Tijden veranderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2025 02:04:21
Quote Anchor link
Grappig filmpje ...

PHP hulp

PHP hulp

19/04/2025 16:05:07

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2025 08:05:15
Quote Anchor link
En hier is het vervolg van de ondervragen na 21 jaar.....

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2025 16:37:44
Quote Anchor link
Oh, wat een grappige update Ariën! :-)

Je moet eens kijken vanaf 1 minuut 18. Die stellages in de winkel zijn nog precies hetzelfde! In al die jaren niks gewijzigd, haha. De dame in kwestie is wél een tikkie ouder geworden. ;-)

Hoe dan ook, wel raar eigenlijk dat mobiele telefoons toen bijzonder en vreemd waren. Vraag je je toch af wat we nu vreemd vinden, maar wat over 20 jaar de normaalste zaak van de wereld is.

- SanThe -

- SanThe -

08/01/2025 16:43:54
Quote Anchor link
Toen ik jong was hadden mijn ouders de enige (bakelieten) telefoon in de straat.
Gewijzigd op 08/01/2025 16:47:23 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2025 17:00:13
Quote Anchor link
Ik herinner me deze nog ...

Afbeelding

De meeste mensen hadden die destijds.

Er was ook een moderne high-tech variant met knoppen. :-)

Afbeelding

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2025 18:10:21
Quote Anchor link
En voor wie nog een oude draaischijf telefoon heeft (zonder * en # ) en met pulskeuze (**prrrr***) kon bij de PTT een upgrade halen om de draaischijf eraf te slopen, en een modulair toetsenbordje erop te zetten. Het ziet er niet uit, maar kan je nagaan hoe modulair de T65 telefoons waren. Soms had je zelfs een flashtoets voor doorverbinden met achterliggende centrales, of een sleutel om hem te ontgrendelen zodat je de kiestoon kreeg. En ook kon je er een meeluister-speakertje op monteren die je vast kon houden.

Afbeelding

Je had ze ook in diverse soorten en maten:

Hierboven zien we de T65 voor op 'tafel', maar je had ook de W65 voor aan de wand, en de I65 voor inbouw in een bureau.

Afbeelding
Afbeelding

De W65 kom je nog wel eens tegen in oude panden waar zelden mensen aan het werk zijn, zoals centrales. In de KPN telefooncentrale van ons dorp zou er eentje hangen, maar volgens de monteur is deze niet meer in gebruik. En in de zendmast van de Gerbrandytoren hing er een jaar of 10 geleden ook nog zo een telefoon, inclusief stickertje met telefoonnummer erop. Ik zal eens kijken of ik deze een keer kan bellen... :')
Gewijzigd op 08/01/2025 18:18:46 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/01/2025 00:40:54
Quote Anchor link
Geinig. Nooit geweten dat ze modulair waren. Die smalle muurmodellen (onderste foto) heb ik nog nooit in die uitvoering gezien.

Ik herinner me nog dat we op enig moment boven ook een telefoon hadden. Zoiets als dit:

Afbeelding

Aad B

Aad B

15/01/2025 14:31:15
Quote Anchor link
- Ariën - op 08/01/2025 18:10:21:
En voor wie nog een oude draaischijf telefoon heeft (zonder * en # ) en met pulskeuze (**prrrr***) kon bij de PTT een upgrade halen om de draaischijf eraf te slopen, en een modulair toetsenbordje erop te zetten.

Echt niet, klanten mochten echt zelf niet hun toestel open schroeven en iets erin aansluiten.
PTT was een ambtelijke organisatie, ook nog in de die DTMF tijd. Ook was dat druktoetssetje niet geschikt voor elke centrale, het gaf namelijk geen pulsen af net als de kiesschijf. Doorgaans kregen alleen nieuwe aansluitingen op nieuwe centrales een toestel met druktoetsen. Ook dat meeluisterluidsprekertje niet, dat kon je aanvragen en dan kwam een monteur dat erop zetten.

