tijdsynchronisatie testcase

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 15:53:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb naar aanleiding van dit topic even een testcase op gezet ivm het synchroniseren van de tijd tussen browser en webserver. En daarvoor heb ik jullie hulp even nodig, want bij mij is de tijd zoiezo al gesynchroniseerd (localhost).

De instructies en de test om te testen staan op deze pagina:
http://casteleyn.no-ip.info:8080/~Hipska/test/login.php
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 19:53:21
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2008 15:59:00
Quote Anchor link
Alsjeblieft, alvast 30x geklikt :-)
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 16:02:00
Quote Anchor link
alvast bedankt, ook met refreshes ertussen?

want meestal ga je niet 30 keer je ww verkeerd invullen he :p
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2008 16:03:00
Quote Anchor link
Jep, ook met refresh...
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Thanks,

Zijn er nog die even willen helpen met gegevens verzamelen?
 
Arend a

Arend a

09/01/2008 16:46:00
Quote Anchor link
Is het niet gewoon handiger en betrouwbaarder om alleen het tijdsverschil op te slaan? Dan weet je gewoon het verschil en de volgende keer dat je het weer nodig hebt tel je het verschil er bij op.
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 17:09:00
Quote Anchor link
Lees in dit topic even waarover het gaat.

Op pagina 2 staan links naar wikipedia hoe Kerberos werkt.
 
Crispijn -

Crispijn -

09/01/2008 17:13:00
Quote Anchor link
Ik heb ook even mijn best gedaan ;) Veel succes ermee
 
Robert Deiman

Robert Deiman

09/01/2008 17:34:00
Quote Anchor link
Ik heb ook mijn best gedaan, maar er klopt volgens mij ook iets niet in de weergave ofzo:

Ik krijg de hele tijd tussen de 4 en 7 (4 en 7 zelf ook) toen was het verschil gemiddeld 6. Na nog een keer sprong die ineens naar 12. Toen nog verder gegaan, en toen ik bij 10 kwam sprong die ineens weer naar 11. Heel vreemd.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

09/01/2008 17:50:00
Quote Anchor link
gedaan
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 22:29:00
Quote Anchor link
bedankt voor jullie medewerking!

Zijn er nog die mij even willen helpen?
 
Storeman storeman

storeman storeman

09/01/2008 22:35:00
Quote Anchor link
Hey hipska, ik ben niet zo'n klikker, maar leuk initiatief.

Er zijn diverse script die de tijd kunnen synchroniseren, vooral voor javascript heb ik laatst het eea gevonden. Het probleem zit m natuurlijk in het moment dat javascript gaat draaien, zoiets als dit lijkt me nog wel werkbaar:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<htm>
<head>
<script>var servertime=<? time(); ?>;
var localtime = time(); // geen idee of dit goed is

</script>
</head>
<body>
</body>
</html>


Gelijk na het laden van de eerste tekens (dus een byte of 30) wordt dit al gedraaid, dus de verbindingssnelheid zal hooguit een beetje vertragen. Via dit script kun je ook mbv dst dingen bepalen:
http://www.csgnetwork.com/timezoneproginfo.html

Beetje puzzelen, maar wellicht helpt het.
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 22:56:00
Quote Anchor link
Heb je naar mijn broncode al eens gekeken dan,
dat is precies wat ik doe als wat er in uw code staat, met uitzondering dat het van mij zou werken :p
 
Hipska BE

Hipska BE

12/01/2008 10:03:00
Quote Anchor link
subtiele bump

kan wel nog een paar meetwaarden gebruiken..
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

12/01/2008 11:25:00
Quote Anchor link
100x geklikt =)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

12/01/2008 11:44:00
Quote Anchor link
@Hipska

Hoe zit dat eigenlijk als je in een andere tijdszone zit, dan waar jou script staat?
 
Jelmer -

Jelmer -

12/01/2008 12:58:00
Quote Anchor link
Ik heb nog een leuk probleem voor je gevonden:
Wanneer je de website laadt in Safari 3 (Webkit Nighly build) vervolgens je computer laat sluimeren, dan weer aanzet en op Login drukt, heb je een behoorlijk tijdsverschil. Geen wonder, hij heeft setInterval niet uitgevoerd. Is het daarom niet handiger om via (new Date()).getTime() een soort deltaTime te gebruiken bij het rekenen? Want ik denk dat de computer klok betrouwbaarder is dan de interval van Javascript.
 
Roeltje M

Roeltje M

12/01/2008 13:03:00
Quote Anchor link
Ik had niets te doen dus heb ook maar 30x met refresh geklikt ;)
 
Storeman storeman

storeman storeman

15/01/2008 15:20:00
Quote Anchor link
*Even een schopje omhoog*

Hoe staat het ervoor Hipska? Ik ben benieuwd of je nog tot interessante inzichten bent gekomen of dat de code bruikbaar is geworden?

@Jelmer: Ik denk dat tussen de computertimer en de javascript timer een paar lagen zitten, maar om de JS timer onbetrouwbaar te noemen. Ik mag hopen dat hier geen miliseconden verschil in zit.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

17/01/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Even een schopje en een herhaling van mijn vraag: Stel ik zit hier een uur (in tijdsverschil wel te verstaan) vandaan, werkt het dan nog?
 
Hipska BE

Hipska BE

17/01/2008 22:45:00
Quote Anchor link
Jazeker Robert.

Kon je weten als je even de bron bekeek..

php doet echo van time(); in een variabele in javascript...
heeft dus niet met de tijdzone van de client te maken.

maar de manier zoals jelmer vertelt is ook wel interessant.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hipska BE
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.