Textarea

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar

Ben jij analytisch sterk? Wil je blijven leren? Is ontwikkelen met verschillende technieken jouw ding? Wil je werken bij een stabiele en uitdagende organisatie? Werk jij het beste in een team? Kan jij op al deze vragen ja antwoorden, dan is deze functie zeker iets voor jou! Voor onze opdrachtgever in Tilburg zijn wij op zoek naar gedreven junior, medior en senior softwareontwikkelaars. Je komt terecht in een stabiele organisatie, die aan de top staat in de gezondheidszorg. Daarnaast wordt de uitdaging versterkt door de constante aandacht op het gebied van IT, wat veel perspectief biedt en mogelijkheden. Je bent

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Full Stack Developers om ons development team te versterken. Als Full Stack developer werk je in Agile teams bij onze klanten en ben je verantwoordelijk voor alle lagen van de stack. Ben je beter in de backend, dan helpen we je verder met de front-end en andersom natuurlijk. Je gaat hoogwaardige software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je ontwikkelt, adviseert over architectuur en past de nieuwste technologieën toe. Je bent een professional die het IT-vak serieus

Bekijk vacature »

Junior of medior .NET C# (web) ontwikkelaar gezoch

Ben je een junior of medior .NET C# ontwikkelaar en op zoek naar een nieuwe baan in Rotterdam? Een inhouse baan waar je werkt aan maatwerkapplicaties, direct contact hebt met klanten en samenwerkt met een leuk team van ontwikkelaars? Een baan waar je plezier haalt door de beste oplossing voor de klant te vinden? Wellicht dat deze organisatie dan iets voor jou is. Voor een software bedrijf in Rotterdam zijn we op zoek naar een .NET C# ontwikkelaar. Het bedrijf bestaat al meer dan 20 jaar en richt zich op het ontwikkelen van unieke software op maat (web, apps, desktop

Bekijk vacature »

.Net front-end Developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Front-end Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Front-end Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je ondersteunt de software architect en projectleider bij hun werkzaamheden. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer Real time vracht monitor Inco

Senior PHP Developer Real time vracht monitor Incoterms 2010 Wat ga je doen als Senior PHP Developer? Als Senior PHP Developer in de omgeving Amsterdam, ga jij werken aan een innovatieve applicatie die transportkosten kan minimaliseren door ongebruikte laadruimte efficiënt te benutten. Het ERP - platform waar jij aan gaat werken staat in contact met lokale en internationale transportbedrijven en inventariseert real-time gebruikte en ongebruikte laadruimte. Dit voor laadruimtes van bedrijfswagens, tot 40FT containers, van zeevracht tot luchtvracht. Met de informatie help jij kopers en verkopers met het vinden van de juiste transport methode. Voor 2019/2020 zijn er nieuwe plannen

Bekijk vacature »

Xamarin Developer

Jij weet dat apps het leven gemakkelijker maken en draagt daar graag aan bij. Sterker nog: jij wilt apps ontwikkelen die het verschil maken zonder daarbij in te leveren op veiligheid of gebruiksvriendelijkheid. Xamarin Development expert Als Xamarin Developer bij Sogeti ga je apps ontwerpen, uitwerken en realiseren, waarmee je jouw klanten – de top van het Nederlandse bedrijfsleven – vooruit helpt. Is het enkel Xamarin dat de klok slaat? Natuurlijk niet, jouw ambitie en leergierigheid maken dat je ook thuis bent in andere omgevingen. Bovendien breid je je kennis en ervaring graag uit, zodat je je ontwikkelt tot topprofessional!

Bekijk vacature »

ASP.NET MVC Developer Grond- en Wateranalyses NL O

ASP.NET MVC Developer Grond- en Wateranalyses NL OR ENG Wat ga je doen? Als ASP.NET MVC Developer ga jij werken voor een analytisch lab in Rotterdam. In het lab maken zij namelijk grond- en wateranalyses, ter ondersteuning bij bouwprojecten, verbeteringsprojecten op het gebied van gezondheid en veiligheid. Jij gaat werken aan een webapplicatie en ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen en leveren van end-to-end scenario's en functies - systeemarchitectuur, code, implementatie, schaal, prestatie-aspecten van ontwerpen tot levering en incubatie van nieuwe resultaten. De technieken die jij zal gebruiken zijn: C#, ASP.NET MVC, JavaScript, WCF, jQuery, CSS, WEBAPI, REST, JIRA, AGILE/

