telnr controleren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Developer Mendix (NL) bij PostNL

Senior Developer Mendix (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Wij zetten Mendix in voor onze kritieke processen om de favoriete bezorger van Nederland te zijn. We zoeken een Mendix Developer die met ons verder bouwt aan de 'digital core' van PostNL" Wat ga je doen? PostNL is a logistical tech company. Als Mendix Developer  kom je te werken in een organisatie waarbij data, technologie en een engineering culture een sleutelrol spelen. PostNL wil 'digital at the core' zijn en daarom staan we aan de voorgrond van het ontwikkelen van onze eigen logistieke software.    In de functie van Mendix Developer

Bekijk vacature »

Oracle en PL/SQL Developer @ Regio Den Haag

2021-07-01 iSense Oracle en PL/SQL Developer Wil jij een bijdrage leveren aan de groei en ontwikkeling van een energie leverancier die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan? Vind je het gaaf om je eigen applicaties te bouwen? Lees dan snel verder! ISBA49318 Nieuw Organisatie Als ervaren DevOps Engineer zal je verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van nieuwe webapplicaties door middel van Oracle APEX en PL/SQL. Je houdt je bezig met het realiseren van mooie en innovatieve oplossingen, voortstormend uit de requirements die je hebt achterhaald bij diverse stakeholders. Naast web development ben je tevens verantwoordelijk voor het onderhouden een

Bekijk vacature »

Backend .NET developer bij retail gigant

Bedrijfsomschrijving Onze klant is actief in de retail sector en ze bedienen winkels met alle mogelijke applicaties die je kunt bedenken. Van afrekensystemen tot voorraadbeheer, van handhelds tot managementrapportage tools en van frontoffice tot backoffice. Kortom, de volledige winkel automatisering. Ze doen dat al ruim 20 jaar en mogen hele mooie merken tot hun klantenkring rekenen en de producten zijn wereldwijd te vinden. Functieomschrijving Dit is een hele gave functie voor backend .NET developers die van afwisseling houden. Je gaat aan alle al ontworpen systemen bouwen, en dat zijn er nogal wat. De systemen zijn modulair opgebouwd waarbij veel klanten

Bekijk vacature »

GE Smallworld Ontwikkelaar - Utilities

Wij zoeken een Geo-ICT Smallworld ontwikkelaar met interesse in de nieuwste ontwikkelingen in de Energiemarkt! Wat ga je doen? Wist je dat CGI het grootste bedrijf is met een eigen Geo-ICT community? Dat we ook in verschillende landen waaronder Nederland de koploper zijn op het gebied van Geo-ICT dienstverlening? We breiden onze Geo-ICT activiteiten nog steeds verder uit. Zo zijn wij ons vooral aan het richten op de nieuwste ontwikkelingen in de energiemarkt en de daarbij horende energietransitie. Het CO2 neutraal maken van de samenleving is onze doelstelling en jij kan daar een actieve bijdrage aan leveren! Onze Geo-ICT practise

Bekijk vacature »

Backend .NET Developer @ regio Den Haag

2021-03-09 iSense Backend .NET Developer Ben jij een backend .NET Developer en heb je een passie voor voetbal? Beschik je daarbij ook over ervaring met .NET Core? Neem dan snel contact op voor meer informatie! ISSL47657-2 Nieuw Organisatie Binnen deze organisatie in de regio Den Haag zal je als .NET Developer terecht komen in een multidisciplinair team met 5 andere Programmeurs. In jouw rol ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en optimaliseren van mobiele applicaties met meer dan 4 miljoen gebruikers wereldwijd. Als Backend Developer zal je dagelijks werken met C#, .NET Core, Kubernetes en een SQL Database. Voor het

Bekijk vacature »

Senior AWS Cloud Developer IoT (NL)

