topic -> read -> unread

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »
The Hosh

The Hosh

21/04/2006 17:24:00
Quote Anchor link
hai
ik ben bezig met een site in mysql. op dit moment ben ik bezig met de forum. maar waar ik blijf haken is het topic gelezen en niet gelezen. ik bedoel zoals phpBB, PHPHulp en die forums het doen. hoe kan ik er voor zorgen dat op alle computers de bericht die al gelezen zijn als gelezen aangegeven wordt. en de andere als ongelezen. dit wou ik doen met cookies alleen cookies zijn alleen aanwezig op een computer. zou iemand mij hieruit kunnen helpen?

alvast bedankt
superaktieboy
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 13:05:06
 
Erik Rijk

Erik Rijk

21/04/2006 17:28:00
Quote Anchor link
mijn advies:
niet aan beginnen.

PHPhulp doet er niet aan.
phpBB doet er volgens mij wel aan.

het lijkt me ontzettend veel werk en waarom zou je het eigenlijk willen?
 
The Hosh

The Hosh

21/04/2006 17:31:00
Quote Anchor link
nou omdat het makkelijker voor de gebruikers is :P ook voor mezelf omdat ik meestal op phpBB forums ben, ben ik eraan gewend :P
 
Zim Zim

Zim Zim

21/04/2006 17:45:00
Quote Anchor link
Als je dat zou doen, zou je een nieuwe rij (tabel( moeten aanmaken, en daarin alle topic nr en of je hem gelezen hebt (1) of niet (0).
 
Alfred -

Alfred -

21/04/2006 18:01:00
Quote Anchor link
Blah easy, na een paar dagen hier over te brainstormen heb ik hier een vrij perfecte oplossing voor.
De gebruiker logt in, ram de ids van ongelezen topics in een array, kijk of het topic id voorkomt in de array bij het uitlezen, zo ja, unread, else read. Als ie het topic bekijkt, id uit de array gooien. As simple as that. :)
 
Bo az

Bo az

21/04/2006 19:11:00
Quote Anchor link
Waar haal je die array bij het inloggen vandaan?
 
Alfred -

Alfred -

21/04/2006 19:21:00
Quote Anchor link
Checken op laatste reacties, en vergelijken met de laatst ingelogde datum. Als de reactie er na is, invoegen, anders gewoon skippen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Alfred -
 
Andries Louw Wolthuizen

Andries Louw Wolthuizen

21/04/2006 20:32:00
Quote Anchor link
delete this
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Andries Louw Wolthuizen
 

21/04/2006 20:44:00
Quote Anchor link
phpBB kijkt naar welke je gelezen hebt. Niet naar de login/logout datum.

Zoals Zim zegt gaat denk ik het beste.
 
Alfred -

Alfred -

21/04/2006 20:48:00
Quote Anchor link
Webmakerij:
phpBB kijkt naar welke je gelezen hebt. Niet naar de login/logout datum.

Zoals Zim zegt gaat denk ik het beste.


Toch niet... Als ik inlog op phpBB, niets lees, en weer uitlog, weet phpBB niet meer dat ik die topics niet gelezen heb...

En waarop baseer je 'het beste'? Mijn methode werkt even efficiënt, en vraagt minder database rommel, zelfs geen extra waardes..
 
Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

21/04/2006 21:24:00
Quote Anchor link
Webmakerij:
phpBB kijkt naar welke je gelezen hebt. Niet naar de login/logout datum.

Zoals Zim zegt gaat denk ik het beste.


Het beste?

Stel je hebt 100 members, en 1000 topics.
Dan staan er al 100 x 1000 = 100.000 rijen in een tabel, die moeten worden uitgelezen -_-'.

Het werkt misschien wel het beste, maar het is niet echt fijn voor je server...
 
The Hosh

The Hosh

26/04/2006 17:38:00
Quote Anchor link
sorry voor late reactie maar me internet doet niet goed dus ben k naar de bieb. mjah dat van de tabel was in me opgekomen maar ik d8 erook aan als k strx erg veel members heb en posts.. dus denk ik toch dat ik het idee van Rafael gebruik.

toch bedankt allemaal

greetzz
 
The Hosh

The Hosh

08/05/2006 18:45:00
Quote Anchor link
hai
ik heb wat problemen gekregen nadat ik Rafaels raad opvolgde..
allereerst ff zeggen $tid id gewoon $_GET['tid']!!

ten eerste ik heb een lastlogoff rij gemaakt in mysql voor de gebruikers.. en alle berichten zijn gelezen waar van er een cookie van de ID bestaat en/of de datum kleiner is dan de last logoff datum..
nu zet ik login.php de cookies:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?
setcookie("gebruikersnaam",$_POST['gebruikersnaam'],time() + $_POST['tijd']);
setcookie("password",md5($_POST['wachtwoord']),time() + $_POST['tijd']);
setcookie("memberid",$inlog['id'],time() + $_POST['tijd']);
setcookie("status",$inlog['status'],time() + $_POST['tijd']);
?>


maar nou zet hij in f_viewtopic.php (topic bekijken) de onderstaande cookie niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
    @setcookie("read"_$EchoSqlFetch['id'],get_config('url'),0);


deze cookie hoort hij in een while loop met mysql_fetch_assoc() te zetten
de query is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$TopicsQuery = mysql_query("SELECT * FROM subcats WHERE id = '".$tid."' AND subcat_type='2' LIMIT $pbegin,$peind;") or die(mysql_error);


wat doe ik fout dat hij de cookie niet zet.?

en dan heb ik nog een probleem. in f_viewtopic.php doe ik de volgende query:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysql_query("UPDATE forum_topics SET topic_views = topic_views + 1 WHERE topic_id = ".$tid);


maar hij zet de topic_views niet om hoog. hij blijft op 0
wat doe ik hier fout?

alvast bedankt

mvg
superaktieboy
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Hosh
 
Alfred -

Alfred -

08/05/2006 18:58:00
Quote Anchor link
Cookies setten doe je voor alle andere output. Verwijder de @, en plaats error_reporting(E_ALL) boven je script, en lees de error af :)

Je query, echo deze, en voer deze in in PhpMyAdmin, of gebruik or die(mysql_error()) en idem dito, lees de error af. Geen error? Query ok, maar gewoon geen resultaat, check $tid dan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Alfred -
 
The Hosh

The Hosh

08/05/2006 19:26:00
Quote Anchor link
ok bedankt zal ik ff probere!! omdat ik nu niet thuis ben zal het nog ff wachte :P
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/05/2006 19:38:00
Quote Anchor link
Tabbeletje met:

userid, topicid

Je krijgt dan wel een enorme tabel, maar omdat je er maar 1 item uithaalt (en beide numeriek zijn) moet dat geen probleem zijn.
 
The Hosh

The Hosh

17/05/2006 17:39:00
Quote Anchor link
@Rafael
dat werkte helaas niet.. ik verwijderde de @ zette de error_reporting.. hij gaf fouten van unexpected variable in mijn template parser.. voor elke variable was er een fout :S maar goed.. ik heb dan toch met een tabel gedaan.
toch bedankt allemaal..
greetz
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.