Tip voor functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Dennis meijer

dennis meijer

15/05/2011 22:26:58
Quote Anchor link
mensen

ik heb een wijzigingsformulier voor fotos van projecten..

Hier kun je 9 foto's uploaden die bij een project horen...

In de database staan de urls van de foto's(kunnen er maximaal 9 zijn maar ook 5)

Nu wil ik dat de urls uit de database te zien zijn en als je dan op een kruisje klikt ernaast dat die naam uit de database word verwijderd... Hoe kan ik dit regelen zonder dat de pagina word gerefreshed?

Een paar tips is al genoeg...
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 14:14:54
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

15/05/2011 22:28:58
Quote Anchor link
jQuery! Gebruik dan de .load() of de .ajax().
Het is het makkelijkste.
Linkje
 
Dennis meijer

dennis meijer

15/05/2011 22:30:17
Quote Anchor link
ja ik vraag naar de functie want ik snap niks van jquery of van ajax...

Dus niet dom google geven... Ik kan het niet vinden zomaar dus daarom vraag ik om een tip waar ik het kan zoeken...
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

15/05/2011 22:32:59
Quote Anchor link
Ik geef je letterlijk 2 functies.
Maar zoek het zelf dan maar uit!
Ik ben daar heel makkelijk in.
 
Dennis meijer

dennis meijer

15/05/2011 22:34:42
Quote Anchor link
Ik vind het zo zwak vansommige mensen om dan een stom linkje van google eronder te doen...

Verder vind ik het super dat je helpt maar zulke dingen vind ik gewoon belachelijk...
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

15/05/2011 22:39:29
Quote Anchor link
Dan denk je die link weg. De rest in dat bericht is het antwoord op je vraag.
Als je het niet snapt dan kan je iets zeggen als:

"Ik snap de load/ajax functie niet en ik kom er niet uit."

Dan had ik het uitgelegd of je doorverwezen. Maar laten we aan nemen dat je het inderdaad zo zei. Kijk maar even hier: load jquery.
Gewijzigd op 15/05/2011 22:40:15 door Joris van Rijn
 
Moe BE

Moe BE

15/05/2011 22:45:22
Quote Anchor link
Dennis, een betere antwoord op je vraag kan er niet gegeven worden denk ik! Het is gewoon een kwestie van willen! Programeren = willen lezen en leren.

Als je bovenstaand link echt niet begrijpt, kan je altijd melden wat je niet begrijpt of je kan zelf op zoek met de zoekterm "ajax"
 
Dennis meijer

dennis meijer

15/05/2011 22:49:22
Quote Anchor link
Ja ik vind het super wat je zei maar ik baal altijd van die google links eronder...

Ik vraag het niet voor niks hier... Sorry van mijn harde reactie maar vind zoiets niet kunnen eigenlijk... Iedereen heeft het moeten leren en ik wil het graag leren alleen weet niet waar ik moet zoeken... Dan vraag ik het en krijg ik wel een goed antwoord maar dat linkje vind ik misplaatst

Toch super bedankt Joris ik ga dat linkje van jou bestuderen(2de)
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

15/05/2011 22:52:42
Quote Anchor link
Wat had je dan gedaan met de opmerking:
Quote:
jQuery! Gebruik dan de .load() of de .ajax().
Het is het makkelijkste.


Precies. Gegoogled wat die functies inhielden.
 
Dennis meijer

dennis meijer

15/05/2011 22:53:31
Quote Anchor link
w3schools waarschijnlijk eerst;) Maar het is in mijn ogen zo neerhalend van goh zoek het lekker zelf op... Terwijl ik het zelf niet kan vinden...


Toch excuses voor mijn te felle reactie.
Gewijzigd op 15/05/2011 22:56:13 door dennis meijer
 
Wouter J

Wouter J

16/05/2011 07:52:56
Quote Anchor link
@Dennis, w3schools zou ik geen jQ van leren gewoon van jquery.com
En daarnaast, zodra je in google intypt jQuery load of jQuery ajax krijg je gewoon meteen al die functies met uitleg.