Bekijk vacature »

Software Developer C#

Ben jij klaar om mee te werken aan onze opdrachtgever haar innovatieve softwareysteem binnen een team van 9 developers? Lees dan verder! Onze opdrachtgever richt zich op de afhandeling van grote hoeveelheden financiële en administratieve processen door middel van haar eigen softwarepakket. Dit pakket bestaat uit complexe SQL database, een aantal .NET applicaties en .NET webservices. Zij staat op het punt om het systeem te innoveren met de nieuwste technieken en zoekt creatief talent om aan de slag te gaan met dit prachtige project! Jouw dag als .NET developer Bekijken van de planning Nadat je een planning gemaakt hebt, starten

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zit jij goed, of kan het beter als Developer? Jij hebt inmiddels een paar jaar ervaring als (PHP) Developer, en weet hoe het werkt met het aantal coderegels in combinatie met features en functionaliteit. Jij bent hard op weg om een hardcore PHP Developer te worden, en zoekt nu echt de weg naar de perfecte uitdaging waar jij je de komende tijd op kan storten. Zoek je verdieping in de vertaling van requirements naar functioneel werkend design, wil je Core Java nog verder in je vingers krijgen, of lijkt fullstack jou de ideale combinatie? You name it, we got it.

Bekijk vacature »

Senior Embedded Developer mobility start-up in Ams

Senior Embedded Developer needed for fast growing mobility start-up in Amsterdam Join one of Europe’s most innovative and fastest growing electric mobility start-ups, aiming to revolutionise two wheeled transport. They believe that city mobility should be clean, beautifully designed and completely integrated with the technologies that we use everyday. You’ll be part of an embedded engineering dream team, building a range of in-vehicle softwares in-house and from scratch, that are completely unique. This organisation is completely different to your normal Tier 1 supplier or OEM. Here you’ll be able to work on multiple unique ECUs, set your own processes and

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Functie omschrijving Het doel van de functie is om als full-stack developer een belangrijke bijdrage te leveren in een nieuw scrum team met betrekking tot prototyping en realiseren van proof of concepts. Achterliggende doel is de echte klantvraag op een innovatieve en snelle wijze helder te krijgen, zodat de juiste opdrachten bij de operationele teams komen Functie eisen Ervaren full-stack developer die proof of concepts ontwikkelt binnen en recent opgericht scrumteam HBO werk- en denkniveau Samen met het scrum team bouwen in onze agile software delivery methode aan softwareproducten die de energietransitie ondersteunen Bij voorkeur 3 tot 5 jaar kennis

Bekijk vacature »

Android Developer vacature

Je bent creatief. Je wilt verschil maken. Je gaat voor mobile. Voor het bedenken, ontwerpen en realiseren van sterke mobile-apps mag men jou ’s nachts wakker maken. Android Development Professional Jij weet hoe je Android-apps met impact ontwikkelt en levert ze op tijd af. Of het nu gaat om betalen met een vingerafdruk, het delen van de bar-rekening of het mobiel aanpassen van de (sfeer-)verlichting in huis, jij weet welke integrale functionaliteiten toegevoegde waarde hebben voor de eindgebruiker. Jij zorgt er bovendien voor dat jouw apps het toonbeeld zijn van gebruikersvriendelijkheid en veiligheid. Omdat je breed georiënteerd bent, kun je

Bekijk vacature »

Junior SAS Consultant / Developer

Junior SAS Consultant / Developer @Sanoma, highly sophisticated 360° data warehouse, b-to-b and b-to-c Junior SAS Consultant / Developer @Sanoma Sanoma is a leading media company with more than 30 strong brands within magazines, websites, video apps, events, content marketing and e-commerce like NU.nl, Margiet, LINDA, Libelle, Donald Duck, Zomerweek and vtwonen. The Sanoma company reaches millions Dutch people every day. Profile Junior SAS consultant / developer As a Junior SAS consultant you are a leading team member to help develop Sanoma’s highly sophisticated SAS datawarehouse where all data are processed, integrated and transformed of all b-to-b, b-to-c, on-line and

Bekijk vacature »

