Tips voor layout

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Donny

Donny

02/05/2009 23:52:00
Quote Anchor link
Beste mensen, willen jullie even naar de layout kijken op www.donnyvg1991.bplaced.net en een mening geven over de layou? Graag positieve/negatieve commentaren aan wat er beter kan en dan heb ik over het gezicht niet over de code.

Groeten

Donny
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 08:38:18
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

03/05/2009 00:05:00
Quote Anchor link
Uh, dit is geen layout. Ga eens in Photoshop bezig. En probeer ook wat met kleuren te doen. Ik ken er verder geen woorden voor vinden. Dit komt uit 1992 ofzo..
 
Joey Drieling

Joey Drieling

03/05/2009 00:21:00
Quote Anchor link
wat was nou de layout want die mis ik sterk hier?
 
Donny

Donny

03/05/2009 00:30:00
Quote Anchor link
Kunnen jullie mij een korte beschrijving geven voor een leuke layout met kleuren combinatie? En wat ik ook erg raar vind is dat ie het in IE zo vaag doet... FF niet
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

03/05/2009 02:56:00
Quote Anchor link
Donny, tussen IE en FF zitten nog al wat standaard verschillen in waarden die gezet zijn voor de HTML elementen, daar zijn wel zogenaamde CSS oplossingen voor, die vallen onder de noemer CSS hacks, ook kun je werken met zogenoemde 'conditions'.

Je zou via google eens moeten zoeken op CSS Hacks en CSS conditions om je zelf wat meer in te lezen over deze materie.

En verder, ik ben niet tegen gebruik van tabellen in een layout, maar als het ontwerp het zodanig toe laat en vooral de schil (frame) van de website zou ik toch ontwerpen via DIV's, dit maakt het ontwerp structuur overzichtelijker.

tabellen zijn bedoeld om informatie te structureren en niet om een layout mee te ontwerpen, wil niet zeggen dat het niet kan.. maar het is daar niet voor bedoeld geweest.

Op dit gebied zou ik je willen laten zoeken naar liquid divs of div layouts om daar wat van op te steken.

En ja jouw layout, daar ga ik niets over zeggen dat is en, het zal ook wel de situatie zijn voor je.. een beginners layout.. niet te min, je moet ergens beginnen.. van fouten en proberen leer je.

Wat betreft kleurstelling, kleur is vaak op basis van je Thema..

Persoonlijk zou ik geen zwarte achtergrond gebruiken, tenzij ik bijvoorbeeld iets wil ontwerpen op gebied van ruimtevaart, het heelal, of over speedmetal/hardrock muziek.. (dit is mijn mening, wil niet zeggen dat je dan niet moet doen)

Je zou met het maken van een website rekening kunnen houden met , of je zelf de vraag te stellen:

1. Welke leeftijdscategorie wil ik benaderen?
2. Hou behoud ik de bezoeker?

Je kan je indenken dat een *blingbling* website die te trendy is, wel goed bevalt bij een leeftijd van 18-30, maar 10-15 en 50-80 zullen het wellicht niet zo prettig vinden.

Een bezoeker zoekt meestal informatie in welke vorm dan ook, of een plek waar hij of zij thuis voelt om daar kennis of informatie te delen, probeer dit dan ook goed in je ontwerp toe te passen, het moet makkelijk te vergaren zijn zonder dat de bezoeker het gevoel krijgt dat hij het te omslachtig vindt, of moeilijk te lezen.

Je kunt je voorstellen dat een informatie website met een tekst kleur grijs, op een zwarte achter grond geheel onprettig is om te lezen.

Het is net als een krant, bij benadering is de achtergrond wit en de tekst zwart, een groot contrast verschil waardoor informatie goed te lezen is.

Andersom kan ook, alleen wit stoot licht af, en zwart absorbeert het licht (en ook kleuren doen dit, zei het in mindere mate qua verhouding)

Alleen een zwarte achtergrond met witte tekst, zal wel veel minder prettiger lezen.

Ik laat het hierbij, het is al te veel.. maar wellicht heb ik je tot nadenken kunnen zetten..

Maar ga vooral door!.. ook al ben je niet zo goed, wat nu niet is.. kan alleen komen als je doorzet!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.