Senior AWS Cloud Developer IoT (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional PostNL zet trackers in om de logistieke pakkettenstroom realtime te kunnen managen. Met behulp van deze trackers, ookwel beacons genoemd, wordt het mogelijk om de beweging van 250.000 rolcontainers te volgen. Deze 250.000 beacons genereren in real time miljoenen berichten per minuut. Internet of Thing (IoT) is voor PostNL dan ook een belangrijke component in het digitaliseren van het logistieke proces. Wat ga je doen? Binnen het IoT platform vertalen we inkomende dat vanuit de rolcontainer trackers, zoals aankomst- en vertrektijd vanaf een PostNL locatie, naar relevante informatie ter

Bekijk vacature »

BI Developer @ Amsterdam

2021-07-19 iSense BI Developer Altijd al aan de slag willen gaan in een Enterprise omgeving als ervaren BI Developer? Wil jij BI oplossingen bedenken en bouwen voor gebruikers wereldwijd? Wil jij graag aan de slag met SSRS, SSAS, SSIS, T-SQL en Azure? Wil jij meewerken aan verschillende uitdagende projecten? Reageer nu! ISPA48510 Organisatie De organisatie waar je komt te werken als (Senior) BI Developer is een grote internationale financiële instelling. Met vele vestigingen in Nederland zijn ze een belangrijke speler op de financiële markt. Jij zal hoofdzakelijk op het kantoor in Amsterdam werkzaam zijn, maar het kan ook voorkomen dat

Bekijk vacature »

C# .NET Full Stack Developer Medische Software / C

Over de werkgever: Wij ontwikkelen 3D analyse software voor de medische sector. Ben jij een ervaren Full Stack ontwikkelaar? Heb jij ervaring met C#? Vaste baan: C# .NET Full Stack Developer Medische Software JavaScript 3.300 - 4.500 C# Full Stack Developer Ons bedrijf ontwikkelt geavanceerde software voor analyse van medische beelden. Artsen gebruiken onze software bij de diagnosestelling. Wij zijn een veelzijdige organisatie. Je werkt voor onze eigen IT organisatie. We werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Wat houdt de functie precies in?: Voor de vacature als C# Full Stack Developer Bilthoven .NET ga je het volgende

Bekijk vacature »

Medior Backend Webdeveloper HBO / HTML CSS

Over de werkgever: Wij zijn een Fullservice Internetbureau. Bouw jij nieuwe platforms en websites? Heb jij ervaring met Magento en WordPress? Vaste baan: Medior Backend Webdeveloper HBO PHP 3.200 - 4.200 Medior Backend Webdeveloper Wij zijn een Fullservice Internetbureau. Wij maken Websites, Apps en Portals, en zijn actief op gebied van E-commerce. We hebben ook veel aandacht voor websiteoptimalisatie (SEA en SEO), en systeemintegratie, en maken datakoppelingen met veel verschillende systemen. Bij ons werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Daarnaast staan

Bekijk vacature »

PHP Developer / Microservices @ Utrecht

2021-08-12 iSense PHP Developer / Microservices Ben jij een PHP/Web Developer met minimaal 2-3 jaar ervaring en wil je meewerken aan het ombouwen van een grote monoliet naar een compleet nieuw Microservices platform? Lijkt het je leuk om te werken bij een hechte organisatie die inmiddels een grote en bekende speler is geworden op HR gebied binnen Nederland? Lees dan nu verder! ISP50438 Organisatie Als PHP/Web Developer ga je aan de slag bij een organisatie die de afgelopen jaren gegroeid is naar een bekende speler op HR gebied binnen Nederland. Hun platform zorgt er voor dat vraag en aanbod van

Bekijk vacature »

Xamarin C# Developer

Als Xamarin C# Developer zorg je ervoor dat onze cross-platform mobiele apps onze medewerkers de best mogelijke manier geven om Coolblue te beheren. Wat doe je als Xamarin C# Developer bij Coolblue? Je specialiteit is ofwel C# OF mobiele app code, en je geniet van het werken met Xamarin. Je vindt het leuk om samen met je collega's te programmeren, om zo een hogere kwaliteit in de codebase te garanderen. Daarnaast denk je na over technische beslissingen zoals architectuur, tools en processen. Ook houd je de performance van je app in de gaten en analyseer je samen met je team

Bekijk vacature »

