Toon details in pop window

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Aad B

Aad B

24/10/2016 14:14:22
Quote Anchor link
Gents,
Ik ben de hele ochtend al op google zoekende met o.a. "php pass variable to popup window and process it" en stukjes daarvan maar ik kom er niet uit. Hebben jullie een tip of url hoe dit op te lossen? Het leek me niet zo moeilijk maar ik kan er niet direct iets voor vinden.

Dit is de bedoeling:
Ik heb een tabel met 30 attributen waaronder 1 tekstveld. Middels php genereer ik een (regio)pagina met 1 regel per record incl de belangrijkste 5 attributen waaronder de (functionele) sleutel. Nu wil ik door middel van een mouseclick op de key een popup tonen met alle details en X om te sluiten waarna er opnieuw een keuze dmv mouseclick gedaan kan worden. Het is geen webwinkel, het is slechts informatief (vaarweginformatie). Ik denk dus aan het doorgeven van de sleutel naar de popup en het ophalen uit de database van 1 record en het tonen daarvan.

In welke rechting moet ik dit zoeken, hoe geef ik de sleutel door, vang hem op en verwerk met php in het popup. Ik vraag geen oplossing hier maar wat tips om in de juiste richting te geraken.
Gewijzigd op 24/10/2016 14:17:33 door Aad B
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:53:13
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

24/10/2016 14:52:24
Quote Anchor link
>> Ik denk dus aan het doorgeven van de sleutel naar de popup en het ophalen uit de database van 1 record en het tonen daarvan

Dat zal dan wel met AJAX moeten gebeuren..

Wat voor popup bedoel je? Ik mag hopen dat je gewoon met een verborgen div werkt zoals bijvoorbeeld bootstrap dat doet.

Zo ja: Realiseer je dan dat het om één HTML pagina gaat waarin zowel je tabel als de popup aanwezig is. Je zou de data van deze popup dus met javascript kunnen vullen om zo de gewenste content te tonen die bij de betreffende rij hoort.

Volg je me?
 
Aad B

Aad B

24/10/2016 14:57:56
Quote Anchor link
Frank, ik volg je maar dit zijn nog te grote stappen voor me. Ik heb wat testen gedaan met een div popup en dat verliep via een php if/else (wel of niet ingevuld id) maar ik kon dat niet ombouwen naar wat ik bedoel. Ik ga kijken bij bootstrap en ja ik realiseer me dat het om één HTML pagina gaat waarin zowel je tabel als de popup aanwezig is.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

24/10/2016 15:06:45
Quote Anchor link
Oke heel goed. Bootstrap is natuurlijk een heel css en javascript platform. Ik zou dat niet gaan gebruiken om enkel een popup op het venster te toveren. Dat is een beetje overkill. Je kunt ook zelf iets maken. Zoek maar met google op "CSS3 popup". Mijn eerste hit was deze link: https://codepen.io/imprakash/pen/GgNMXO

Verder kun je dingen natuurlijk onderverdelen in stappen.

- Maak een CSS popup of (Indien je wil) lees en kijk eens rustig rond op getbootstrap.com
- Kijk eens rustig naar JQuery
- Probeer met jQuery eens voorzichtig een AJAX request uit.
- Probeer dan met AJAX eens JSON data op te halen
- Probeer eens met AJAX data te verzenden
Gewijzigd op 24/10/2016 15:08:25 door Frank Nietbelangrijk
 
Aad B

Aad B

24/10/2016 15:14:11
Quote Anchor link
Frank, bedankt. Ik ga dit uitwerken. Bij codepen had ik al wat gekeken maar deze nog niet :)
Ik kom er later op terug. Nu aan de slag een paar avondjes.
 
Paul Ulje

Paul Ulje

24/10/2016 17:35:35
Quote Anchor link
"hoe geef ik de sleutel door, vang hem op en verwerk met php in het popup. Ik vraag geen oplossing hier maar wat tips om in de juiste richting te geraken."

Zoek je iets simpels?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
//
function hint($key) {
     $inf='De informatie opgehaald uit DB \n of ergens anders opgehaald middels $key';
print "<script>confirm('$inf')</script>";
}

//aanroep
hint($sleutel);
Gewijzigd op 24/10/2016 17:39:14 door Paul Ulje
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/10/2016 15:05:30
Quote Anchor link
Uhm.

Is dit niet gewoon een kwestie van deze informatie opnemen in de (querystring van de) link waarmee je de popup opent?

Zoiets dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="javascript:void(0)" onclick="window.open('details.php?id=<?php echo $id ?>', 'details')">details voor record <?php echo $id ?></a>

Waarbij $id het id van het huidige record is.

Vervolgens kun je in details.php het id ophalen via $_GET['id']. Hierbij is het waarschijnlijk wel verstanding om te controleren of deze variabele bestaat en numeriek is.

Zo simpel is het volgens mij?
 
Aad B

Aad B

26/10/2016 10:37:47
Quote Anchor link
Thomas, dank voor de tip. Het is inderdaad iets in die richting geworden. In een while loop:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo "<td>" . '<a class="popup-link btn" href="popup.php?id='.$row['id'].'">'.$row['notice']. "</td>";

en uiteraard iedereen dank voor het sturen in de juiste richting!
Gewijzigd op 27/10/2016 09:17:17 door Aad B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.