Als je dan iets niet snapt kan je altijd hier weer wat vragen. Maar 'ja ik vraag naar de functie want ik snap niks van jquery of van ajax...' ik snap niks? Wat snap je niet? Waarom niet? Wat heb je al gezocht?

Op een forum om hulp vragen is niet gewoon een kwestie van vraag -> code maar vraag -> linkjes/hulp -> zelf code maken
 
Dennis meijer

dennis meijer

16/05/2011 08:19:06
Quote Anchor link
Ik heb gezocht naar hoe dit moest maar ben het niet meteen tegengekomen...

Tevens snap ik niks van jquery dat bedoel ik.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/05/2011 09:12:42
 
Dennis meijer

dennis meijer

17/05/2011 18:00:04
Quote Anchor link
Pff heb zitten kijken naar dat jqeury maar ik vind het allemaal nog erg lastig...

Wil straks vanaf het begin dat gaan leren dus als iemand goede tuts voor mij heeft hoe je vanaf stap 1 tot het eind jquery kunt leren of vanaf stap 1 dan kan ik daarmee aan de slag...

Tevens wil ik vragen of iemand dit wat ik wil kan voordoen met 1 bestand?:$

Dat die een klein stukje code laat zien met kleine opmerkingen zodat ik weet hoe dit onderdeel werkt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/05/2011 19:16:57
Quote Anchor link
Ook heb je ook de 15-daagse video-tutorial..
http://blog.themeforest.net/screencasts/jquery-for-absolute-beginners-video-series/

(zelf inplanbaar)
Gewijzigd op 17/05/2011 19:17:35 door - Ariën -
 
Dennis meijer

dennis meijer

17/05/2011 19:22:02
Quote Anchor link
@aar ik heb de link meteen opgeslagen alleen het duurt nog 6 a 7 weken voorda tik daaraantoe ben en ik wil toch de website af hebben met zo een functie erin... dus als iemand mij eventjes wil helpen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/05/2011 19:23:34
Quote Anchor link
Quote:
Wil straks vanaf het begin dat gaan leren dus als iemand goede tuts voor mij heeft hoe je vanaf stap 1 tot het eind jquery kunt leren of vanaf stap 1 dan kan ik daarmee aan de slag...


Quote:
@aar ik heb de link meteen opgeslagen alleen het duurt nog 6 a 7 weken voorda tik daaraantoe ben en ik wil toch de website af hebben met zo een functie erin... dus als iemand mij eventjes wil helpen.

FAAL!
Lekker tegenstrijdig...
Gewijzigd op 17/05/2011 19:24:31 door - Ariën -
 
Dennis meijer

dennis meijer

17/05/2011 19:27:10
Quote Anchor link
Ja kijk ik zit met school en dat vind ik dusdanig belangrijker dat ik dat haal...

En dat duurt nog 6 a 7 weken.. En daarna ga ik me verdiepen in jquery en javascript.

Maar ik vraag wel naar tuts zodat ik daar tegen die tijd niet meer naar hoef te zoeken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/05/2011 19:29:45
Quote Anchor link
Ik ben geen afhaalbalie, heb je eerlijk gezegd al wat geprobeerd?
Zo ja, wat?
 
Dennis meijer

dennis meijer

17/05/2011 19:32:07
Quote Anchor link
Ik heb naar de links gekeken over de desbetreffende functies .Load en .Ajax alleen ik snap er gewoon helemaal niet hoe ik dit ooit moet gaan implementeren in mijn website en het dan werkend maken... Kortom ik snap niks van jquery

Maar omdat ik die functie wel wil toevoegen aan de website vraag ik of iemand een voorbeeldje kan maken hiervan...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/05/2011 19:34:58
Quote Anchor link
Probeer zelf eens wat.... daar leer je van. Lees eens de documentatie op jQuery.com door. Bekijk voorbeelden...
Gewijzigd op 17/05/2011 19:35:30 door - Ariën -
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.