temp scrip name

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Peter Kroonenburg

Peter Kroonenburg

17/04/2019 17:10:02
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Als ik de naam van het huidige script wil weergeven krijg is de naam van een tijdelijk bestand te zien. Ook in de browser staat dan niet bv. index.php maar TMPRR5Q39.php

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt,
Peter
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:56:15
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

17/04/2019 17:30:45
Quote Anchor link
En hoe vraag je "de naam van het huidige script" op? En wat bedoel je met "in de browser staat dan ..." (waar is dat: de adresbalk, of gewoon in de HTML)?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2019 18:00:44
Quote Anchor link
Is dit na een upload of iets dergelijks?
 
Peter Kroonenburg

Peter Kroonenburg

17/04/2019 18:02:12
Quote Anchor link
Adresbalk:http://localhost:8888/home/php/TMP55YJPL.php


$_SERVER['PHP_SELF'];
$_SERVER['SCRIPT_FILENAME'];
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2019 19:11:57
Quote Anchor link
En waar komt het tijdelijke bestand dan vandaan? Ik snap je probleem en vraag niet echt.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

17/04/2019 19:14:22
Quote Anchor link
Peter Kroonenburg op 17/04/2019 18:02:12:
Adresbalk:http://localhost:8888/home/php/TMP55YJPL.php

En type je dat zelf in, of hoe komt dat daar? Anders is het niet zo verwonderlijk dat TMP55YJPL.php als naam terug krijgt.
 
Peter Kroonenburg

Peter Kroonenburg

17/04/2019 19:21:10
Quote Anchor link
Ik heb een script index.php in Dreamweaver. Vervolgens open in browser.Het script wordt normaal uitgevoerd. Alleen de oorspronkelijke naam wordt gewijzigd in een tijdelijk naam.
Deze naam is naast de adresbalk ook te zien in de finder. (hidden) Na het sluiten van het script wordt het tijdelijk bestand automatisch weer uit de finder verwijderd. Origineel index.php blijft gewoon bestaan.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/04/2019 19:43:07
Quote Anchor link
Als je de browser-preview opent vanuit Dreamweaver, dan wordt er een tijdelijk bestand gemaakt. Open je het bestand rechtstreeks vanuit de browser, dan gebeurt dat niet.

(Als ik het mij goed herinner, want dat is alweer ruim tien jaar geleden.)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2019 20:45:51
Quote Anchor link
Ik ken Dreamweaver niet zo, maar ik heb het idee dat je gebruik maakt van de ingebouwde webserver van Dreamweaver die gebruikt wordt als je jouw website uitvoert?

Zelf raad ik aan om een eigen webserver te installeren, zoals XAMPP. De ingebouwde webserver van Dreamweaver kan je dan fijn met rust laten zodat je fatsoenlijk kan testen, zonder random bestandsnamen te krijgen.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

17/04/2019 20:51:23
 
Peter Kroonenburg

Peter Kroonenburg

17/04/2019 21:26:39
Quote Anchor link
Ik ben er in zoverre uit in die zin dat als ik de website die draait om mijn synology NAS wel de juiste scriptnamen krijg.
Om een script uit te voeren in Dreamweaver gebruikt deze MAMP, dus apache en mysql. Ik hier nooit eerder last van gehad. Op een ander site die op dezelfde manier is ingericht ook niet. Blijft dus een vreemde zaak. Maar goed het belangrijkste dat het in een productieomgeving wel goed gaat.
Bedankt voor jullie input en fijne paasdagen in het zonnetje ipv achter de pc.
Groet,
Peter
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2019 21:30:17
Quote Anchor link
Blijkbaar is het raar gedrag van Dreamweaver. Gewoon op je scherm twee windows in beeld houden:
Je editor, met aan de andere zijde je browser.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/04/2019 22:36:22
Quote Anchor link
Waarom maak je geen drive mapping naar je document root van je webserver zodat je rechtstreeks kunt ontwikkelen op je ontwikkelomgeving en het resultaat direct in een browser kan bekijken?
Quote:
Maar goed het belangrijkste dat het in een productieomgeving wel goed gaat.

Hier zou je sowieso niet moeten ontwikkelen...
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

18/04/2019 19:05:51
Quote Anchor link
En daarbij is Dreamweaver echt een jaren 90 tool die je nu geheel links zou moeten laten liggen. Gebruik als alternatief bijvoorbeeld het gratis Netbeans.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.