teksteditor in combinatie met files uploaden/selecteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/07/2012 20:10:40
Quote Anchor link
In het beheergedeelte van een website wordt gewerkt met ckeditor. Prima voor teksten. Om de beheerder afbeeldingen, pdf's, excel/word documenten en filmpjes (wmv) echter minder geschikt (je moet paden e.d. op gaan geven, met alle kans op fouten). Als oplossing gevonden: pdw_file_browser.
Werkt prima voor afbeeldingen. Voor de andere categorieën lukt het me niet.
Flash zou moeten kunnen en je kunt links invoegen. Flash lijkt me niet van toepassing en een link lukt inderdaad, maar dan staat er het hele pad als tekst. Dit zou betekenen dat ik met zoek/vervang aan de slag moet om bv een filmpje te laten tonen / het volledige pad naar een bestand te verbergen.

Weet iemand een praktische(re) oplossing, misschien een alternatief voor pdw_file_browser (en ckeditor)?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:31:34
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

02/08/2012 21:33:11
Quote Anchor link
Bump.
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

02/08/2012 21:48:03
Quote Anchor link
Ik gebruik elfinder samen met ckeditor. Nog geen problemen gehad.
 
Eddy E

Eddy E

03/08/2012 09:11:07
Quote Anchor link
Kijk eens naar swf_upload --> code.google.com/p/swfupload/
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/08/2012 16:31:15
Quote Anchor link
@Eddy: dat is een upload-programma. Dat gedeelte heb ik, op zich, al wel werkend. Ga er nog wel naar kijken. Bedankt voor de tip.

@Nick: Ik zie zo snel geen demo. Ga daar eens wat tijd aan besteden om te kijken of het dat is wat ik zoek. Ook bedankt voor de tip.
 
Write Down

Write Down

04/08/2012 16:44:59
Quote Anchor link
Op de homepage staat gelijk een demo...
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/08/2012 17:01:15
Quote Anchor link
Oeps. Had het idee dat het een afbeelding was. Had er ook 1x op geklikt, maar gebeurde niets. Kennelijk verkeerde plek. :(
Zie alleen nog niet (zo snel) hoe dit te combineren met ckeditor.

Met ckeditor kan de beheerder teksten maken/wijzigen/verwijderen. En de bedoeling is om in/met ckeditor ook afbeeldingen (dat lukt met pdw-file-browser prima) toe te voegen. Filmpjes, pdf, excel, etc. lukt me echter niet. Probleem is dus niet het uploaden van die bestanden, maar om ze met ckeditor op de juiste plek in te voegen in een webpagina.
Ga lokaal elfinder nog eens wat grondiger bestuderen.
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/08/2012 12:37:16
Quote Anchor link
Te vinden onder Wiki -> Integration with CKEditor
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

05/08/2012 18:20:32
Quote Anchor link
Dank (wederom) Nick. :)

Heb het geheel aan de praat gekregen, in ckeditor. Ziet er mooi uit.

Ben nog wel op zoek naar wat instellingen: via elfinder is uploaden ook mogelijk. Wil dat eigenlijk niet of in ieder geval de mogelijkheden (bestandstypen) beperken.
Daarnaast krijg ik het volledige pad naar een bestand in beeld als link. Liever zie ik alleen de bestandsnaam.
Heb https://github.com/Studio-42/elFinder/wiki/Connector-configuration-options al wel gevonden. Zag daar in ieder geval e.e.a. over uploadAllow en disabled.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

19/08/2012 16:50:57
Quote Anchor link
Heb er, eindelijk ;-), eens wat tijd voor uitgetrokken om e.e.a. verder uit te zoeken.
Kom er, helaas, toch niet uit.

Hoe kan ik het uploaden uitschakelen. Zie in de wiki wel iets over disable staan.
Als ik het goed begrijp, moet ik dat wijzigen in connector.php.
Maar hoe ik dat ook probeer toe te voegen krijg of een foutmelding of het heeft geen effect.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$opts = array(
    // 'debug' => true,
    'roots' => array(
        array(
            'driver'        => 'LocalFileSystem',   // driver for accessing file system (REQUIRED)
            'path'          => '../DFRfasfw3asvfsfs3FasdfAd/upload_bestanden/',         // path to files (REQUIRED)
            'URL'           => dirname($_SERVER['PHP_SELF']) . '/../DFRfasfw3asvfsfs3FasdfAd/upload_bestanden/', // URL to files (REQUIRED)
            'accessControl' => 'access'            // disable and hide dot starting files (OPTIONAL)
        )
    )
);

Ik zou verwachten dat ik
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
'disabled'         => 'uploadAllow'
aan bovenstaande zou moeten toevoegen.
Als alternatief dacht ik om uploaden toe te staan, maar dan alleen bepaalde mime-types. Ben er ook niet in geslaagd om daar iets bij te bedenken. Heb wel gezien dat er een bestand mime.types is, maar daar staat wel heel veel in. Moet ik dan alles (handmatig) gaan opgeven??

Advies/tips zijn welkom.
Gewijzigd op 19/08/2012 17:04:13 door Obelix Idefix
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

24/08/2012 21:59:46
Quote Anchor link
bump.
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

25/08/2012 00:26:07
Quote Anchor link
Als het goed is kan je dan deze code erin zetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
'uploadDeny'  => array('all'),
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

26/08/2012 11:51:27
Quote Anchor link
Geweldig. Dat werkt (wel) :D

Ga nog/weer verder zoeken om bv Word-bestanden of afbeeldingen wel toe te staan.
Dat heb ik nu via een andere mogelijkheid geregeld.
 
Jurgen B

Jurgen B

26/08/2012 13:20:24
Quote Anchor link
Wat ik zo even snel heb gelezen hoef je dan alleen 'uploadAllow' => array('mimevoordocx', 'mimevoorjpg', 'etc') erbij te zetten. De uploadDeny all is dan meteen overbodig (als ik het goed lees ;)).

Edit, zie: https://github.com/Studio-42/elFinder/wiki/Connector-configuration-options#wiki-uploadAllow
Gewijzigd op 26/08/2012 13:21:02 door Jurgen B
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

26/08/2012 22:49:09
Quote Anchor link
Die link had ik ook gevonden. Betekent dus op zoek naar een lijst met mimetypes alle (toegestane) bestandstypen, zoals Excel (is er nog een verschil tussen bv xls en xlsx?), jpeg/jpg, etc. en die dan in die array zetten.
In de map php zit een bestand mime.types. Zal die, nogmaals, goed doornemen en kijken wat ik daar uit nodig heb/denk te hebben.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.