Tijd & Aantal leden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

EricW.

EricW.

21/03/2009 17:10:00
Quote Anchor link
Geachte forumleden,

Ik ben opzoek naar 2 dingen. Ik ben het hele internet al afgegaan voor een script dat telt hoelang een gebruiker in totaal op een site is geweest. Ik heb een ledensysteem en op het profiel wil ik weergeven hoelang een gebruiker online is.

En dan nog even een vraagje, hoe kan ik er voor zorgen dat ik op een pagina kan weereven hoeveel de tabel (sql) telt hoeveel gebruikers er zijn?

Als iemand me verder kan helpen, top!

Groetjes,
Harm
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 21:17:08
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

21/03/2009 17:14:00
Quote Anchor link
Aantal gebruikers: SQL COUNT()

Hoelang een gebruiker online is is nooit zeker vast te stellen. Je kunt op twee momenten (inloggen en uitloggen) de tijd vaststellen en dan berekenen, maar niet iedereen logt uit. Er zal dus altijd wel een marge op zitten.
 
EricW.

EricW.

21/03/2009 17:16:00
Quote Anchor link
Is het wel mogelijk dan?
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

21/03/2009 17:17:00
Quote Anchor link
Het is mogelijk, maar er zit altijd een marge op wat wel geteld wordt maar waar een gebruiker niet altijd online is geweest.
 
EricW.

EricW.

21/03/2009 17:20:00
Quote Anchor link
Kan je niet als een gebruike is ingelogd dat hij telt, en zodra hij de website afsluit of uitlogd dat hij stopt?
 
Steen

steen

21/03/2009 17:25:00
Quote Anchor link
onUnload met javascript?
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

21/03/2009 17:28:00
Quote Anchor link
Echt tellen kun je niet, dat zou te 'zwaar' zijn voor je server. Je kunt wel bij inloggen een datum opslaan, en bij het uitloggen/website verlaten. Maar een onUnload werkt ook als je een pagina met ?p= laadt hè. Dus dan zou hij iedere keer weer stoppen. Je moet ook in de gaten houden dat je je inlogsysteem misschien laat 'onthouden', waardoor niet iedereen hoeft in te loggen, om ingelogd te zijn.
 
EricW.

EricW.

21/03/2009 18:43:00
Quote Anchor link
Ik heb daar zelf helemaal geen verstand van. Dus ik ga even iemand zoeken die me hierbij wil helpen.

De leden count wert inmiddels :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.