tijd, tips?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2013 10:04:56
Quote Anchor link
Ola,

Ik wil een bepaalde actie ondernemen, maar alleen op een bepaald tijdtip, bijvoorbeeld in de eerste 3 minuten van ieder half uur. Dus tussen 10.00 en 10.03 en tussen 10.30 en 10.33. En dan weer tussen 11.00 en 11.03 en tussen 11.30 en 11.33 enz. en dat 24 uur per dag. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Iemand misschien tips wat de beste manier is om de tijd te berekenen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:31:18
 
Kris Peeters

Kris Peeters

16/12/2013 10:08:26
Quote Anchor link
Kan allemaal met javascript
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/12/2013 10:10:47
Quote Anchor link
Uh, mij lijkt eerder een cronjob van toepassing

Je kiest je 'tijdsinterval' en controleert dat met PHP. Met een paar if-statements moet je dan wel redelijk accuraat een script kunnen uitvoeren. Ik heb cronjobs zelf gebruikt voor automatisch backups maken en emailen naar mezelf.
Gewijzigd op 16/12/2013 10:12:47 door Albert de Wit
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2013 10:11:05
Quote Anchor link
Thanks Kris, maar ik wil het gewoon met PHP doen. Als iemand tussen 10.00 en 10.03 mijn site bezoekt, dan wil ik dat er een bepaalde actie wordt getriggerd.

Toevoeging op 16/12/2013 10:15:20:

@Albert, goed punt... maar ik wil het graag in PHP zelf doen. Ik ben vooral benieuwd wat de beste manier is om die tijdsintervallen te bepalen, dus hoe bepaal je of je in de 3 eerste minuten van het hele of het halve uur zit?
 
Erik Rijk

Erik Rijk

16/12/2013 10:23:34
Quote Anchor link
Je voert je php script uit via een cronjob. In jouw geval ( qua wat je omschrijft ), is dit exact wat je nodig hebt.

Cronjob is gewoon "taakbeheer" Jij wilt een actie uitvoeren om een bepaalde tijd. Wat voor actie dat is, is aan jou.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2013 10:28:18
Quote Anchor link
Ja, maar nogmaals dat is niet wat ik zoek. De situatie is niet altijd geldig (moeilijk uit te leggen) maar een cronjob kan ik in dit geval niet toepassen. Ik moet het dus echt in PHP oplossen. Heeft iemand tips?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2013 10:35:57
Quote Anchor link
Maar wat als je in die tijdsspanne van drie minuten juist geen bezoekers hebt?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/12/2013 10:38:41
Quote Anchor link
Uh Ozzie, wat is de bedoeling. Wat probeer je te bereiken? En wat Aar zegt, wat als je dan geen bezoekers hebt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2013 10:47:07
Quote Anchor link
>> Maar wat als je in die tijdsspanne van drie minuten juist geen bezoekers hebt?

Dan wordt de actie dus niet uitgevoerd :)

Mijn website gebruikt services. Normaal pluk ik deze uit de cache. Stel dat ik de cache verwijder dan moeten de services opnieuw worden aangemaakt. Dit gaat normaal gesproken uiteraard gewoon goed, maar het zou kunnen dat het een keer fout gaat. Als de services niet zijn ingeladen, kan de rest van m'n applicatie niks. In dit uitzonderlijke geval wil ik een error boodschap op het scherm tonen en de applicatie stoppen. Echter, ik wil natuurlijk ook mezelf waarschuwen (anders heb ik niet in de gaten dat er iets mis is) door een e-mail te sturen. En om dit laatste gaat het dus. Ik wil een check inbouwen waardoor ik niet ineens overspoeld wordt met tientallen e-mails. Op deze manier (door alleen op bepaalde tijdstippen e-mail te versturen) kan ik dat enigszins controleren. Dat is de gedachte erachter.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

16/12/2013 10:47:25
Quote Anchor link
Gaat dit om de server of om jouw bezoekers?


Moet er om 10:40:00 iets veranderd worden aan de database of zo?
Of moet er iets op het scherm verschijnen van wie ook op jouw site zit?

"een bepaalde actie" is te vaag

Ozzie PHP op 16/12/2013 10:47:07:
Ik wil een check inbouwen waardoor ik niet ineens overspoeld wordt met tientallen e-mails.