.NET Software Developer – Smart Logistics

Heb jij ervaring met applicatie ontwikkeling, testen en onderhouden van missie-kritische .NET applicaties? En wil je graag met de nieuwste technologieën werken binnen een DevOps scrumteam? Lees dan snel verder! Wat ga je doen? “Use digital to move smarter De unit Smart Logistics binnen de Transport & Logistics sector van CGI ontwerpt, bouwt en onderhoudt veelal missie-kritische applicaties voor onze klanten uit de transport en logistieke sector. Zonder deze sector worden onze pakketjes niet op tijd afgeleverd, rijden de treinen niet meer van a naar b en varen schepen niet veilig de haven binnen. Om deze transport en logistieke ketens

Bekijk vacature »

Software Developer OutSystems @ Regio Den Bosch

2021-07-21 iSense Software Developer OutSystems Heb je al ervaring met OutSystems of wil je je hierin (verder) verdiepen? Wil je graag werken bij een ambitieus bedrijf dat de grootste bedrijven van Nederland als klanten heeft? Dan is dit dé vacature voor jou! ISMO50519 Organisatie Voor onze klant, een ambitieus en vooruitstrevend bedrijf in regio Den Bosch, zoeken we een Software Developer die met OutSystems aan de slag gaat. Het bedrijf werkt voor verschillende bedrijven en heeft de grootste organisaties van Nederland als klanten! Je komt te werken in een team dat dedicated voor een klant werkt zodat je alle ins

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar Magazijnsystemen / H

Over het bedrijf: Wij leveren integrale oplossingen voor logistieke processen. Wil jij software ontwikkelen voor magazijnsystemen? Heb jij ervaring met .Net en SQL? Vaste baan: C# .NET Software Ontwikkelaar Magazijnsystemen HBO WO 3.300 - 4.800 Software Engineer Ons bedrijf levert diverse integrale oplossingen om het logistieke proces aan te sturen van zowel nationaal- als internationaal toonaangevende bedrijven. Wij werken in een topsegment met vaktechnische uitdagingen. Daarnaast is er voldoende ruimte voor professionele ontwikkeling, zowel vaktechnisch als op persoonlijk niveau. Wij werken voor grote klanten. We doen omvangrijke projecten die we bij ons op kantoor realiseren (geen detachering). Wij werken met

Bekijk vacature »

JavaScript Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als JavaScript Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »
Something Else

Something Else

19/05/2006 14:10:00
Quote Anchor link
Goedendag phprs

Ik heb geprobeerd een klein controle te bouwen om een telefoonnummer te controleren. maar faalde hierbij!
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
        case T_TELNR:
            if(empty($inhoud) || !eregi('^[0-9-]{4})*-[0-9]{7}$', $inhoud)) {
                return false;
            }

else{
                return true;
            }

break;
?>

wat ik wil hebben:
dat je een net nr hebt, dash ertussen en dan de rest van de tel nr.
bv. 010-1234567

Dus als ik 0101234567 intoets en laat controleren moet ie een fout geven(false), maar als ik 010-1234567 dat ie het wel gewoon doet(true meegeeft).

maar met de code boven laat ie hem gewoon doorgaan, zelfs als er geen dash tussen zit(0101234567).
wie kan mij helpen, tnx :)

p.s. het geld alleen voor de telnr's binnen NL

PHP hulp

PHP hulp

20/09/2021 01:37:39

Joshua

Joshua

19/05/2006 14:13:00
Quote Anchor link
misschien moet je die ! voor eregi weghalen?

en hij controleert nu trouwens ook op precies 4 cijfers voor de - (als ik het goed heb)

Ben verder niet echt een reg-ex expert! dus flame me niet als ik fout zit !

Jelle -

Jelle -

19/05/2006 14:17:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
        case T_TELNR:
            if(empty($inhoud)) {
                return false;
            }

elseif(eregi('^[0-9-]{4})*-[0-9]{7}$', $inhoud)){
              return true;
            }

else{
                return false;
            }

break;
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle -

Jelmer -

Jelmer -

19/05/2006 14:19:00
Quote Anchor link
Misschien de - in je regex escapen door er een \ voor te zetten. - heeft vast wel een of andere meta-betekenis. Verder heb je een ) in je regex staan, maar geen (. dus die lijkt mij ook een beetje overbodig.

