terug gaan waar je vandaan komt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Zackat

zackat

16/11/2005 20:56:00
Quote Anchor link
tja, weet eigenlijk niet precies wat voor titel ik anders in het onderwerp zou moeten plaatsen maar hier mijn vraag:

Ik heb een contactformulier, en een bedankt.php deze blijft even staan zodat de gebruiker even een tekst kan lezen en gaat dan via:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? echo '<meta http-equiv="Refresh" content="5; url=contact.php"> ?>

terug gaat naar het contactformulier

Na enkele seconden wil ik eigenlijk weer terug naar de pagina waar de gebruiker vandaan kwam :-) dus voordat het contactformulier werd ingevuld.

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Ik heb geen database of zoiets dergelijks.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 07:51:12
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

16/11/2005 21:01:00
Quote Anchor link
JavaScript history.go (-1)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

16/11/2005 21:11:00
Quote Anchor link
Moet je dan niet -2 doen. Als je een bedankt.php krijgt en daarvoor dus contact.php, dan moet 2 keer vorige voldoen dacht ik. Met 1 keer zou je weer op contact.php uitkomen.
 
Zackat

zackat

16/11/2005 21:13:00
Quote Anchor link
...? kan dat niet met php dan??
Robert is wel wakker
:-)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

16/11/2005 21:13:00
Quote Anchor link
@ Robert: nee, want hij doet op bedankt een meta-refresh waardoor de bezoeker weer op het form terecht komt. En van daar uit is het -1
 
Zackat

zackat

16/11/2005 21:16:00
Quote Anchor link
@Jan, tja als je het zo bekijkt dan ben ook jij wakker :-)

meta-refresh is wat ik nu heb staan, maar dat mag best wel weg hoor voor een leuke php oplossing
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

16/11/2005 21:17:00
Quote Anchor link
Net nog een in het PHP manual gekeken:

$_SERVER['HTTP_REFERER']

The address of the page (if any) which referred the user agent to the current page. This is set by the user agent. Not all user agents will set this, and some provide the ability to modify HTTP_REFERER as a feature. In short, it cannot really be trusted.

Die zou ook nog kunnen. Maar de werking wordt dus niet gegarandeerd.

Ik zou zelf denk ik een history(-2) op die bedanktpagina neerzetten met een timer erop of zo.
Dat kan allemaal in JavaScript.
 
Zackat

zackat

16/11/2005 21:20:00
Quote Anchor link
ben nog erg nieuw in PHP, javascript...verder dan history () kom ik eigenlijk niet, dus ook geen timer ofzo; maar dat zal wel ergens vandaan te halen zijn.

beetje jammer dat $_SERVER['HTTP_REFERER'] niet echt betrouwbaar is, wellicht net zo onbetrouwbaar als de gebruiker javascript uit heeft staan :-)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

16/11/2005 21:23:00
Quote Anchor link
Op de volgende wijze:

<script type="text/javascript">
setTimeout ('history.go(-2)', 2000);
</script>

Die moet dan in "bedankt" en dan moet die meta refresh daar weg.

edit: die 2000 zijn milliseconden
Gewijzigd op 16/11/2005 21:25:00 door Jan Koehoorn
 
Zackat

zackat

16/11/2005 21:38:00
Quote Anchor link
duidelijk, bedankt.

Hoe gebeurt dat hier eigenlijk? cker met databees
 
Robert Deiman

Robert Deiman

16/11/2005 22:55:00
Quote Anchor link
Haha, toch met history(-2) he :P Maar je had het toch wel goed bekeken hoor Jan. Alleen is het zo stom als je dat via die contact.php zou doen, omdat je dan weer een extra controle in dat formulier moet zetten over of die is verzonden enzo :D Dan is dit toch mooier ;)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

16/11/2005 23:09:00
Quote Anchor link
Precies, je slaat een stap over, de code wordt simpeler, en je hoeft geen check in te bouwen.
 
Zackat

zackat

16/11/2005 23:11:00
Quote Anchor link
werkt wel prima;

wil eigenlijk helemaal geen javascript gebruiken; maar is volgens mij onmogelijk om een site te hebben waar dat niet in voorkomt.

tot hier lukte het wel aardig; moet er nu nog wel aan wennen dat ik 1 regel javascript heb...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.