template parser - files includen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Stijn Dumoulin

Stijn Dumoulin

17/02/2008 15:30:00
Quote Anchor link
Ik heb zojuist een template parser die ik van op deze site heb overgenomen geïnstalleerd voor mijn website. Nu als ik bv {content} wil vervangen door een string, dan gaat dit perfect. {menu} echter wil ik vervangen hebben door een andere PHP-file. Dus ik gebruikte
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$page = str_replace("{menu}", include("menu.php"), $page);

Maar als ik dit doe dan krijg ik op mijn index.php op de plaats waar ik menu.php wil includen gewoon '1' te zien.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:28:34
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

17/02/2008 15:33:00
Quote Anchor link
Dat klopt. Het resultaat van include ("menu.php") zal een 1 opleveren als het gelukt is. Beter zo:
$page = str_replace("{menu}", 'include("menu.php")', $page);
 
Bo az

Bo az

17/02/2008 15:34:00
Quote Anchor link
Dat heeft met de return value van include te maken, bekijk de manual maar.

De oplossing kan verschillen zijn, als er geen php het bestand staat, kan je file_get_contents() gebruiken, anders zou je met ouput buffering kunnen werken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
ob_start();
include 'menu.php';
$page = str_replace("{menu}", ob_get_clean(), $page);
?>
 
Stijn Dumoulin

Stijn Dumoulin

17/02/2008 15:36:00
Quote Anchor link
Als ik dat doe laat hij op de plaats waar menu.php geïncluded zou moeten zijn gewoon de zin include("menu.php"); zien.
 
Stijn Dumoulin

Stijn Dumoulin

17/02/2008 15:43:00
Quote Anchor link
Ok, met ob_start(); werkt het wel. Dank jullie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.