Something Else

Something Else

19/05/2006 18:11:00
Quote Anchor link
@Joshua
! geprobeerd weg te halen, en sommige net nr's in NL zijn ook 4 cijferig :)

@jordy
hmm 0102134567 werkt nog steeds, inplaats van 010-1234567

@Jelmer
escapen gedaan en ')' weg gehaald etc.

Wil nie werken :(, wat doe ik fout :'(

- SanThe -

- SanThe -

19/05/2006 18:44:00
Quote Anchor link
Komt ie wel in de case? Is $inhoud wel gevuld?

Something Else

Something Else

19/05/2006 19:03:00
Quote Anchor link
jawel, hij is gevuld
hmmm

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$inhoud
= "023-4256677";

if (eregi('(^[0-9-]{3}\-[0-9-]{7}$)', $inhoud) || eregi('(^[0-9-]{4}\-[0-9-]{6}$)', $inhoud)) {
    echo "OK, $inhoud matcht!";
}

else{
    echo "Oops, $inhoud matcht niet!";
}

?>

zo lijkt ie het wel te doen ;x(getest), later ff uitvoerig testen :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Something Else

Something Else

Something Else

20/05/2006 12:48:00
Quote Anchor link
k de code werkt, maar nu wil ik dat ie met een NUL(0) MOET beginnen. Dus het moet altijd 010,020 etc. Het mag dus niet met een 110 of 220 etc beginnen. Ik heb daar ook naar lopen zoeken, maar krijg het niet echt voor elkaar ;x.

iemand een idee? :)
tnx

- SanThe -

- SanThe -

20/05/2006 13:11:00
Quote Anchor link
if(substr($tel, 0, 1) != "0")
{ echo 'fout';
}

Edit: Ik weet niks van eregi()
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Lissy Pixel

Lissy Pixel

20/05/2006 13:58:00
Quote Anchor link
Kijk HIER maar is :)

Something Else

Something Else

20/05/2006 20:07:00
Quote Anchor link
@SanThe
Ik heb het liever in een eregi vandaar :D
tnx tho :D

@lissy
tnx, ik heb ook deze artikelen bekeken.

Ik heb het geprobeer zoals de artikel aangaf het te doen. Hun controleren naar de jaar, ik wilde het ook zo ongeveer proberen maar het lukte mij niet.

volgens mij zie ik iets gewoon over het hoofd!!

Wie kan mij helpen :)
tnx

Something Else

Something Else

20/05/2006 20:17:00
Quote Anchor link
hmmz zo lijkt ie het te doen :D

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$inhoud
= "0234-256677";

if(empty($inhoud) || eregi('^(0){1}[0-9]{2}\-[0-9]{7}$', $inhoud) || eregi('^(0){1}[0-9]{3}\-[0-9-]{6}$', $inhoud)) {
    echo "$inhoud matcht<br />";
}

else{
    echo "Oops, $inhoud matcht niet<br />";
}

?>

;x

- SanThe -

- SanThe -

20/05/2006 20:29:00
Quote Anchor link
if(empty($inhoud) || eregi('^,,,,,,,,,,,,

Dus als ie leeg is, is ie okee?

Something Else

Something Else

20/05/2006 20:54:00
Quote Anchor link
nop dat was een controle op iets anders, ik maak een inschrijvings form vandaar. Ik heb gewoon ff de functie wat kleiner gemaakt, zodat het voor mij overzichtelijk is en voor de php'rs :D. Maar ik had dat er per ongeluk in gelaten vandaar. :x

empty($inhoud) kan men gewoon weg laten, is niet relevant voor de controle, was iets voor mij(voor alle duidelijkheid). :D:D

wil je dat wel behouden zet dan gewoon een '!' voor empty($inhoud), dan controleert ie waarschijnlijk :D.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Something Else

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.