Medior C# / .NET Ontwikkelaar

Ben je als C#/.NET Ontwikkelaar toe aan meer vrijheid en verantwoordelijkheid? Als C-Sharp ontwikkelaar kun je overal werken. Ook bij ons. Dat moet je niet willen als je van veel managementlagen, streng toezicht en een corporate cultuur houdt. Daar zijn we namelijk niet sterk in. Waar we wel sterk in zijn? In het waarderen van IT-talent. Dat belonen we met veel vrijheid (thuis- of flexwerken? prima!) en dito verantwoordelijkheid. Wat ga je als C-Sharp ontwikkelaar doen? Waar je goed in bent; programmeren dus. Vooral in C#/.NET, want dat is de tooling die onze backoffice in de lucht houdt. Maar je

Bekijk vacature »

Gezocht: Ervaren SQL-Developer met passie voor e-c

Functieomschrijving Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van functionele wensen naar technische oplossingen. Je schrijft stored procedures/ SQL query’s en tevens test je de software op basis van functionaliteiten. De functie heeft, naast technische uitdaging, ook een functioneel aspect. Je begeleid en voert het aanpassen van de applicatiesoftware uit. Ze werken met MS-SQL databases en je zult dus gebruik maken van tools als SSRS. Functie-eisen – Minimaal HBO werk- en denkniveau; – Je hebt ruime ervaring met SQL ontwikkeling (stored procedures, triggers, functies); – Bij voorkeur heb je ervaring in de logistieke branche; – Je kan zowel zelfstandig alsmede in

Bekijk vacature »
Arie De Jong

Arie De Jong

15/12/2018 18:08:19
Quote Anchor link
Ik ben op zoek naar een java script dat automatisch de hoogte van textarea wijzigt naar de inhoud welke uit een database komt.

Voor dit project kan dit varieren van 2 tot 200+ rows

Ik heb al vele scripts getest maar deze verandert alleen de hoogte als je zelf aan het invoeren bent , maar niet als deze uit de database komt.

Ik hoop dat het er is.

PHP hulp

PHP hulp

19/03/2019 03:57:08

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

15/12/2018 18:22:29
Quote Anchor link
En als je op de onload van de pagina gewoon even de onchange voor de (alle) textarea('s) triggert (met zo'n "aanpassen bij veranderen" script actief)?

Met jQuery:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$(function(){ $('textarea').change() });

Arie De Jong

Arie De Jong

15/12/2018 19:28:40
Quote Anchor link
Mijn excuus ik ben echt een beginner, hoe moet ik dat doen.

ik gebruik nu het volgende script

<script>
//AUTO TEXT EREA EXTENDER MAAR NOG STEED ENTER NODIG
var autoExpand = function (field) {

// Reset field height
field.style.height = 'inherit';

// Get the computed styles for the element
var computed = window.getComputedStyle(field);

// Calculate the height
var height = parseInt(computed.getPropertyValue('border-top-width'), 10)
+ parseInt(computed.getPropertyValue('padding-top'), 10)
+ field.scrollHeight
+ parseInt(computed.getPropertyValue('padding-bottom'), 10)
+ parseInt(computed.getPropertyValue('border-bottom-width'), 10);

field.style.height = height + 'px';

};

document.addEventListener('input', function (event) {
if (event.target.tagName.toLowerCase() !== 'textarea') return;
autoExpand(event.target);
}, false);

</script>

In de pagina
<textarea data-autoresize rows="2"></textarea>

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

15/12/2018 20:05:00
Quote Anchor link
Kan je aan de hand van het aantal regels (explode op new-lines en count) niet je de waarde van je rows-argument bepalen?

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

15/12/2018 20:06:17
Quote Anchor link
Werkt dit dan niet:
Code (php)
1
2
3
4
window.addEventListener('load',function(){ //na laden pagina
  var textareas = document.getElementsByTagName('textarea'); //alle textarea's
  for(var i = 0; i < textareas.length; i++) autoExpand(textareas[i]); //kietel ze allemaal
});

Adoptive Solution

Adoptive Solution

15/12/2018 21:49:45
Quote Anchor link
Hier mijn bijdrage om text uit een database in variable textareas te tonen :

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.7.1/jquery.min.js"></script>

<script>
$(document).ready( function( ) {
    //alert('message');
    $("textarea").each( function( i, el ) {
        $(el).height( el.scrollHeight );
    });
});
</script>

<?php

$db
= new mysqli('127.0.0.1:3307', 'user', 'pass', 'dbase');