Houd gewoon een 'last_mail_sent' bij in de DB
Gewijzigd op 16/12/2013 10:51:14 door Kris Peeters
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

16/12/2013 10:51:28
Quote Anchor link
Je kunt loggen wanneer dat "dingetje" is uitgevoerd. Als vanaf 10:04 blijkt dat het dingetje voor het tijdvak 10:00 - 10:03 niet werd uitgevoerd, voer je het alsnog uit.

Voor databasedingetjes kun je de Event Scheduler gebruiken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2013 10:55:35
Quote Anchor link
>> Houd gewoon een 'last_mail_sent' bij in de DB

Zoals ik al zei... als mijn services niet kunnen worden geladen, kan ik verder niks. Ook geen database call maken. Daarom wil ik het op deze manier doen.
 
Wouter J

Wouter J

16/12/2013 10:57:56
Quote Anchor link
Maar waren zouden je services ineens niet worden ingeladen?
 
Dos Moonen

Dos Moonen

16/12/2013 10:59:33
Quote Anchor link
Waarom niet een simpel tekst bestand met daarin de unix timestamp van wanneer het de laatste keer fout ging opslaan?

Vervolgens kun je een cronjob maken die bepaald of de timestamp in dat bestand langer dan X tijd eenheden in het verleden ligt. Alleen dan verstuur je een email. Als je niet veel bezoekers hebt kan het zijn dat je iets meer emails krijgt, maar dan had je het maar sneller op moeten lossen.

Beantwoord die vraag, daarna hebt je recht om de volgende code te gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

if ((date('i') % 30) < 3)
{

  //
}
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2013 11:04:39
Quote Anchor link
>> Maar waren zouden je services ineens niet worden ingeladen?

Geen idee? Een configuratie-bestand wat corrupt is of niet kan worden geladen? De yaml parser die niet werkt? In de praktijk zal het vrijwel nooit voorkomen, maar als het gebeurt wil ik er wel op zijn voorbereid en ervan op de hoogte worden gebracht. Als ik geen mail stuur naar mezelf, dan heb ik niks in de gaten.

>> Waarom niet een simpel tekst bestand met daarin de unix timestamp van wanneer het de laatste keer fout ging opslaan?

Is een optie, maar ik denk dat voor dit specifieke geval in mijn situatie mijn optie net zo handig is, zo niet handiger.

>> if ((date('i') % 30) < 3)

Euh, oké... dat is waarschijnlijk wat ik zoek... maar wat doe je hier precies :-s
De minuten ophalen dat snap ik, maar daarna..?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/12/2013 11:04:56
Quote Anchor link
uh.... gewoon

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$time
= date('i');
if (($time >= 30 && $time <= 33) || ($time >= 0 || $time <= 3)){
    echo 'dinges';
}

?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2013 11:08:10
Quote Anchor link
>> uh.... gewoon

Oké.. das inderdaad vrij gewoon :)

Ben nog wel benieuwd naar wat Dos daar doet in zijn code?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2013 11:13:03
Quote Anchor link
Kijken het aantal minuten gedeeld kan worden door 30 zonder restwaarde.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2013 11:14:49
Quote Anchor link
>> Kijken het aantal minuten gedeeld kan worden door 30 zonder restwaarde.

Euh...? :-s Kun je dat iets verder uitleggen?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/12/2013 11:15:20
Quote Anchor link
- Aar - op 16/12/2013 11:13:03:
Kijken het aantal minuten gedeeld kan worden door 30 zonder restwaarde.


Ja maar dan word bijvoorbeeld de 31ste minuut niet goedgekeurd. Terwijl de 30ste t/m 33ste minuut het moeten doen.
 
Dos Moonen

Dos Moonen

16/12/2013 11:33:18
Quote Anchor link
% is de modulo operator.
Om heel simpel uit te leggen wat het doet: het haalt zo vaak mogelijk de waarde rechts (30) van de waarde links af (date('i')).

Om 18:5 zal gelden (date('i') % 30) === 5.
Om 21:40 zal gelden (date('i') % 30) === 10

Als je pseudo code wilt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

function modulo($left, $right) {
    while ($left > $right)
    {

        $left -= $right;
    }


    return $left;
}
Gewijzigd op 16/12/2013 11:34:44 door Dos Moonen
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.