Trigger change event in jQuery

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arjan -

Arjan -

31/05/2011 21:18:47
Quote Anchor link
Hey,

Ik werk al een tijd met jQuery, echter kan ik er niet achter komen of het volgende mogelijk is:

Normaliter triggered jquery een change() event op een selectbox wanneer een item geselecteerd wordt die nog niet geselecteerd is. Echter wil ik ongeacht of het item al is geselecteerd de change() event triggeren. Op Google kan ik niets vinden over dit probleem, vandaar hierbij mijn vraag of jullie toevallig weten of dit mogelijk is.

Bvd voor jullie reacties.
Gewijzigd op 31/05/2011 21:22:35 door Arjan -
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:10:39
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

31/05/2011 22:07:48
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
// php tags voor de highlights

// nu heb je zoiets als dit waarschijnlijk?

$('element').change(function()
{

   // En: actie!
   $('element').css('color','#fff');
});

?>

Als je 'En: Actie' in een aparte functie zet, en deze aan je element.change bind, maar ook met een document ready:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?
function action()
{

  // En: actie!
   $('element').css('color','#fff');
}


$().ready(function()
{

    $('element').change(function()
    {

        action();
    });

    action();
});



?>
Gewijzigd op 31/05/2011 22:08:17 door Pieter van Linschoten
 
Arjan -

Arjan -

31/05/2011 22:12:27
Quote Anchor link
Volgens mij begrijp je mij verkeerd.

Stel: Via een selectbox wordt een ajax request gedaan naar een php bestand. Hierbij ververst de pagina uiteraard niet en is het geselecteerde item in de selectbox nog geselecteerd. Nu wil ik dat wanneer nogmaals op het geselecteerde item geklikt wordt de ajax request nogmaals wordt gedaan. Normaal gesproken is dit onmogelijk, aangezien de change functie niet wordt getriggerd (is logisch anders is het geen change event).

Tijdens het typen merk ik dat mijn beginpost dubbelzinnig is. Sorry daarvoor.

Ik heb het idee dat dit niet mogelijk is, maar 2 of meer mensen weten altijd meer dan 1...
Gewijzigd op 31/05/2011 22:14:02 door Arjan -
 
Erik van de Locht

Erik van de Locht

31/05/2011 22:16:55
Quote Anchor link
Is het dan niet een idee om naast de dropdown een 'Update' button te maken?
 
Arjan -

Arjan -

31/05/2011 22:20:41
Quote Anchor link
Is een oplossing, maar is teveel werk voor de snelle actie die genomen moet worden. Het liefst zal het met één klik gewijzigd moeten worden (wat nu het geval is). Ik heb wel een workaround, maar ik wilde graag weten of, ondanks mijn zoektocht, het toch mogelijk was met jquery. Helaas niet dus.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.