smtp dan duurt het toch echt langer... Ook bij een enkele mail.
Als ik echter mail() gebruik, dan ontvangen de geadresseerden als afzender het afzenderadres met als toevoeging dat deze loopt via <naamwebhost>.
Bovendien viel het me op dat ie dan vaak in het spamvak terecht kwam. Vandaar mijn keuze. Die langzame verzending vind ik echter ook niet acceptabel.
 
- SanThe -

- SanThe -

01/01/2015 22:51:40
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/01/2015 22:54:02
Quote Anchor link
Je bent niet verplicht met PHPMailer een SMTP server te gebruiken. Je kunt ook gewoon de mailserver gebruiken net als dat de mail() functie dat doet.

Hoe? Gewoon door alle SMTP instellingen er uit te halen.
Gewijzigd op 01/01/2015 22:54:56 door Frank Nietbelangrijk
 
Swaenie -

swaenie -

02/01/2015 11:10:33
Quote Anchor link
Geweldig. Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben nog steeds niet uitgeleerd ;-) Ga 't allemaal bestuderen en uitproberen.
 
Swaenie -

swaenie -

07/01/2015 21:14:45
Quote Anchor link
Nog een late reactie.
@Frank Nietbelangrijk: ik meende inderdaad een SMTP-server te moeten gebruiken, maar nu werkt het goed en snel.

Het valt me wel op dat zowel met als zonder SMTP-server CC en BCC niet functioneren. Ik bemerk dat velen dat probleem hebben. Is daar een oplossing voor?
 
- SanThe -

- SanThe -

07/01/2015 21:33:51
Quote Anchor link
Bij de headers die ik gaf werkt BCC dan ook niet?
 
Swaenie -

swaenie -

08/01/2015 06:59:48
Quote Anchor link
Nee, inderdaad...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.