toepassen in forumpost

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Uiid -

Uiid -

02/06/2011 11:49:24
Quote Anchor link
Ik kan spoilers maken,

als de gebruiker [spoiler]help???[/spoiler] doet en dat post, en dat wordt opgeslagen in database.
hoe kan ik er dan voor zorgen dat de gebruiker zijn spoiler op zijn profiel krijgt?

bedankt voor het lezen alvast ;)
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 02:54:10
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

02/06/2011 12:02:16
Quote Anchor link
ik zou het opslaan in de database met hetzelfde ID als de gebruiker die het bericht heeft aangemaakt,
en dan alles waar het berichtid gelijk is aan het gebruikerid, dat tonen op dat profiel..

dus gebruiker met id 1001 logt in, er wordt gekeken in de DB of er berichten zijn met hetzelfde id, en die worden dan 1 voor 1 getoond, of op datum.. enz.
 
Uiid -

Uiid -

02/06/2011 12:34:39
Quote Anchor link
nee ik heb een text area waarin alles komt, e dan update ik profiel van de gebruiker
hoe sla ik dan die spoilers appart op?
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

02/06/2011 13:02:19
Quote Anchor link
als een gebruiker inlogt, onthoud je in een SESSION de id van de gebruiker. (setsession)
dan kan je een tabel aanmaken in de database, bijv: spoiler
met de attributen spoilerid, bericht

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$bericht = $_POST['bericht']; // deze haalt bijv het geposte bericht op...
$id = $_SESSION['id'];
dan doe je als query:

"insert into spoiler set values spoilerid = ". mysql_real_escape_string($id). ", bericht = ". mysql_real_escape_string($bericht);


zoiets...
Gewijzigd op 02/06/2011 13:02:51 door Jason van der Zeeuw
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/06/2011 13:07:12
Quote Anchor link
Niet lullig bedoeld, maar kan je een beter aanspreekbare naam op het forum gebruiken?
Is wat makkelijker, of het nou een pseudoniem is of je echte naam, dat maakt niet uit, maar een paar streepjes vind ik zo kinderachtig.
 
Uiid -

Uiid -

02/06/2011 13:09:33
Quote Anchor link
@aar
zo beter? xD


dat kan ik ook,

ik bedoel dus als ik dit intyp:

hoi allemaal,

[spoiler]doei[/spoiler]

mzzl


dat bovenstaande is dus het profiel
nou ga ik alles dus opslaan in de db maar hoe kan ik dan die spoiler laten zien op de juiste plek in het profiel?
(alles moet worden geupdate)
Gewijzigd op 02/06/2011 13:16:04 door Uiid -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.