Th line-height wordt niet gepakt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

13/04/2009 23:23:00
Quote Anchor link
https://en.gamerswiki.org/forums/
Hier worden th's gebruikt, die moeten een line-height van 26px hebben. Ik snap niet waarom dit niet het geval is.

Iemand die dat wel weet?

PS: sorry voor de bad certificate..
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 10:35:54
 
Winston Smith

Winston Smith

14/04/2009 00:46:00
Quote Anchor link
En een login is nodig. Maar ik denk dat dat komt omdat een line-height niet van toepassing is op een th (en dat is ook logisch). Een th is namelijk een header in een tabel, en geen lap tekst. Line-height werkt bijvoorbeeld wel met een paragraaf (<p>).

Een oplossing is wellicht om in plaats van line-height een margin of padding gebruiken.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

14/04/2009 10:48:00
Quote Anchor link
Nee, ik zette span's in die th's die ook weer leeg waren (ze hadden een achtergrond). Omdat de hele th leeg was, werd de line-height niet gepakt. Ik gebruik line-height ipv height, als ik dan die span's vertical-align: middle; mee geef dan staat het perfect in het midden. Oplossing was dus ergens in de th even een spatie zetten..
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

14/04/2009 11:03:00
Quote Anchor link
Je kan een th gewoon een height geven?

Ik snap je probleem niet?
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

14/04/2009 11:26:00
Quote Anchor link
Dennis Mertens schreef op 14.04.2009 11:03:
Je kan een th gewoon een height geven?

Ik snap je probleem niet?


Omdat er geen directe inhoud in die th stond werkte dat, en line-height, dus niet. Er staan alleen dingen als <span><!-- --></span> in, dat is dus geen inhoud volgens HTML..
 
Winston Smith

Winston Smith

14/04/2009 13:21:00
Quote Anchor link
Waarom doe je dat dan ook? :/
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

14/04/2009 13:30:00
Quote Anchor link
Kasper schreef op 14.04.2009 13:21:
Waarom doe je dat dan ook? :/


Ik gebruik een speciaal font in h1's en th's. Ik wil niet voor ieder woord/regel een nieuwe een nieuwe afbeelding aanmaken (al dan niet met PHP). Dus ik heb alle tekens uit dat font in een afbeelding gezet en ik gebruik dus <span class="letterA"><!-- --></span> om een letter te maken. Ik stel dus die achtergrond in met background-position. Dit werkt allemaal perfect!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.