Testers script: PhpMyLogon

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »
Jorik

Jorik

09/03/2006 14:55:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb de laatste tijd mijn script 'Groot Inlogsysteem v2' wat aangepast, en hernoemd naar PhpMyLogon.
Grootste verandering is dat het nu meertalig is, met taalbestanden. (het is eigenlijk dus 'Groot Inlogsysteem v3', maar die naam beviel me niet).

Doordat ik het script dus behoorlijk heb gewijzigd, zoek ik eigenlijk mensen die mijn script willen testen en bugs bij mij willen melden.

Momenteel heb ik al 4 bugjes gevonden (hehe), dus deze hoeven niet hervonden te worden.
Alle bugs zet ik op:
http://phpmylogon.sourceforge.net/
en dan naar 'bugs' gaan (ergens onderaan).

Graag heironder even melden op wat voor systeem je getest hebt (webserver; php versie; mysql versie) en hoeveel kennis je van php hebt.
Tevens graag even melden wat je vond van de installatie, makkelijk, moeilijk etc.

Dus graag alle opmerkingen/aanmerkingen/tips/bugs hier posten, zodat ik er wat moois van kan maken.
Zodra ik de meeste bugs dicht heb, en uit het beta stadium ben, zal ik het script ook hier op PHPhulp posten.

Download: SourceForge.net rar & zip
Website: http://phpmylogon.sf.net (ipv sf kan ook sourceforge)

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 15:22:44
 

09/03/2006 14:57:00
Quote Anchor link
Site ligt eruit...

EDIT: Nu doet ie het...
Gewijzigd op 09/03/2006 14:57:00 door
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

09/03/2006 15:44:00
Quote Anchor link
Ik ga het systeem even goed doorspitten, je hoort het zo...

EDIT:
Hmmm... krijg een 403...
Momentje nog...
Gewijzigd op 09/03/2006 15:51:00 door Jason de Ridder
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

09/03/2006 15:54:00
Quote Anchor link
Ik weet al hoe dat komt, je hebt geen index... Dan weet ie niet wat ie moet starten. Dat vind ik wel een bug, maar goed. Waar moet ik mee beginnen? Welke file aanroepen?
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

09/03/2006 16:14:00
Quote Anchor link
Niet heel veel kunnen testen, maar dit sowieso:
In de setup:
Maak waar je een password invult een passwordfield.
Maak van de tabel standaard: phpmylogon, dit omdat veel mensen de tabel users al gebruiken.
in de drop-down -> true/false. Ga ervan uit dat de gebruiker een leek is. Ja/nee oid
Laat de gebruiker, wanneer admin, automatisch doorlinken naar de admin-page.
En als ik inlog, blijf ik ingelogd, ook als ik mijn browser afsluit en zonder aan te geven dat ik een cookie wil gebruiken.

Het grootste punt waar ik tegen aan loop is de navigatie. = Niet duidelijk

Tot zover dit. Voor PHP gegevens: www.magicfire.nl/info.php
Gecheckt in Firefox 1.5.? (de nieuwste)

Ziet er voor de rest netjes uit, succes !
 
Alfred -

Alfred -

09/03/2006 16:15:00
Quote Anchor link
Direct een vraag,

Quote:
Securing pages go back
If you want to secure a page, include the safe.php file.
To do this, add at the top of the page:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
include("safe.php");
?>

for admin-pages you should use safe_admin.php instead of safe.php.


Zou je niet opteren voor require? Als er door een onbepaalde reden, weet ik veel welke, safe.php niet geladen wordt, krijg je gewoon een error, maar loopt het script door. En tada, toegang :)

Verder, in safe.php;
Quote:
if($dbpass == $_COOKIE['user_password']) {


Een cookie met een paswoord in? Md5 of niet, blijft een big nono. Je kan beter checken met andere dingen (:
 
Jorik

Jorik

09/03/2006 20:36:00
Quote Anchor link
@ Jason
Zoals jij het script nu gebruikt hebt, is eigenlijk niet de bedoeling van het script.
Het is 'slechts' een loginsysteem, en je zult zelf de links neer moeten zetten etc.
Navigatie is dus iets wat mij niet echt interesseert, want het is slechts een soort plugin. Je moet zelf alles maar in je website verwerken (klinkt misschien wat hard, maar 'tis nu eenmaal zo).
In de setup zijn passwordfields expres geen passwordfields. Dit om de reden dat de user nu zelf kan checken wat deze als wachtwoord ingeeft; en het toch enkel de setup is; dit eenmalig is. Het is toch wel wat duidelijker wanneer het niet zo is, hier is dus over na gedacht.
Trouwens compleet gemaakt met Firefox 1.5; niet gecheckd in IE ;).

@ Rafael
Vindt het een heel goed idee om require() te gebruiken ipv include(). Wat je zegt klopt inderdaad, en ik beschouw dit wel een beetje als een bug :).

Het lijkt mij eigenlijk geen groot probleem om md5-pswds in cookies te zetten, aangezien het haast niet te kraken is. Maar wat je zegt zit wel wat in.
Ik denk dat ik er in de volgende release in de database een extra veld make met cookie_secure; en hier een automatisch gegenereerde code in zet.
Misschien ook nog md5-codering overheen, maar dat lijkt me eigenlijk overbodig.

Bedankt voor de suggesties!
 
Alfred -

Alfred -

09/03/2006 21:02:00
Quote Anchor link
Jorik:
Het lijkt mij eigenlijk geen groot probleem om md5-pswds in cookies te zetten, aangezien het haast niet te kraken is. Maar wat je zegt zit wel wat in.


Net wel. Cookie stelen, bruteforcen, en daar ga je dan.. ;)
 
Jelmer -

Jelmer -

09/03/2006 21:17:00
Quote Anchor link
Misschien nog wat ideeën, maar het zijn niet echt bugs, dus dan maar hier:

-label-veld gebruiken voor je forumliertjes. Grote voordeel is vooral bij het inloggen dat je op de hele tekst kan klikken, en niet alleen op die 'kleine' checkbox

-voor de admin, krijg je een dropdown menu. Stel, ik heb 500 gebruikers? Dan is dit niet echt handig. Ik zou denk ik gaan voor een lijst net volgende en vorige. (eventueel kan je nog een last-login datum of een ip-veld toevoegen, en dan daarop kunnen selecteren in dat overzicht) Uiteraard met zoekfunctie.
 
Jorik

Jorik

10/03/2006 08:38:00
Quote Anchor link
label veld is idd een goed idee. Weet niet meer precies hoe het werkte, maar ik zal het even opzoeken.
Admin zit ook wel wat in, ik denk dat ik dit inderdaad ga doen.
Is het genoeg als er enkel een zoek functie is ( LIKE '%".$iets."%'; dat bij username field?)

Hieruit concludeer ik dat het wellicht ook verstandig is de memberlist met pagina's te doen. Ook hier ene zoekfunctie of niet?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/03/2006 09:33:00
Quote Anchor link
Een label maak je zo:

<p>
<label for="veld1">veld 1:</label>
<input id="veld1" name="veld1" type="text">
</p>

en als je ze mooi met CSS wilt stylen kun je dit doen:

label {
float: left;
width: 200px;
text-align: right;
padding-right: 5px;
}
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.