$query = "SELECT pid , recipetxt FROM pix LIMIT 1,5;";
echo '<p>' . $query . '</p>';

if ( $result = $db->query( $query ) ) {
    echo '<form>';
    while ( $row = $result->fetch_object() ) {
        echo '<p>' . $row->pid . ' - <textarea rows="1" cols="65" >' . htmlspecialchars($row->recipetxt) . '</textarea></p>' . PHP_EOL;
    }

echo '</form>';
}
else {
    echo '<p>niks</p>';
}

?>

jquery script kwam ik hier tegen :

https://stackoverflow.com/questions/13085326/resize-text-area-to-fit-all-text-on-load-jquery

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/12/2018 23:23:06
Quote Anchor link
Vraag is, waarom zou je dit willen doen?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/12/2018 23:31:04
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 15/12/2018 23:23:06:
Vraag is, waarom zou je dit willen doen?

Lijkt me een terechte vraag.

+1

Arie De Jong

Arie De Jong

17/12/2018 23:20:18
Quote Anchor link
Zoals ik al vermelden ben ik het een beginner.

Ik heb de mogelijkheden van de volgende forum leden geprobeerd:
Rob Doemaarwat
Adoptive Solution
Maar kreeg ze niet aan de praat

- Ariën - ik heb geen idee hoe het te laten werken.

Is er niet een werkend script die ik in de website kan plakken,
waar ik daarna een beetje mee kan gaan kijken hoe het werkt?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

18/12/2018 00:49:49
Quote Anchor link
Maar, waarom wil je dat?
Eigenlijk maakt het met een hele hoop regels straks niet uit of je moet scrollen. Of je scrollt in de textarea of in je browser zelf. Het klinkt meer een beetje dat eye-candy dan dat het echt functioneel zal zijn.

Als je vertelt wat je doel precies is, zijn er misschien wel andere ideeën die beter zijn.

En wat werkte er niet aan hun oplossingen? Ze zullen vast niet niet-werkende scripts hier plastsen, hoor.

Arie De Jong

Arie De Jong

25/12/2018 17:09:29
Quote Anchor link
we gebruiken het om notities of ingezonden informatie op te slaan.
Heb inmiddels de oplossing gevonden in PHP

Code (php)
1
<?php echo "<div>" .  nl2br($message) . "</div><br>" ?

Adoptive Solution

Adoptive Solution

25/12/2018 18:13:33
Quote Anchor link
Ik ben zo vrij om op te merken dat je oplossing niet het antwoord op je vraag is.

De vraag was :

Quote:
Ik ben op zoek naar een java script dat automatisch de hoogte van textarea wijzigt naar de inhoud welke uit een database komt.

Je gevonden oplossing voegt <br /> voor \n en \r in om te voorkomen dat tekst die je eerder in een texarea hebt ingevoerd later als één lange zin op een webpagina wordt getoond in plaats van met <br /> regelomhalen.
Gewijzigd op 25/12/2018 18:18:17 door Adoptive Solution

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/12/2018 22:36:32
Quote Anchor link
>> Ik ben zo vrij om op te merken dat je oplossing niet het antwoord op je vraag is.

Inderdaad ...

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

26/12/2018 00:23:31
Quote Anchor link
Ik vraag me af of je de oplossing wel uitgetest hebt?

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

26/12/2018 15:56:11
Quote Anchor link
De vraag was dus waarschijnlijk zoiets als:
Quote:
Hoe zorg ik ervoor dat regelovergangen in een tekst uit een textarea, opgeslagen in een database, resulteren in regelovergangen in mijn HTML-document op het moment dat ik deze tekst (opnieuw) weergeef?

Het antwoord daarop is inderdaad:
Dit bereik je door regelovergangen (doorgaans een combinatie van \n (line feed) en/of \r (carriage return) - \r\n voor Windows, \n voor Unix, \r voor Mac, dus dit hangt ook af van het apparaat waarvandaan je de tekst invoert) om te zetten in HTML line-breaks (<br />). Dit is precies wat de functie nl2br() doet.

Arie De Jong

Arie De Jong

28/12/2018 17:45:03
Quote Anchor link
De vraag is inderdaad niet geheel duidelijk,

"Ik vraag me af of je de oplossing wel uitgetest hebt?"
Het werkt perfect

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.