Testen in programma

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 18:42:00
Quote Anchor link
Beste Mensen,

Ik wil een ingewikkelde php website schrijven. Ik ben op zoek naar een ontwikkelomgeving waarbij testen geïntegreerd is. Dit om "test driven" te kunnen gaan programmeren.

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 08:46:10
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

17/07/2007 18:44:00
Quote Anchor link
Nergens om, maar je leert het meeste van programmeren als je ook zelf je foutafhandeling implementeert.
 
Bart van der veen

bart van der veen

17/07/2007 18:44:00
Quote Anchor link
testen op wat... bugs, errors, ...

en wat de hell zijn test driven??
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

17/07/2007 18:44:00
Quote Anchor link
Ik denk dat het beste is dat je zelf een X aantal tests erin bouwd omdat een programma het enkel op een aantal standaard punten kan testen en niet op het echt eind doel van het programma of website dus ja...

wat voor tests heb je in gedachten om te laten doen...
 
Jelmer -

Jelmer -

17/07/2007 18:48:00
Quote Anchor link
Misschien dat er een PHPUnit plugin-achtig iets is voor de Eclipse IDE. Zend IDE heeft het bij mijn weten in ieder geval niet.

Er is ook een php-gtk programmaatje om bestanden die ook door PHPUnit gebruikt worden constant te laten uitvoeren. Maar wat daar nu precies de meerwaarde van is in plaats van een 2e tabblad in je browser...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

17/07/2007 18:48:00
Quote Anchor link
In ieder geval beginnen al je scripts minstens met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
    ini_set ('display_errors', 1);
    error_reporting (E_ALL);
?>

Dan krijg je alle errors en notices te zien.
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 19:22:00
Quote Anchor link
bart van der veen schreef op 17.07.2007 18:44:
testen op wat... bugs, errors, ...

en wat de hell zijn test driven??


Test driven is dat eerst een aantal tests worden geschreven en hierna pas de functionaliteit word gemaakt. Aantal voordelen zijn dat er eerst word nagedacht voordat iets word gemaakt, code kwalitatief beter wordt en dat tijdens het ontwikkelen sneller de fouten worden gevonden.
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 19:27:00
Quote Anchor link
Marco schreef op 17.07.2007 18:44:
Ik denk dat het beste is dat je zelf een X aantal tests erin bouwd omdat een programma het enkel op een aantal standaard punten kan testen en niet op het echt eind doel van het programma of website dus ja...

wat voor tests heb je in gedachten om te laten doen...


Ik wil de volledige website OO maken, echter word de website complex. Ik wil objecten, functies etc testen. Ik wil dat met één druk op de knop in de ontwikkel omgeving alle tests worden gerunt, zoals b.v. bij java ontwikkelomgevingen.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

17/07/2007 19:34:00
Quote Anchor link
het is en blijft php he en niet alle talen hebben dezelfde ondersteuning als bijvoorbeeld java
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

17/07/2007 19:35:00
Quote Anchor link
TDD (Test Driven Development) brengt je al snel bij PHPUnit, waarmee je je werk tot in details kunt testen. Deze werkwijze levert inderdaad vaak high quality software op, het is een kwestie van veel tijd investeren :)

Zelf gebruik ik het nog niet veel, meer ter kennismaking maar tijdens een oplevering heb ik het niet eerder toegepast.

Toevallig pas een leuke tutorial gelezen over TDD en een aparte Java-achtige service welke volledige webapps (via DOM) kan benaderen, formulieren submitten etc...ik zal ff zoeken!

In ieder geval een goede keus om zo te starten, petje af!
 
Jelmer -

Jelmer -

17/07/2007 19:36:00
Quote Anchor link
Dat kan al met PHPUnit en een reload-knopje in principe. Maar je zal nog wel zelf je testjes handmatig moeten schrijven. Geen leuke automatisch gegenereerde testcases.

Nog wat toepasselijk recent leesvoer:
http://paul-m-jones.com/blog/?p=250
http://www.reiersol.com/blog/index.php?op=ViewArticle&articleId=22&blogId=1

edit: PHPUnit Simple Test heeft ook support voor dingen als formulieren versturen en links aanklikken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

18/07/2007 09:16:00
Quote Anchor link
Dit was de URL die ik bedoelde :)

Simple Test ziet er trouwens erg netjes uit, heb er vanmorgen wat "testjes" mee gedaan, werkt erg intuïtief!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Remco van Arkelen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.