Toevoeging op 15/01/2025 14:40:08:

Ozzie PHP op 09/01/2025 00:40:54:
Geinig. Nooit geweten dat ze modulair waren. Die smalle muurmodellen (onderste foto) heb ik nog nooit in die uitvoering gezien. Ik herinner me nog dat we op enig moment boven ook een telefoon hadden.

Dat smalle muurmodel is geen PTT product. Dat soort dingen waren vaak import uit de VS waar apparatuur veel eerder een vrije markt werd. In NL mocht je je geen vreemd toestelletje parallel op je lijn zetten. Dat betekende gewoon een schending van het (wettelijke) telefoongeheim want je kon dan beneden stiekum meeluisteren met boven. In de originele PTT toestellen zat een wisselcontact onder de haak waarmee de PTT een tweede toestel kon aansluiten. Was je met het tweede toestel boven aan het bellen en je pakte beneden op dan pakte je de verbinding af.....
Gewijzigd op 15/01/2025 14:31:43 door Aad B

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/04/2025 11:17:47
Quote Anchor link
Dat meeluisteren op de lijn was wel geinig, omdat we geen centrale hadden. Met ingehouden adem de gesprekken van je zus met haar vriendjes afluisteren, totdat ze doorhad dat er wat gekraak en licht gehijg op de lijn was: "Aar! Leg die hoorn NU neer!". :-D

Heerlijke tijden waren dat. Zo kon je ook het internet via de inbelverbinding saboteren door de hoorn op te nemen en wat letterlijke tegenspraak te geven aan de modemconnectie zodat de verbinding werd neergelegd. ;-)

Ook heb ik vroeger ontdekt dat ik op een toon kon fluiten die de telefooncentrale begreep. Op het moment dat ik een kiestoon hoorde, en ik van laag naar hoog floot kreeg ik de drie-tonige-fout-toon te horen (tu-duu-duuu). Ik vond mijzelf op jonge leeftijd toen erg briljant. ;-)

Ook kan ik mij nog een verhaal van heel vroeger herinneren dat de hoorn bij mijn ouders thuis niet op de haak lag, en dat onze lijn constant open stond. Blijkbaar was dat voor een paar dagen. Totdat plots opeens de telefoon begon te rinkelen, en er een PTT-medewerker door de hoorn begon te spreken. Het klinkt als een broodje-app verhaal, maar het lijkt toch waar. Op het KPN-forum heb ik dit nagevraagd, en omdat je onnodig capaciteit van de centrale gebruikte, kon een PTT-er ingrijpen op de lijn. Feitelijk zouden ze dus zelfs kunnen afluisteren in je huis op zo'n moment. Ik heb gehoord dat ze uiteindelijk ook een 'brultoon' op de lijn konden zetten totdat de haakverbinding werd verbroken. Ooit valt zo'n toon wel op.

Oh ja, met die oude relais-centrales kon je ook kortsluiting op je lijn veroorzaken. Als je de hoorn enkele keren achterelkaar snel op de haak gooide had je een dode lijn. na een paar minuten herstelde die zich weer. Als kind was ik mijzelf even rot geschrokken toen ik dat voor de grap deed.

Ik weet dat het bespreken van hacking op PHPhulp niet mag ;-)
Maar omdat dit nostalgische historie is, genaamd 'phreaking' is het we interessant om te linken naar de gedigitaliseerde archieven van hackersblad Hacktic (van de uiteindelijke oprichters van XS4ALL) en later Klaphek. https://klaphek.net/magazines.html

Uúúúúren aan leesplezier!
Gewijzigd op 08/04/2025 11:29:01 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/04/2025 11:50:22
Quote Anchor link
- Ariën - op 08/04/2025 11:17:47:
Met ingehouden adem de gesprekken van je zus met haar vriendjes afluisteren, totdat ze doorhad dat er wat gekraak en licht gehijg op de lijn was: "Aar! Leg die hoorn NU neer!". :-D

Licht gehijg? Daar waren toch de 06-nummers voor? :-D

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/04/2025 12:03:49
Quote Anchor link
Weet je hoe duur die waren ;-)?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.