TOP 5 script, code laten zien

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

03/04/2011 14:42:57
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben bezig met een klein top-5 scriptje. Hoewel ik nog helemaal in het begin zit (weergave video's) loop ik al tegen twee problemen aan. Laten we beginnen bij het grootste probleem!

1. In mijn database word de youtube code opgeslagen. Bijvoorbeeld
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/rYEDA3JcQqw?fs=1&amp;hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/rYEDA3JcQqw?fs=1&amp;hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="390"></embed></object>

Hoe zorg ik er nou voor dat je dan de media-player ziet? De query gaat prima, hij haalt de code en alles op, maar echo'en wil niet dus dat moet op een andere manier. Misschien is het heel simpel, maar ik kom er niet uit.

2. Ik heb het al vaker gezien, maar 'k ben het vergeten. Hoe zorg ik er voor dat alleen de nieuwste 5 worden laten zien? Het heeft met ORDER BY te maken volgens mij.

Er word een datum opgeslagen, DATETIME, in de databse. Dus op die manier kan je de laatste 5 selecteren, toch?

Alvast bedankt,
Jurrian
Gewijzigd op 03/04/2011 14:44:08 door Jurrian Nijland
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:53:20
 
- SanThe -

- SanThe -

03/04/2011 14:48:22
Quote Anchor link
Hoezo gaat echoën niet?

ORDER BY datumveld LIMIT 5
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

03/04/2011 14:49:33
Quote Anchor link
Als ik echo zie ik gewoon de code staan, niet de "media-player".

Bedankt alvast voor de ORDER BY :)
 
- SanThe -

- SanThe -

03/04/2011 15:01:21
Quote Anchor link
Laat eens het stukje code zien van het ophalen uit de database en de echo.
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

03/04/2011 15:10:19
Quote Anchor link
post eens de revelante code van het ophalen van deze top 5 en het tonen ervan.
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

03/04/2011 15:13:35
Quote Anchor link
Ik post hem zo, eventjes alle wachtwoordjes wegpoetsen! :) Over 2 minuten de edit met de code..

- toch niet -

Toevoeging op 03/04/2011 15:21:47:

Helaas, ik zal het proberen vanavond te posten. Ik krijg nu alleen maar foutmeldingen (unexpected) dus ik zal opnieuw proberen alles te scripten.

Als ik dan tegen hetzelfde probleem aan loop horen jullie van me! Ik laar het zowieso even controleren (en als het goed is zet ik het in de scriptlib).

Jurrian
Gewijzigd op 03/04/2011 15:17:04 door Jurrian Nijland
 
Mark de Wit

Mark de Wit

03/04/2011 17:11:54
Quote Anchor link
Waarom zul je de hele code in een database proppen? Waarom niet alleen het filmpje ID of desnoods de URL van het filmpje?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.