[Ticketsysteem] database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- -

- -

30/06/2010 23:21:05
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een soort ticketsysteem.
In dit systeem moet het mogelijk zijn verschillende soorten tickets aan te maken.
Elk ticket heeft een vast deel ( zoals ticketnr, omschrijving, enz ) en een variabel deel ( dit hangt dus af van het soort ticket ).

Hoe zou ik dit volgens jullie het best in mijn database kunnen verwerken?

Zelf zat ik aan iets te denken als een tabel ticket waar alle standaard data in komt en dan een tabel per ticketsoort waarin overige velden worden opgeslagen. Is dit de juiste denkwijze of heeft iemand een betere oplossing?

Alvast bedankt,
Martijn
Gewijzigd op 30/06/2010 23:27:13 door - -
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 16:17:17
 
Beuserie Cedric

Beuserie Cedric

30/06/2010 23:44:02
Quote Anchor link
Halo,
Ik begrijp je even niet, zal proberen/ zeg me als het dit niet is..

ik zou, een db maken voor de soorten tickets.
TicketID | Beschrijving | Andere vaste dingen die er bijhoort

en dan bv voor de gebruikers.
Id | UserID | TicketID | Andere dingen die specifiek verbonden zijn aan die gebruiker

Bedoel je zoiets?

gr
Cédric
 
- -

- -

30/06/2010 23:50:21
Quote Anchor link
Nee dit bedoel ik niet ;)

Als je een ticket aanmaakt kan je het soort ticket selecteren.
Aan de hand van het soort ticket dat je selecteert veranderd het formulier.

Nu wil ik die tickets opslaan in de database, hoe kan ik het beste die verschillende soorten tickets opslaan. Het aanmaken van een aparte tabel per soort ticket ( een deel van het ticket word hierin opgeslagen ) geeft toch een beetje een raar gevoel.

Dus:

Ticket
TicketID | Beschrijving | enz

Ticket soort 1
TicketID | . | ,

Ticket soort 2
TicketID | ? | !
 
- SanThe -

- SanThe -

30/06/2010 23:53:05
Quote Anchor link
Kijk eens of je hier wat mee kan.
 
- -

- -

30/06/2010 23:57:54
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 30/06/2010 23:53:05:
Kijk eens of je hier wat mee kan.


Dit ken ik, daarom wil ik geen velden in de tabel ticket voor de verschillende soorten tickets. Waarschijnlijk word het dan een tabel per ticket naast de tabel Tickets...
Op de een of andere manier heb ik hier een beetje raar gevoel bij vandaar dat ik het hier even heb gepost.
 
- SanThe -

- SanThe -

01/07/2010 00:13:15
Quote Anchor link
Wat zijn dan de concrete verschillen tussen de tickets?
 
Arjan -

Arjan -

01/07/2010 09:52:36
Quote Anchor link
Ik denk dat Beuserie Cedric precies aangeeft wat je wil en wat tevens correct is. Je normaliseert hierdoor je database model, aangezien je eenvoudig nieuwe ticketsoorten kan toevoegen zonder andere gegevens te moeten wijzigen.

Dus 2 tabellen: "ticket_soort" en "ticket_gebruiker". In ticket_gebruiker refereer je met een id naar de ticket_soort.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.